Τα πρώτα σημάδια είναι ενθαρρυντικά για την αύξηση της κίνησης των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά νερά και συγκεκριμένα στη Κέρκυρα σύμφωνα με τον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας, κατά τη θερινή περίοδο. Σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού, το Μάιο υπήρξαν 62 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων με 80.699 επιβάτες, έναντι 56 προσεγγίσεων με 69.358 επιβάτες το 2011, μια αύξηση της τάξης του 16,35% ή 11.341 άτομα.

Αναφορικά με τις πληρότητες των πλοίων ο μέσος όρος της συνολικής μηνιαίας κίνησης υπέστη μια μικρή μείωση της τάξης του 3,8, δηλαδή78,5% το 2012 έναντι 82,3% το 2011.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αξιοσημείωτο είναι ότι συμπεριέλαβαν την Κέρκυρα στο «παρθενικό» τους ταξίδι δυο από τα νεότερα ναυπηγημένα πλοία που θα δούμε το επόμενο διάστημα στην ευρύτερη περιοχή το M/V COSTA FASCINOSA, με σημαία Ιταλίας, της εταιρείας COSTA CRUISES και το M/V RIVIERA, με σημαία Νήσων Μάρσαλ, της εταιρείας OCEANIA CRUISES. Επίσης, το M/V MAGNIFICA, με σημαία Ιταλίας, της εταιρείας MEDITERRANEAN SEA CRUISES (MSC) επισκέφτηκε για πρώτη φορά το νησί των Φαιάκων.

Ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζουν οι συζητήσεις που λαμβάνουν χώρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις διακοπές στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα «Διακοπές στην Ελλάδα» είναι το θέμα για το οποίο έγινε έρευνα από την BaaS.gr στα διεθνήSocial Media και ειδικότερα στην αγγλική γλώσσα για τον μήνα Μάιο, προκειμένου να αποδοθεί μια γεύση για την εικόνα του ελληνικού τουρισμού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μάιος 2012: Η Ελλάδα στα διεθνή Social Media

-81.000 συζητήσεις για την Ελλάδα! Πάνω από 40.000 αφορούσαν τις εκλογές.

-12.300 συζητήσεις για τουρισμό στην Ελλάδα.

-15% των συζητήσεων για την Ελλάδα αφορούσαν τον τουρισμό!

-3 στις 10 συζητήσεις που δεν αναφέρονταν στις εκλογές,αφορούσαν τον τουρισμό!

Σε ότι αφορά τη συναισθηματική διακύμανση σχετικά με την Ελλάδα και με τον τουρισμό στην Ελλάδα αντίστοιχα, οι περισσότερες αναφορές είναι ουδέτερες και δεν εκφράζουν συναισθήματα, αλλά περιορίζονται στην παράθεση ειδήσεων που αφορούν την οικονομία μας ή τις εκλογές. Το ποσοστό των αρνητικών αναφορών είναι μεγαλύτερο από αυτό των θετικών και φυσικά αυτό δημιουργεί μια αρνητική προδιάθεση απέναντι στη χώρα μας.

Από την άλλη πλευρά, απομονώνοντας το θέμα “Τουρισμός στην Ελλάδα” βλέπουμε πιο έντονα θετικά σημάδια, αλλά δεν λείπουν κι από εδώ τα αρνητικά. Οι θετικές αναφορές σχετίζονται, φυσικά, με τους πανέμορφους ελληνικούς προορισμούς, ενώ οι αρνητικές αναφορές εκφράζουν κυρίως φόβους για απεργίες και ταραχές.

Top ελληνικοί προορισμοί σε συζητήσεις στα Social Media

Κάνοντας μια πιο συγκεκριμένη αναζήτηση στα διεθνή Social Media για τους πιο διάσημους προορισμούς στην Ελλάδα, ξεχώρισαν επτά νησιά.Σαντορίνη και Κρήτη προηγούνται στις συζητήσεις των ξένων χρηστών του διαδικτύου, ενώ ακολουθούν Ρόδος, Μύκονος και Κέρκυρα. Φυσικά γίνονται συζητήσεις και για άλλους ελληνικούς προορισμούς, αλλά σε χαμηλότερα ποσοστά.

Ποσοστά αναφορών που έγιναν τον τελευταίο μήνα στα διεθνήSocial Media για μερικά διάσημα ελληνικά νησιά στην Αγγλική γλώσσα

Τι συμπέρασμα προκύπτει από τα παραπάνω; Ότι σε μια εποχή που η ανάπτυξη στη χώρα μας πάσχει περισσότερο από ποτέ, αν πρέπει να ασχοληθούμε με κάτι σοβαρά, αυτό είναι ο Τουρισμός μας. Οι αριθμοί αποδεικνύουν ότι 3 στις 10 συζητήσεις για την Ελλάδα στα Social Media γίνονται από ανθρώπους που ενδιαφέρονται να την επισκεφθούν. Ωστόσο, οι συζητήσεις αυτές δεν εκφράζουν μόνο θαυμασμό για τις ομορφιές της χώρας μας, αλλά και αρνητικά συναισθήματα για την πιθανή ταλαιπωρία ή ακόμα και τους κινδύνους που μπορεί να μετατρέψουν τις διακοπές σε δυσάρεστη περιπέτεια. Το τελευταίο είναι ανησυχητικό και χρειάζεται μεγάλη και σοβαρή προσπάθεια για να ανατραπεί. Η ομορφιά του ελληνικού τοπίου δεν αρκεί από μόνη της. Ο ελληνικός τουρισμός αξίζει αυτή την προσπάθεια. Είναι ίσως η σπουδαιότερη ευκαιρία να κινήσουμε ένα μεγάλο γρανάζι της ελληνικής οικονομίας, ώστε μέσα από αυτό να κινηθούν κι άλλα πολλά γρανάζια.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης