Το hype  αφορά την εντατική και συστηματική προώθηση ενός video game με τρόπο που συχνά υπερβάλλει όσον αφορά την ποιότητα και τα στοιχεία που προσφέρει ένας συγκεκριμένος τίτλος. Σκοπός του hype είναι να μας κρατάει ψηλά το ενδιαφέρον καθ’ όλη την περίοδο ανάπτυξης του παιχνιδιού, ώστε όταν αυτό κυκλοφορήσει να είμαστε πεπεισμένοι ότι μπορεί να μας προσφέρει μια μοναδική εμπειρία και αποσκοπεί (όπως είναι φυσικό) στις υψηλές πωλήσεις. Τί γίνεται όμως όταν τα πράγματα δε πάνε όπως τα είχαν σχεδιάσει οι developers;

Η ιστορία είναι λίγο πολύ γνωστή: Ανακοινώνεται ένας νέος τίτλος για τον οποίο η εταιρεία ανάπτυξης υπόσχεται ότι θα προσφέρει μια ανώτερη και μοναδική εμπειρία, επαναστατικά χαρακτηριστικά και gameplay μηχανισμούς που θα μας κάνουν να κολλήσουμε στις οθόνες μας. Τα παραπάνω σε κάποιες εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις τελικά ισχύουν στο τελικό προϊόν που φτάνει στα χέρια μας, τις περισσότερες φορές όμως οι υποσχέσεις των προγραμματιστικών εταιρειών μένουν… υποσχέσεις. Οι λόγοι που συμβαίνει αυτό είναι πολλοί. Οι υψηλές βλέψεις από τους developers που εντέλει το όραμά τους είναι πάνω από τις δυνάμεις τους και τα περιοριστικά deadlines από τους εκδότες – που οδηγούν σε κάποιες περιπτώσεις σε κυκλοφορία μισοτελειωμένων games – είναι δύο από τις πιο συνηθισμένες αιτίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αποτέλεσμα είναι σε πολλές περιπτώσεις να αγοράζουμε overhyped games που τελικά δεν ανταπεξέρχονται στις προσδοκίες μας. Τα παραδείγματα είναι αρκετά τα τελευταία χρόνια. Μεταξύ των overhyped games συγκαταλέγονται τίτλοι όπως το Star Wars: The Old Republic, το MMORPG της Bioware, το κόστος ανάπτυξης και προώθησης του οποίου ξεπέρασε τα 500 εκατομμύρια δολάρια, απογοητεύοντας όμως τελικά τους fans. Δύο πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι αυτά των Watch Dogs και Destiny, τα οποία ναι μεν θεωρούνται αξιόλογοι τίτλοι, ωστόσο το hype που είχαν δημιουργήσει ήταν τόσο μεγάλο που το τελικό αποτέλεσμα φαίνεται να χωλαίνει σε σχέση με αυτό που όλοι περιμέναμε.

Για αυτό τον λόγο, προσωπικά αγοράζω σχετικά σπάνια day-one games. Αντί αυτού, περιμένω πάντα για να διαβάσω τα reviews μας ώστε να έχω μια ολοκληρωμένη άποψη για το τελικό προϊόν, πριν προβώ στην αγορά του. Στο παρελθόν είχα πέσει… θύμα του hype με το Fable του Peter Molyneux, ο οποίος υποσχέθηκε πολλά περισσότερα, από όσα τελικά προστέθηκαν στο δημιούργημά του. Από τότε, κρατάω μικρό καλάθι και προσπαθώ να ελέγξω τον ενθουσιασμό μου για οποιοδήποτε video game έχει τεράστιες βλέψεις, αν και δεν κρύβω ότι μου έχει τύχει να ενθουσιαστώ για κάποιον επικείμενο τίτλο, κρατώντας όμως πάντα και μια… πισινή ώστε να μην βρεθώ προ εκπλήξεως.

Εσείς επηρεάζεστε από το hype που δημιουργείται για πολλά triple-A games; Διαβάζετε reviews πριν κάνετε τις αγορές σας; Γράψτε μας το σχόλιό σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.

Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης