SEXUALITY: Τι είναι το στρες και πώς να το διαχειριστούμε - Μέρος 1ο

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2011, 11:28
SEXUALITY: Τι είναι το στρες και πώς να το διαχειριστούμε - Μέρος 1ο
Χρησιμοποιούμε την λέξη στρες συνήθως όταν είμαστε υπερφορτωμένοι και αναρωτιόμαστε αν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις πιέσεις που δεχόμαστε. Ότι αποτελεί πρόκληση ή απειλή για την ευημερία μας είναι το στρες.

Λίγο στρες μας βοηθάει να τα καταφέρουμε και είναι καλό για μας. Χωρίς καθόλου στρες απλά δεν θα μπορούσαμε να επιβιώσουμε. Ο άξονας του στρες είναι αυτός που μας προετοιμάζει να αντιμετωπίσουμε τις πιέσεις που δεχόμαστε. Ωστόσο, όταν το στρες είναι υπερβολικό, βλάπτει την ψυχική, σωματική και σεξουαλική μας υγεία. Ας εστιάσουμε όμως στο πως.

Αντίδραση πάλης ή φυγής


Ο τρόπος που ανταποκρίνεστε στην πρόκληση μπορεί επίσης να είναι ένα είδος στρες. Μέρος της απάντησής σε μια πρόκληση είναι ψυχολογικό και επηρεάζει τη σωματική σας κατάσταση. Όταν βρίσκεστε αντιμέτωπος με μια πρόκληση ή απειλή, το σώμα σας ενεργοποιεί τους διαθέσιμους μηχανισμούς για να σας προστατεύσει - είτε να ξεφύγει όσο πιο γρήγορα μπορεί, είτε να παλέψει.

Εάν είστε στο σπίτι και γίνει σεισμός, όσο πιο γρήγορα εσείς και η οικογένεια σας βγείτε από το σπίτι τόσο πιο πιθανών είναι να επιβιώσετε από τον σεισμό. Αν χρειαστεί να σώσετε τη ζωή κάποιου κατά τη διάρκεια του σεισμού, σηκώνοντας ένα μεγάλο βάρος που έχει πέσει πάνω του, θα χρειαστείτε να ενεργοποιήσετε το σώμα σας ώστε να καταβάλλεται επιπλέον δύναμη.

Η δική μας πάλη-ή-φυγή είναι το συμπαθητικό νευρικό σύστημα του οργανισμού μας που αντιδρά σε ένα στρεσογόνο γεγονός. Το σώμα μας παράγει μεγαλύτερες ποσότητες κορτιζόλης, χημική ουσία, αδρεναλίνης και νοραδρεναλίνης, οι οποίες αυξάνουν τον καρδιακό ρυθμό, συστέλλουν τους μυς, προκαλούν εφίδρωση και εγρήγορση. Όλοι αυτοί οι παράγοντες μας βοηθούν να προστατεύσουμε τον εαυτό μας σε μια επικίνδυνη ή δύσκολη κατάσταση.

Λειτουργίες, όπως το πεπτικό και ανοσοποιητικό σύστημα, επιβραδύνονται όταν είμαστε σε κατάσταση πάλης-ή φυγής. Όλοι οι μηχανισμοί μπορούν στη συνέχεια να επικεντρωθούν στην ταχεία αναπνοή, τη ροή του αίματος, την εγρήγορση και τη χρήση των μυών.

Α ανακεφαλαιώσουμε λοιπόν: όταν είμαστε στρεσαρισμένοι συμβαίνουν τα ακόλουθα:
• Η αρτηριακή πίεση αυξάνεται
• Η αναπνοή γίνεται πιο γρήγορη
• Η λειτουργία του πεπτικού συστήματος μειώνεται
• Ο καρδιακός ρυθμός αυξάνεται
• Το ανοσοποιητικό σύστημα καταστέλλεται
• Οι μύες συστέλλονται
• Δυσκολευόμαστε στον ύπνο (κατάσταση αυξημένης εγρήγορσης)

Διαβάστε αύριο το 2ο μέρος : Στρες και σεξ

Πηγή: Medical News Today

Το άρθρο επιμελήθηκε η Ειρήνη Καλαϊτζίδου επιστημονική συνεργάτιδα του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών, www.andrologia.gr

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2011, 11:33