Κρουαζιέρα: Το home porting είναι κλειδί στην αύξηση των εσόδων

Κρουαζιέρα: Το home porting είναι κλειδί στην αύξηση των εσόδων

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 29 Απριλίου 2014, 08:43




Η βιομηχανία της κρουαζιέρας και ο τρόπος να αυξηθούν τα έσοδα του ελληνικού κράτους από αυτή συνεχίζουν να απασχολούν την ελληνική κυβέρνηση. Η ψήφιση του νόμου για τον Θαλάσσιο Τουρισμό ο οποίος κατήργησε μεταξύ άλλων και γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που υπήρχαν στον κλάδο αυτό ήταν ένα πρώτο βήμα.  
 
Το κλειδί για την αύξηση των εσόδων στον κρατικό κορβανά είναι να αναπτυχθεί το Home Porting, δηλαδή τα κρουαζιερόπλοια να έχουν βάση ελληνικά νησιά και όχι απλά  να  διέρχονται από αυτά.
 
Ο κυριότερος λόγος έγκειται στις περισσότερες μέρες διαμονής των επιβατών της στην Ελλάδα  που είναι  τουλάχιστον επτά, κατά μέσο όρο,  αφού μια κρουαζιέρα αποτελεί ένα τμήμα ενός ευρύτερου τουριστικού πακέτου, σε σύγκριση με τις ελάχιστες ώρες που παραμένουν οι διερχόμενοι επιβάτες (transit) στα λιμάνια προσέγγισης.
Στα έσοδα από τους επιβάτες περιλαμβάνονται οι εκδρομές, η διαμονή πριν και μετά την κρουαζιέρα σε ξενοδοχεία, τα αεροπορικά ταξίδια και οι αγορές τόσο στα λιμάνια έναρξης και επιβίβασης όσο και στα λιμάνια που επισκέπτονται. Σύμφωνα δε με τους δείκτες της CLIA, που είναι ο μεγαλύτερος διεθνής οργανισμός κρουαζιέρας,  o μέσος όρος  δαπάνης του κάθε επιβάτη «home porting» είναι 200 ευρώ.
Επιπλέον, ότι σε κάθε λιμάνι προσέγγισης- επίσκεψης κατά μέσον όρο, ένας επιβάτης κρουαζιέρας δαπανά επιπλέον περίπου 60 ευρώ και το πλήρωμα  21 ευρώ  ανά άτομο.
 
Η άλλη παράμετρος αφορά στο γεγονός, ότι μία  εταιρεία, ως διαχειρίστρια πλοίων με έδρα της την Ελλάδα, διατηρεί  τα κεντρικά της γραφεία στον Πειραιά, απασχολεί ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπινου δυναμικού, προβαίνει σε τροφοδοσίες των πλοίων της στην Ελλάδα, αγοράζει καύσιμα και λιπαντικά από ελληνικές εταιρείες, εκτελεί συντηρήσεις και άλλες εργασίες στις ελληνικές ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες και υλοποιεί ένα πολυδάπανο διαφημιστικό πλάνο προωθώντας την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα μόνο πέρυσι, οι άμεσες δαπάνες της Louis Cruises ανήλθαν σε 30 εκατομμύρια ευρώ περίπου ενώ οι συνολικές επενδύσεις από το 2007, ξεπερνούν τα 400 εκατομμύρια ευρώ.

newmoney

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 29 Απριλίου 2014, 08:45


Εκτύπωση
Αποστολή
Μέγεθος κειμένου: A A A
Αρχική σελίδα