Με μια τακτική που θυμίζει «μια στο καρφί και μια στο πέταλο» η «Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας» υπερασπίζεται την άποψη της να δημιουργηθεί νέο λιμάνι για τα κρουαζιερόπλοια στο φαληρικό Δέλτα. Οι «κρουαζιεράδες», με επιστολή τους προς τον πρόεδρο του ΟΛΠ, που έδωσαν στη δημοσιότητα, ζητούν μεν συνεργασία με τον ΟΛΠ και τα αρμόδια υπουργεία «προκειμένου να υπάρχει το καλύτερο αποτέλεσμα στις προσπάθειες και τις επιδιώξεις» και διαβεβαιώνουν για το (αυτονόητο) ότι δηλαδή «θα αποφασίζαμε ξαφνικά για κάτι για το οποίο, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, απαιτούνται πολλές και πολυσύνθετες διαδικασίες, συνεννοήσεις, διαβουλεύσεις».

Στη συνέχεια όμως της πολυσέλιδης επιστολής τους και αφού θυμίζουν το ιστορικό της ιδέας για κατασκευή λιμανιού για τα κρουαζιερόπλοια στο «Δέλτα», που ανάγεται  στην δεκαετία του 1990, επιστρέφει στο παρόν κι υποστηρίζει ότι το λιμάνι του Πειραιά είναι «κορεσμένο». Καθώς επίσης και ότι ταλαιπωρεί τους τουρίστες «που διέρχονται τον Πειραιά transit», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην επιστολή που ολοφάνερα στόχο έχει την επαναφορά στην επικαιρότητα του σχεδίου της για λιμάνι στο Δέλτα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπενθυμίζεται ότι μετά την πρώτη ανακοίνωση της «Ένωσης» ότι συναποφάσισαν με τον γεν. γραμματέα Λιμένων να συστήσουν επιτροπή που εξετάσει την επίμαχη ιδέα, ο Γ. Ανωμερίτης ως πρόεδρος του ΟΛΠ αντέδρασε κάνοντας αναφορά σε «διαπλεκόμενα» που υποστηρίζουν μια ανέφικτη οικονομικά και καταστροφική περιβαλλοντικά πρόταση. Ζήτησε δε ως εκπρόσωπος μιας εισηγμένης στο ΧΑΑ εταιρείας η οποία ενδεχομένως να θίγεται από τις πληροφορίες αυτές λεπτομερή κατάθεση των περιβαλλοντικών , οικονομικών , πολεοδομικών και άλλων μελετών υπάρχουν για το project της κατασκευής λιμανιού στο Δέλτα. Κάτι στο οποίο οι «Κρουαζιεράδες» υποστηρίζουν ότι τους ξεπερνά και είναι αρμοδιότητα άλλων φορέων.

Στην Ακτή Μιαούλη πάντως πληθαίνουν οι φωνές παραγόντων που επισημαίνουν πως η εν λόγω Ένωση δεν έχει σχέση με την κρουαζιέρα, αφού , δυστυχώς, ελληνική εταιρεία κρουαζιέρας πλέον δεν υπάρχει – ή έστω υπάρχει μόνο η Louis του Κύπριου Κωστάκη Λοΐζου, που  έχει μια σημαντική διεθνή  δραστηριότητα στην οποία η Ελλάδα αποτελεί μόνο ένα τμήμα της. «Οπότε οι κύριοι αυτοί ως εκπρόσωποι ποίων ομιλούν;» είναι το ερώτημα για την «Ένωση». Ερώτημα που συνοδεύει τις αμφιβολίες που διατυπώνονται. όλο και πιο ανοιχτά πλέον, για την ουσιαστική αναφορά τους στο τομέα της ναυτιλίας που υποστηρίζουν πως εκπροσωπούν. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι ίδια η «Ένωση» σε κάποιο σημείο προς το τέλος της επιστολής της προς τον Γ. Ανωμερίτη αναφέρει  :  «η Ένωση μας (που) εκπροσωπεί το μεγαλύτερο θα λέγαμε, όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, μέρος της επιβατηγού ναυτιλίας αυτού του κλάδου».

Για την ιστορία η επιστολή της Ένωσης, την οποία υπογράφουν ο πρόεδρος της Θ. Κόντες και ο γεν. γραμματέας της Γ. Κουμπενάς,  προς τον πρόεδρο του ΟΛΠ έχει ως εξής:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Εις απάντηση του ύπερθεν σχετικού εγγράφου, σας γνωρίζουμε τα κάτωθι:

1. Κατ’ αρχάς θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι, στην συνάντηση μας με τον νέο Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας κ. Μουτζούρη, που ήταν και η πρώτη εθιμοτυπική, αναφερθήκαμε στο γενικότερο φάσμα του αντικειμένου αρμοδιότητος της Γενικής Γραμματείας που προΐσταται, όπως ήτο φυσικό.

Συμφωνία μεταξύ μας όσον αφορά την κατασκευή οποιουδήποτε έργου σε λιμένα της Χώρας, όπως αντιλαμβάνεστε, δεν ήτο δυνατό να γίνει σε ένα τόσο περιορισμένο τρόπο επικοινωνίας, αλλά ούτε ήμασταν και οι δύο οι φορείς εκείνοι, που θα αποφασίζαμε ξαφνικά για κάτι για το οποίο, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, απαιτούνται πολλές και πολυσύνθετες διαδικασίες, συνεννοήσεις, διαβουλεύσεις κλπ.

2. Οι εκπρόσωποι του κλάδου της κρουαζιέρας, είχαν από χρόνια προτείνει την κατασκευή λιμένος στην περιοχή του Δέλτα, προκειμένου για την αποκλειστική εξυπηρέτηση των μεγάλων νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων. Οι προτάσεις αυτές είχαν γίνει ιδιαίτερα την δεκαετία του 90, όταν οι εταιρείες και εκπρόσωποι του κλάδου ανήκαν στην τότε Ένωση Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων.

3. Η Ένωση μας, που όπως γνωρίζετε ιδρύθηκε και λειτουργεί από το τέλος του 2011, είχε την ευκαιρία με το Προεδρείο της να συναντηθεί μαζί σας, αλλά και με τους αρμόδιους προϊσταμένους τμημάτων του Οργανισμού σας, όπου συζητήσαμε τα διάφορα θέματα – προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο και κάναμε σχετικές προτάσεις, όσον αφορά την λήψη μέτρων, προκειμένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πλοίων και των δι’ αυτών διακινουμένων επιβατών – τουριστών.

4. Στις ως άνω συναντήσεις, μας δόθηκε η ευκαιρία να αναφερθούμε σε αυτά που είχαν ανακοινωθεί από τον Οργανισμό σας και εσάς προσωπικά, σχετικά με την εκτέλεση νέων έργων υποδομής, μεταξύ των οποίων και η κατασκευή κρηπιδωμάτων έξωθεν του λιμένος και αριστερά των εξερχομένων, ικανού να εξυπηρετήσει έξι μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Οι εκπρόσωποι της Ενώσεώς μας, είχαν επισημάνει για το έργο αυτό, μεταξύ των άλλων και την αναγκαιότητα απ’ ευθείας σύνδεσης, τόσο των σχεδιαζόμενων νέων εγκαταστάσεων terminals της κρουαζιέρας όσο και των σημερινών, με το κεντρικό δίκτυο της παραλιακής λεωφόρου, καθώς και της λεωφόρου Συγγρού στο ύψος του Φαληρικού Δέλτα. Η επισήμανση μας αυτή που είχε τεθεί και από την εποχή που ο κλάδος μας ήταν στον ΣΕΕΝ, σκοπό είχε την αποσυμφόρηση της πόλης του Πειραιά και την διευκόλυνση των τουριστών που καταφτάνουν με τα κρουαζιερόπλοια σε συντομότερο χρόνο, τόσο προς το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος για αυτούς που θεωρούνται επιβάτες του home port, όσο και προς τα αξιοθέατα της ευρύτερης περιοχής της Αττικής, για την μεγάλη μερίδα των τουριστών που διέρχονται τον Πειραιά transit.

Επίσης στις συναντήσεις αυτές είχαν έντονα τονιστεί από τα μέλη μας, η συμφόρηση που θα δημιουργηθεί στην είσοδο του λιμένος αυξάνοντας ακόμη περισσότερο το χρόνο αναμονής των Κ/Ζ έξωθι του λιμένα, και συγκεκριμένα για θέματα που αφορούν την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας καθώς θα εκτελούνται χειρισμοί μεγάλων πλοίων ακριβώς μπροστά στην είσοδο του κεντρικού λιμένα.

5. Η σημερινή Διοίκηση της Ενώσεώς μας, εκτιμώντας την προσπάθεια και τα προγράμματα του Οργανισμού σας, όσον αφορά την προαναφερόμενη νέα Λιμενική Υποδομή ευελπιστούσε ότι, εκείνο που δεν μπόρεσε να επιτευχθεί επί τόσα χρόνια, σχετικά με την κατασκευή Λιμένος στο Δέλτα για την κρουαζιέρα, θα μπορούσε ίσως να ικανοποιηθεί για την ταχεία έξοδο και είσοδο των επισκεπτών από τα terminals της κρουαζιέρας, με τον τρόπο που προαναφέρεται, δηλαδή την απ’ ευθείας οδική σύνδεση με τους κεντρικούς άξονες ταχείας κυκλοφορίας. Στο σημείο αυτό είχαμε θέσει για εξέταση την κατασκευή του οδικού αυτού δικτύου, είτε με υποθαλάσσια σήραγγα, είτε με υπερυψωμένη γέφυρα, αναλόγως πως οι τεχνικές μελέτες θα έκριναν σκοπιμότερο.

6. Επειδή από όλα τα παραπάνω, από ότι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, τίποτα δεν μπόρεσε να σχεδιαστεί και προωθηθεί, αναγκαστήκαμε να επαναφέρουμε το θέμα λιμενικών εγκαταστάσεων στο Δέλτα, με σκοπό την μελέτη του έστω και σήμερα δεδομένου ότι,  το κεντρικό  λιμάνι  του  Πειραιά  είναι  πλέον  κορεσμένο  και  με  τις

προοπτικές που υπάρχουν και τις προσπάθειες όλων μας ιδιαίτερα στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας, θα χρειαστούν πολύ σύντομα και άλλες εγκαταστάσεις, λαμβανομένου υπ’ όψιν όλων των αναγκών του μέλλοντος πέρα της κρουαζιέρας και για την ακτοπλοΐα αλλά ενδεχομένως και νέων γραμμών με επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία Διεθνών πλόων.

7. Τα αναφερόμενα στο έγγραφο σας σχέδια και μελέτες, καθόλου περιορισμένα σε αριθμό και έκταση (project – τεχνικές και οικονομικές μελέτες – προτάσεις επιχειρηματικών ομίλων – λιμενικά και τεχνικά σχέδια – επενδυτικό σχέδιο κλπ.) που ζητάτε να σας προσκομίσουμε για την περίπτωση εγκαταστάσεων στο Φαληρικό Δέλτα, με όλο το σεβασμό που σας έχουμε, ξεφεύγουν των ορίων της αρμοδιότητος των φορέων που ενδιαφέρονται, φορείς χρήστες του λιμένος όπως για παράδειγμα η Ένωση μας, άλλες εφοπλιστικές ενώσεις ενδεχομένως, η Διεθνής Ναυτική Ένωση κλπ. Η αρμοδιότητα τέτοιων μελετών ανήκει, όπως καλά γνωρίζετε, στους Οργανισμούς Λιμένος, τα Λιμενικά Ταμεία, γενικότερα την Τοπική Αυτοδιοίκηση που είναι διαχειριστές των λιμένων και εποπτεύονται από την κεντρική Διοίκηση των αρμοδίων Υπουργείων.

Τελειώνοντας θα θέλαμε να επιβεβαιώσουμε ότι, η συνεργασία μας προκειμένου για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, θα συνεχιστεί γιατί και οι δύο φορείς έχουμε κοινό στόχο την πρόοδο και την ανάπτυξη που καταλήγουν όλα στην οικονομική στήριξη της Χώρας. Η Ένωση μας, που από την πρώτη εβδομάδα της ιδρύσεως της ζήτησε και πραγματοποίησε επίσκεψη στα Γραφεία σας και προσωπικά σε εσάς, που είστε και παλιός γνώριμος από την θητεία σας στο Υπουργείο Ναυτιλίας, εκτιμά ότι κάθε πρόταση και κάθε σκέψη είναι καλοπροαίρετη και σε καμία περίπτωση δεν αποσκοπεί στην κακή βούληση που θα μπορούσε να θεωρηθεί μομφή ή καταγγελία για οποιοδήποτε θέμα.

Δεν παραλείπουμε, κ. Πρόεδρε, να τονίσουμε ότι, το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, που εξυπηρετεί εδώ και αρκετά χρόνια αποκλειστικά την επιβατηγό ναυτιλία, μεταξύ των οποίων και την κρουαζιέρα, έχει ανάγκη την στενή συνεργασία όλων των φορέων που έχουν σχέση με την εξυπηρέτηση των πλοίων και των επιβατών, γι’ αυτό η Ένωση μας που εκπροσωπεί το μεγαλύτερο θα λέγαμε, όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, μέρος της επιβατηγού ναυτιλίας αυτού του κλάδου θα συνεχίσει  να συνεργάζεται  με  την  Διοίκηση  του  Οργανισμού  σας,  αλλά  φυσικά  και  με  τα Υπουργεία που έχουν βαθμό αρμοδιότητος, προκειμένου να υπάρχει το καλύτερο αποτέλεσμα στις προσπάθειες και τις επιδιώξεις».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης