Έως και 30.000 νέες θέσεις εργασίας δύναται να δημιουργήσει η ελληνική κρουαζιέρα εντός τεσσάρων ετών, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της Εθνικής Τράπεζας. Δεδομένου ότι η τρέχουσα άμεση συνεισφορά των 600 εκατ. ευρώ αντιστοιχεί σε 12.000 θέσεις εργασίας, η αύξηση των εσόδων κατά 2 δισ. ευρώ, που μπορεί να προκύψει από την ενίσχυση του homeporting, είναι σε θέση να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά, δημιουργώντας 10.000-30.000 νέες θέσεις εργασίας.

– Σενάριο 1: Αύξηση της διεθνούς ζήτησης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεδομένα: Το κατά κεφαλήν εισόδημα σε σταθερές τιμές διεθνώς θα αυξάνεται με μέσο ρυθμό 2% την επόμενη 5ετία,

οι τιμές της κρουαζιέρας θα παραμείνουν στα τρέχοντα επίπεδα,

οι τιμές των ξενοδοχείων θα συνεχίσουν να αυξάνονται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συμπέρασμα: Η διεθνής ζήτηση θα ξεπεράσει τα 30 εκατ. επιβάτες το 2016 (από 20 εκατ. το 2011).

Εφόσον η Ελλάδα διατηρήσει σταθερό το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας, μπορεί να αυξήσει τα έσοδά της κατά περίπου 300 εκατ. ευρώ μέσα σε πέντε χρόνια (2,5 εκατ. επιπλέον διελεύσεις με συνεισφορά 80 ευρώ/διέλευση και 200.000 επιπλέον επιβάτες εκκίνησης με συνεισφορά 600 ευρώ/επιβάτη).

– Σενάριο 2: Αύξηση homeporting στα ελληνικά λιμάνια

Δεδομένα: Οι δαπάνες των επιβατών και των εταιριών κρουαζιέρας είναι υψηλότερες στα λιμάνια εκκίνησης (homeports).

Υπόθεση: Τα 2/3 των επιβατών που επισκέπτονται ελληνικά λιμάνια να ξεκινούν την κρουαζιέρα τους από την Ελλάδα (αντί του 16% του 2011).

Συμπέρασμα: Τα έσοδα θα ξεπερνούσαν τα 1,2 δισ. ευρώ (από 605 εκατ. ευρώ το 2011) (περίπου 1,1 εκατ. επιπλέον επιβάτες με συνεισφορά 600 ευρώ/ επιβάτη).

– Σενάριο 3: Αύξηση ζήτησης και homeporting

To όφελος για την ελληνική οικονομία μπορεί να φτάσει από 300 εκατ. ευρώ έως 1,3 δισ. σε ορίζοντα πενταετίας, ανάλογα με το βαθμό αύξησης της ζήτησης και την ανάπτυξη του homeporting. Η ανωτέρω αύξηση εσόδων μπορεί να δημιουργήσει 10.000 – 30.000 νέες θέσεις εργασίας, από τις 12.000 του 2011.

Βελτίωση υποδομών

Προτεραιότητα για την αύξηση του homeporting είναι η αναβάθμιση των υποδομών για την καλύτερη εξυπηρέτηση των εταιριών κρουαζιέρας. Οι υποδομές σε πολλά ελληνικά λιμάνια διέλευσης αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τα σύγχρονα κρουαζιερόπλοια μεγάλου μεγέθους, ενώ παρατηρούνται και άλλες σημαντικές ελλείψεις, όπως η απουσία των κατάλληλων σταθμών εξυπηρέτησης επιβατών. Απαιτείται, ακόμα, η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας σε τομείς όπως οι επισκευές πλοίων, η τροφοδοσία καυσίμων και άλλες υπηρεσίες και παροχές στις εταιρίες.

πηγή: Express

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης