Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Βασίλης Μιχαλολιάκος, απάντησε σε ερωτήσεις πολιτών, στην εκπομπή «Τα παράπονα σας στο Δήμαρχο», στο δημοτικό ραδιόφωνο «Κανάλι 1 – 90,4 FM» που παρουσιάζει ο δημοσιογράφος κ. Ν. Παρασκευάς.

Σε ερώτηση ακροατή σχετικ΄ά με την άποψη του Δημάρχου για τους προκατόχους του, οι οποίοι βρίσκονται υπόδικοι και θα πάνε στη φυλακή, ο κ. Μιχαλολιάκος απάντησε:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ο πολιτικός δεν είναι απλά υποχρεωμένος να είναι έντιμος. Έντιμοι είναι υποχρεωμένοι να είναι όλοι οι πολίτες. Ο πολιτικός υποχρεούται να συγκρούεται με τη διαφθορά κάθε ημέρα. Όχι μόνο να συγκρούεται, αλλά να εξέρχεται αυτής της σύγκρουσης, νικητής. Αυτό είναι το καθήκον του.
Για τον Τσοχατζόπουλο και όχι μόνο για αυτόν, έχω να πω ότι «ο κόσμος το είχε τούμπανο και αυτοί κρυφό καμάρι». Άργησε πολύ η δικαιοσύνη, η πολιτεία, το πολίτευμα να συλλάβουν τον κ. Τσοχατζόπουλο και καθυστερούν ακόμη να συλλάβουν πολλούς.
Λένε μερικοί «μα, τώρα συλλαμβάνουν τον Τσοχατζόπουλο που είναι αδύναμος;» και λέω εγώ: ναι, τώρα που υπάρχουν αποδείξεις. Δεν πρέπει να υπάρχει καμία επιείκεια σε εκείνους που πρόδωσαν την εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού. Να υπενθυμίσω σε ορισμένους, ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι εμφανίστηκαν στη ζωή του ελληνικού λαού ως σοσιαλιστάδες, ως οι άνθρωποι που θα υπερασπιζόντουσαν τη φτώχεια, τους μη προνομιούχους. Είναι τραγικό.  Δεν υπάρχει καμία επιείκεια, αλλά υπάρχει η αυστηρή προειδοποίηση του ελληνικού λαού και για άλλους που ο κόσμος τους γνωρίζει. Όταν ο κόσμος τους ξέρει και τους συζητεί στους καφενέδες, δεν δικαιούται η δικαιοσύνη να καθυστερεί τόσο πολύ. Γιατί τότε, πλήττουν το ίδιο το κύρος της δημοκρατίας. Ο ρόλος της κυβέρνησης που θα προκύψει από την ετυμηγορία του ελληνικού λαού στις 6 Μαΐου, είναι πολύ μεγάλος. Η ευθύνη του Πρωθυπουργού που θα προκύψει είναι τεράστια. Πρέπει να αφήσει εντελώς ελεύθερη και ισχυρή τη δικαιοσύνη και όταν λέω δικαιοσύνη, εννοώ τους έντιμους δικαστές, να κάνουν σωστά και σε βάθος τη δουλειά τους, ώστε να αποδώσουν στον ελληνικό λαό και στις νέες γενιές, μια δημοκρατία απαλλαγμένη από τις σκιές και τις βαθιές και τις βαριές υποψίες.

Εγώ λέω, πριν ανακοινωθούν τα ψηφοδέλτια, όσοι πολιτικοί διαπιστωθεί ότι έβγαλαν χρήματα στο εξωτερικό στην κρίσιμη περίοδο για την Ελλάδα, να αποκλειστούν από τους συνδυασμούς. Να δεχθώ ότι δεν είχαν ποινικό αδίκημα. Είχαν όμως πολιτική παρακμιακή συμπεριφορά. Επίσης να αποκλειστούν από τους συνδυασμούς, όσοι πολιτικοί έχουν offshore εταιρίες ή είχαν. Γι΄ αυτό δεν χρειάζεται απόφαση της δικαιοσύνης, χρειάζεται απόφαση των αρχηγών. Ή τουλάχιστον να βγουν και να πουν ότι: όσοι είναι στα ψηφοδέλτιά μας, δεν είχαν offshore εταιρίες ή δεν έβγαλαν χρήματα στο εξωτερικό. Οι αρχηγοί να αναλάβουν αυτή την ευθύνη.»

Ο κ. Μιχαλολιάκος τόνισε στη συνέχεια ότι έχει πλέον αποχωρήσει από την κεντρική πολιτική σκηνή  αυτοπεριοριζόμενος στον Πειραιά καθώς και ότι το θεωρεί όλους τους Πειραιώτες συμμαχητές του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ο Πειραιάς θέλει πολύ μεγάλο δρόμο ακόμη για να αναστηθεί, για να ξαναβρεί την αρχοντιά και την λάμψη του. Πρέπει να συνεργαστούμε όλοι- όπως καλά συνεργαζόμαστε- Δημότες –Εργαζόμενοι-Δήμαρχος, για να έχουμε μια καθαρή πόλη, να αξιοποιήσουμε την ακίνητη περιουσία της. Να αξιοποιηθεί το κουφάρι της Ραλλείου, το φάντασμα του Πύργου, η βίλα Ζαχαρίου. Να γίνουν μονοδρομήσεις, να έρθει το ΜΕΤΡΟ, να φτιάξουμε το κτήμα Δηλαβέρη. Μονοδρομήσεις στην Πειραϊκή, ξύλινος πεζόδρομος, παιδότοπος στο ΣΕΦ και άλλα. Όλα αυτά είναι στην καθημερινή μας έννοια και αγωνία. Θα τα πετύχουμε, με πάθος. Νομίζω ότι ο Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος θα είναι κατά πάσα βεβαιότητα ο Πρωθυπουργός, διακατέχεται από το ίδιο πάθος. Είμαι αισιόδοξος σε αυτή την εκδοχή. Αποχώρησα από την κεντρική πολιτική, αυτοπεριορίζομαι στον Πειραιά όπου το κόμμα μου είναι ο Πειραιάς και όλοι οι πολίτες είναι συμμαχητές μου, όποιο κόμμα και αν ψηφίσουν.»

Για τις τοπικές συγκοινωνίες ο κ. Μιχαλολιάκος ανέφερε τα ακόλουθα:

«Είναι ξεκάθαρο ότι θέλω μια συγκοινωνιακή λειτουργία στον Πειραιά, η οποία να λυτρώσει τον Πειραιά από την κυκλοφοριακή ασφυξία και να δώσει τη δυνατότητα της αξιοπρεπούς μετακίνησης όλων. Το πρώτο που πρέπει να γίνει, είναι οι μονοδρομήσεις. Τίποτα άλλο δεν μπορεί να ξεκινήσει πριν ολοκληρωθούν οι μονοδρομήσεις, όπου από μόνες τους θα ανακουφίσουν κατά πολύ την κυκλοφορία. Το δεύτερο είναι να επιταχυνθεί όσο γίνεται περισσότερο το ΜΕΤΡΟ. Λέω ναι στο ΜΕΤΡΟ. Να μην σταματήσει στην πλατεία Κοραή που είναι ο προγραμματισμός του, αλλά να πάει και στο Α΄ Διαμέρισμα. Να πάει και στην Πηγάδα, να πάει και στην Πειραϊκή. Λέω ακόμη: υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ και πάνω από τον υπογειοποιημένο Ηλεκτρικό να έρθει το Τραμ, όπου θα πάει σε τρεις κατευθύνσεις. Μία θα είναι το Πέραμα, που θα λυτρώσει πάρα πολύ την κυκλοφορία του Πειραιά, γιατί οι επιβάτες προς το Πέραμα, το Κερατσίνι κλπ, δεν θα διέρχονται μέσω του Πειραιά. Μία άλλη γραμμή θα πηγαίνει μέσω του λιμανιού στην Καλλίπολη και άλλη μια γραμμή θα έρχεται στο κέντρο του Πειραιά. Υπό αυτή την έννοια λοιπόν, λέμε ναι στο μικρό Τραμ. Λέμε ακόμη, ότι τα λεωφορεία θα γίνουν μικρά λεωφορεία που θα έχουν ανταπόκριση από το ΣΕΦ και θα καλύπτουν όλες τις γειτονιές του Πειραιά. Λέμε ναι σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο.»

Επίσης, ο Δήμαρχος Πειραιά δεσμεύτηκε να κατέβουν όλες οι πινακίδες που υπάρχουν στις κεντρικές πλατείες και κυρίως στην πλατεία Κοραή.

«Το χρωστάμε στην πόλη μας, το χρωστάμε στον πολιτισμό μας. Είναι δυνατόν να επαναλειτουργήσει το απείρου κάλλους Δημοτικό Θέατρο απέναντι από μια πόλη –κουρελού; Θα κατέβουν όλες οι πινακίδες και στους άλλους εμπορικούς δρόμους. Τελεία και παύλα. Είμαστε αποφασισμένοι να υπηρετήσουμε την πόλη και τους πολλούς και όχι τους λίγους, οι οποίοι απειλούν ή εκβιάζουν, επηρεάζοντας κάποιους «ιδιαίτερους» Δημοτικούς Συμβούλους, οι οποίοι είναι «και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ». Εμείς είμαστε με τον Πειραιά.»

Επίσης, ο κ. Μιχαλολιάκος πήρε θέση και για το εργοστάσιο του Κεράνη τονίζοντας ότι:

«Εάν ήμασταν μια σοβαρή χώρα- ελπίζω να γίνουμε- αυτοί οι χώροι θα έπρεπε να έχουν αξιοποιηθεί από το κεντρικό κράτος σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση. Π.χ γιατί το Κεράνης δεν μπορεί να γίνει ένα ξενοδοχείο 5 αστέρων μέσα στον ιστό της πόλης, καθώς θα ανοίγεται η τουριστική ανάπτυξη στον Πειραιά και στους όμορους Δήμους; Γιατί να πρέπει να είναι έτσι και να προκαλεί θλίψη και αγωνία και την εικόνα της εγκατάλειψης; «Πέρασαν» πολλά λεφτά, αλλά πολλά χρήματα πήγαν στις τσέπες. Αργά το κατάλαβαν κάποιοι έντιμοι δικαστές, αλλά θα πω κάτι που δεν είναι ποινικώς κολάσιμο: αν κανείς μπορούσε να μαζέψει σε ένα ταμείο τα χρήματα από ευρωπαϊκά και από εθνικά ταμεία που πήγαν για μελέτες που θα γινόντουσαν έργα και που ποτέ δεν έγιναν ή τα χρήματα που πήγαν για την πρόσληψη συμβούλων για να μελετήσουν έργα που ποτέ δεν έγιναν, ίσως να έφθαναν να αποπληρώσουμε το χρέος της χώρας. Έχω αναλάβει μια τεράστια προσπάθεια να νοικοκυρέψουμε την πόλη μας. 25 Μαΐου εκδικάζεται-νομίζω ότι θα είναι η τελευταία δίκη- για να φύγουν οι καταπατητές από το στρατόπεδο Παπαδογιωργή στα Καμίνια. Να το αποδώσουμε σε αυτή την υποβαθμισμένη περιοχή του Πειραιά, που όμως είναι πανέμορφη. Συμφωνήσαμε και συνεννοηθήκαμε με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ να μας δώσει και το άλλο κομμάτι που είναι απ΄ έξω, ώστε να κάνουμε μεγάλο γήπεδο και άλλες εγκαταστάσεις και να αξιοποιήσουμε όλα τα κτίρια για πολιτιστικές δραστηριότητες και για το Διαμέρισμα. Μπορούμε πολλά. Σε όλες τις περιοχές του Πειραιά υπάρχει ελπίδα. Καλώ τις Πειραιώτισσες και τους Πειραιώτες να είναι ενεργοί σύμμαχοι προσπαθειών. Θα συγκρουστούμε. Θα γκρεμίσω το τείχος του αίσχους που είναι στο οικόπεδο του ΙΚΑ απέναντι από το παλιό ταχυδρομείο. Το λέω σήμερα και δημοσίως από το ραδιόφωνο. Έχω επικοινωνήσει με τον διοικητή του ΙΚΑ κ. Σπυρόπουλο, άξιο άνθρωπο κατά τα άλλα. Ο χρόνο παρήλθε. Θα το γκρεμίσουμε πριν τις εκλογές.»

Αναφορικά με το ζήτημα του ΟΛΠ υπογράμμισε τα εξής:

«Ο ΟΛΠ, το λιμάνι μας είναι το πρώτο που διεκδικούμε. Μας έχουν πάρει το λιμάνι μας και έχουμε αποδεχθεί την ήττα. Όπως αποδεχθήκαμε την ήττα για την Μικρά Ασία και μάλιστα υπήρχε μια περίοδος που απαγορευόταν να λέμε «αλησμόνητες πατρίδες». Έπρεπε να λέμε «χαμένες πατρίδες». Αν δεν λέγαμε «χαμένες πατρίδες», δεν ήμασταν προοδευτικοί. Έτσι λοιπόν, είναι απολύτως φυσιολογικό για πάρα πολλούς Πειραιώτες, το λιμάνι να μην ανήκει στην πόλη. Διεκδικούμε το λιμάνι ολόκληρο. Στο σύνολό του. Κάποιοι επιχειρούν να ασκήσουν κριτική, γιατί δεν παίρνουμε τα 70 στρέμματα που είναι στο Παλατάκι, τα οποία ασφαλώς και αυτά ανήκουν στο Δήμο Πειραιά, αλλά ανήκουν σε όλο το λιμάνι. Εμείς πάμε για το δάσος, δεν πάμε για το δέντρο. Πάμε να αναγεννήσουμε τον Πειραιά. Δεν έφυγα από την κεντρική πολιτική, από τον κεντρικό πυρήνα της εξουσίας, για να ασχοληθώ μόνο με την καθαριότητα. Όχι ότι είναι υποτιμητικό. Δεν έχουν καταλάβει το μέγεθος της φθοράς που έχει υποστεί ο Πειραιάς. Ο πληθυσμός από το ΄90 μέχρι σήμερα έχει μειωθεί κατά 30%. Φεύγουν οι νέοι. Έχουμε τον μεγαλύτερο συντελεστή γήρανσης.»

Τέλος, αναφορικά με το θέμα των εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων ο κ. Μιχαλολιάκος τόνισε :

«Έχουμε αποσύρει από στενούς δρόμους πολλά εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα. Η Δημοτική Αστυνομία κάνει θαυμάσια δουλειά. Είναι άξιος συγχαρητηρίων ο Αντιδήμαρχος κ. Δαβάκης, αλλά και όλα τα στελέχη της Δημοτικής Αστυνομίας. Δεν έχουμε παρεμπόριο, έχουμε νόμιμο παζάρι, έχουν αποσυρθεί πολλά αυτοκίνητα, αφαιρούμε πινακίδες, γράφουμε κλήσεις κα.»

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης