Μέχρι τον Φεβρουάριο τo TAIΠΕΔ θα έχει εκπονήσει μελέτη αξιοποίησης των λιμανιών και αξιολόγησης του επενδυτικού ενδιαφέροντος. Αυτό ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης στη διάρκεια συνέντευξης τύπου.

« Υπάρχουν πολλοί τύποι παραχωρήσεων, πάνω από 10 τύποι. Η παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των λιμανιών, η ενοικίαση του δικαιώματος εκμετάλλευσης μίας δραστηριότητας γίνεται κυρίως έναντι ανταλλάγματος και συμφωνημένο επενδυτικό σχέδιο.
Το αντάλλαγμα εάν καταβάλλεται με μηναίο μίσθωμα ή άμεση καταβολή όλου του ποσού εξαρτάται από τη συμφωνία» επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και προσέθεσε:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Αλλάζουν τα δεδομένα. Η Ευρώπη μόλις χθες αποφάσισε να αναθεωρήσει τη στρατηγική της για τους λιμένες. Αυτά δεν υπήρχαν στο παρελθόν.
Θα γίνει προσπάθεια να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας στα λιμάνια.
Στο υπουργείο το πολιτικό προσωπικό δεν έχει να φοβάται τίποτα.»

«Πρέπει να υπάρξει νομοθετικό πλαίσιο που θα προηγείται του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων από το ΤΑΙΠΕΔ. Πάνω στο νομικό αυτό πλαίσιο θα βασιστούμε. Μην νομίζετε ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον για όλα τα λιμάνια» και κατέληξε:

«Όπου δεν καταστεί δυνατή η προσέλκυση επενδυτή τις εμπορικές δραστηριότητες θα τις διασφαλίζουν οι διοικητικές αρχές του κάθε λιμανιού».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
 
Για τη συμφωνία-μαμούθ!
 
«Oι ιδιωτικοποιήσεις αποδίδουν .Αυτό είναι το μήνυμα από τη χθεσινή συμφωνία της Hp-Cosco-ΤραινΟΣΕ. Κάποιοι εθελοτυφλούν και αυτό είναι δικαίωμά τους. Δεν είναι δικαίωμά τους να περιφρονούν τις θυσίες που έχει κάνει ο ελληνικός λαός. Ο δρόμος εξόδου από τα ελλείμματα περνάει μέσα από τις μεταρρυθμίσεις.»
«Το 80% του εμπορίου διακινείται μέσω θαλάσσης και η ελληνική ναυτιλία είναι κυρίαρχη στον τομέα αυτό. Και αυτό πρέπει να εκμεταλλευτούμε. Διαθέτουμε 862 λιμάνια τα οποία πρέπει να εκμεταλλευτούμε.
Έχουμε 16 λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος, 16 λιμάνια εθνικής σημασίας 265 λιμάνια μείζονος ενδιαφέροντος και πολυάριθμους λιμένες τοπικής σημασίας.
ʽΕχουμε 12 ανώνυμες εταιρείες»
Μέσω ΕΣΠΑ για την περίοδο 2007-2013, γίνονται παρεμβάσεις υποδομών ύψους 115 εκ. ευρώ. Επίσης γίνονται λιμενικές υποδομές σε 41 λιμάνια , κύρια και περιφερειακά».

«Πρέπει να ανταποκριθούμε στο ευρωπαϊκό περιβάλλον . Στόχος είναι να έχουμε ένα ολοκληρωμένο και βιώσιμο λιμενικό σύστημα.» επεσήμανε ο Κ.Μουσουρούλης και ανέπτυξε τις Αρχές της στρατηγικής των λιμένων που είναι:

– Η σύνδεση των ελληνικών λιμένων με τα ευρωπαϊκά και διεθνή δίκτυα μεταφορών
– Περιφερειακή ανάπτυξη
– Διασφάλιση του συντονισμού των παρεμβάσεων που γίνονται με δημόσιους πόρους
– Ιεράρχηση προτεραιοτήτων,
– Ορθολογική κατανομή των πόρων
– Προσαρμογή στις σημερινές διεθνείς εξελίξεις.

Η ΕΕ έχει ορισμένους κανόνες που πρέπει να εφαρμοστούν για τη λιμενική πολιτική

* Ανάπτυξη συνεργιών
* Υποχρέωση εκπόνησης στρατηγικής
* Δημιουργία ναυτιλίας μικρών αποστάσεων
* Διαφάνεια κατά τη δημόσια χρηματοδότηση των λιμένων
* Απλούστευση διοικητικών διαδικασιών κατά την είσοδο και έξοδο πλοίων από τα κοινοτικά λιμάνια.
* Προώθηση διαλειτουργικότητας μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων.
* Διεύρυνση ατυχημάτων από ανεξάρτητους οργανισμούς
* Υποχρέωση κατάρτισης σχεδίων ασφαλείας λιμένων.

Διαβάστε εδώ, ολόκληρο το σχέδιο ανάπτυξης που παρουσίασε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης