Οι ηγέτες Κίνας, Ιαπωνίας και Ν. Κορέας συμφώνησαν να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις για τη δημιουργία μιας νέας ζώνης ελεύθερου εμπορίου έως το τέλος του 2012. Πρόκειται για μία ζώνη η οποία, αν και θα είναι λιγότερο «επιθετική», θα μπορούσε να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις αυτές που ήδη υπάρχουν, δηλαδή τόσο τη Ζώνη Ελεύθερου Εμπορίου  Β. Αμερικής (NAFTA) όσο και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Η δημιουργία ζώνης ελεύθερου εμπορίου θα ενισχύσει την οικονομική δραστηριότητα στην ευρύτερη περιοχή και θα βοηθήσει ώστε να υπάρχει περισσότερη οικονομική ενοποίηση», τόνισε ο Κινέζος πρωθυπουργός, Ουέν Τζιαμπάο, κατά την κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Ιάπωνα  ομόλογό του, Γιοσιχίκο Νόντα, και τον Νοτιοκορεάτη πρόεδρο, Λι Μουνγκ-μπακ, μετά το πέρας της τριήμερης συνόδου στο Πεκίνο.
Βάσει των στοιχείων της Παγκόσμιας Τράπεζας οι τρεις χώρες αντιστοιχούσαν το 2010 στο 19,7% του παγκόσμιου ΑΕΠ. Οι χώρες που ανήκουν στη NAFTA (ΗΠΑ, Καναδάς και Μεξικό) αντιστοιχούσαν στο 27,2%, ενώ οι χώρες της ΕΕ στο 25,8%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κινεζική βιομηχανία και αυτές της Ιαπωνίας και της Ν. Κορέας έχουν πολλά κοινά στοιχεία, με βασικότερο το χαμηλό κόστος παραγωγής. Για παράδειγμα, η Hon Hai Precision Industry (ευρύτερα γνωστή ως Foxconn), με έδρα την Ταιβάν, διαθέτει μεγάλο αριθμό εργοστασίων στην Κίνα, με το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της να κατευθύνεται σε ιαπωνικές και νοτιοκορεατικές εταιρίες όπως οι Sony και Samsung Electronics.
Παράλληλα, αρκετές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δημιουργήσει συμφωνίες συνεργασίας (joint venture) με ιαπωνικούς και νοτιοκορεατικούς ομίλους, με βασικό στόχο να βελτιώσουν την τεχνολογία που χρησιμοποιούν αλλά και την αισθητική των αυτοκινήτων που παράγουν προκειμένου να έχουν καλύτερη πρόσβαση σε τοπικές αλλά και διεθνείς αγορές.

Από την πλευρά του ο Ιάπωνας πρωθυπουργός, Γ. Νόντα, τόνισε σε δηλώσεις του ότι πρόκειται για «μία εξαιρετικά σημαντική συμφωνία. Η Κίνα είναι μια τεράστια αγορά και θέλουμε να έχουμε πρόσβαση σε αυτήν», ενώ προσέθεσε ότι από το 2009 έως και σήμερα η κινεζική αγορά καταναλώνει το μεγαλύτερο μέρος των ιαπωνικών εξαγωγών, θέση που μέχρι πριν από τρία χρόνια κατείχαν οι ΗΠΑ.

Σημειώνεται ότι η αξία των εμπορικών σχέσεων μεταξύ των τριών χωρών άγγιξε τα 690 δισ. δολάρια το 2011, από μόλις 130 δισ. το 1999, ενώ οι απευθείας ξένες επενδύσεις στην Κίνα από Ιαπωνία και Ν. Κορέα έφθασαν πέρυσι στα 80 δισ. και 50 δισ. δολάρια αντίστοιχα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πηγή: Express

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης