Ρεπορτάζ: Σωτήρης Σκουλούδης

Για ενδέκατη συνεχή χρονιά πραγματοποιήθηκε το διεθνές επιστημονικό συνέδρίο με θέμα: «ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ», στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το zougla.gr ήταν χορηγός επικοινωνίας. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο φετινό συνέδριο αναλύθηκαν οι εξής δύο θεματικές ενότητες:

-Αεροπορική Ιατρική στην Πολιτική Αεροπορία (Ιατρικά Πιστοποιητικά Υγείας Ιπταμένων).
-Συστήματα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (Unmanned Aircraft Systems/Drones).

Ο Σπύρος Αλαφούζος, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων, δίνει στο zougla.gr το στίγμα του συνεδρίου, ενώ αναδεικνύει και ένα μείζον πρόβλημα για τη λειτουργία των αερολεσχών και των εταιριών εκπαίδευσης πιλότων: με την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων στη Fraport, επιβάλλεται ένα υψηλό τέλος για τις εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές πτήσεις, με αποτέλεσμα πολλές από τις αερολέσχες να κινδυνεύουν ακόμα και με λουκέτο! Χαρακτηριστικά, ενώ το συνολικό κόστος της εκπαίδευσης ενός νέου πιλότου κυμαίνεται γύρω στα 55.000 ευρώ, τώρα αυτό το κόστος εκτοξεύεται στις 90.000 ευρώ. Οι επαγγελματίες του χώρου ετοιμάζουν μάλιστα δυναμικές κινητοποιήσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δείτε τις δηλώσεις του:

Δείτε αποσπάσματα από τις εισαγωγικές τοποθετήσεις του συνεδρίου:

Στο πρώτο πάνελ παρουσιάστηκε η υπάρχουσα διαδικασία πιστοποίησης ιπταμένου προσωπικού πολιτικής αεροπορίας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον αποκτά το θέμα αυτό για τα μεγάλα-μεσαία και μικρά νοσηλευτικά ιδρύματα της χώρας μας που φιλοδοξούν να εισέλθουν σε μια νέα μεγάλη αγορά που μέχρι σήμερα υπήρχε κρατικό ιατρικό μονοπώλιο.

Παράλληλα με το υφιστάμενο ιατρικό πλαίσιο, παρουσιάστηκαν οι νόμοι, οι διαδικασίες και οι κανονισμοί αδειοδότησης νέων νοσηλευτικών ιδρυμάτων του ιδιωτικού τομέα που έχουν ενδιαφέρον να εισέλθουν στην αεροπορική αγορά προσδοκώντας νέους σημαντικούς πελάτες με βάση το νέο ισχύον απελευθερωμένο θεσμικό πλαίσιο.

Το πρώτο πάνελ για την αεροπορική ιατρική

Η ιστορία της αεροπορικής ιατρικής

Εξηγήθηκαν οι βασικές παράμετροι της αεροδιαστημικής ιατρικής, όπως οι ειδικές συνθήκες που επηρεάζουν τον άνθρωπο (κοσμική ακτινοβολία, θερμοκρασία, η υποξία που μπορεί να προκύψει, καθώς και η απώλεια προσανατολισμού και συνείδησης).

«Απαιτείται φρόνηση και πρόληψη: η αεροπορική ιατρική μπορεί να προλάβει καταστάσεις», επισήμανε ο Ταξίαρχος, Διοικητής του Κέντρου Αεροπορική Ιατρκής στην Αθήνα, Θεμιστοκλής Ηλιόπουλος, ο οποίος επισήμανε παράλληλα ότι «το 90% των αεροπορικών δυστυχημάτων οφείλονται στον ανθρώπινο παράγοντα».

Τα αεροπορικά δυστυχήματα οφείλονται κατά 90% στον ανθρώπινο παράγοντα

Στη συνέχεια αναδείχτηκε η ιστορία και η προσφορά των κλινικών αεροπορικής ιατρικής στην Αθήνα (λειτουργεί από το 1952) και τη Θεσσαλονίκη.

Η Μαρία Χατζηαγγελίδου, Personal and Business Coach, ανέδειξε μια πολύ ενδιαφέρουσα πλευρά σχετικά με την υγεία και τη διατήρηση της καλής κατάστασης των πιλότων, στην ομιλία της με θέμα το υπερβολικό στρες και το λεγόμενο “burnout” που μπορεί να πάθουν οι πιλότοι.

Δείτε τις δηλώσεις της στον φακό του zougla.gr:

Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη

Στο δεύτερο πάνελ παρουσιάστηκε το νέο θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση χρήσης «ΣΜΗΕΑ-drones» καθώς και οι κανόνες για έναρξη σχολής. 

Δείτε την πλήρη παρουσίαση του κανονιστικού πλαισίου από τον Επαμεινώνδα Αμωράτη, Αναπληρωτή Προϊστάμενο του Τμήματος Γενικής Οργάνωσης και Αποτελεσματικής Εκμετάλλευσης Εναέριου Χώρου της Υ.Π.Α.

Η Αναστασία Τσότρα, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη του Τμήματος Ιδιωτικής Αεροπορίας, της Υ.Π.Α., ανέλυσε το τι ακριβώς ισχύσει για την πιστοποίηση των ΣμηΕΑ, τους κανονισμούς αδειοδότησής τους και των Κέντρων Εκπαίδευσης. 

Επίσης αναδείχτηκαν οι εφαρμογές για την ασφάλεια, σε πολιτική προστασία, σε γεωργικές εφαρμογές, επιτήρηση συνόρων, αεροφωτογράφηση κλπ. Συγκεκριμένα αναλύθηκε επίσης ο ρόλος των drones της ελληνικής αστυνομίας και η χρήση τους συγκεκριμένα σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών και πυρκαγιών. 

Η συνεισφορά των drones στις δασικές πυρκαγιές, ως εργαλείο της πολιτικής προστασίας

Παραδείγματα χρήσης των drones σε περιπτώσεις μεγάλων φυσικών καταστροφών στο εξωτερικό

Δείτε την ομιλία της Ασπασίας Καραμάνου, Προϊσταμένης Σχεδιασμού Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας στην Περιφέρεια Αττικής:

Το συνέδριο

Το συνέδριο οργανώθηκε από την εταιρεία iForce Επικοινωνίες υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και την Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Ιπτάμενου Προσωπικού Σωμάτων Ασφαλείας & Δημοσίων Υπηρεσιών (Π.Ε.Ι.Π.Σ.Α.Δ.Υ.), την Πανελλήνια Ένωση Πιλότων (Π.Ε.Π), του ΤΕΙ Χαλκίδας και του Διιδρυματικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ανάλυση και Διαχείριση Ανθρωπογενών και Φυσικών Καταστροφών» του Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης – Πυροσβεστική Ακαδημία.

Συμμετείχαν στελέχη, εμπειρογνώμονες, από το Υπουργείο Μεταφορών, την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, την ΥΠΑ, τα σώματα ασφαλείας, αεροπορικές εταιρείες της Ελλάδος και του εξωτερικού, συνδικαλιστικοί και επιστημονικοί φορείς και ειδικοί των αεροπορικών θεμάτων καθώς και εξειδικευμένοι δημοσιογράφοι. Σημαντική είναι κάθε χρόνο και η παρουσία της ακαδημαϊκής κοινότητας με καθηγητές και φοιτητές από το ΤΕΙ Χαλκίδας και διάφορα συναφή ΙΕΚ και σχολές του ιδιωτικού τομέα.

Στη φετινή εκδήλωση μίλησαν:

Χρήστος Σπίρτζης, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γεώργιος Πατούλης, Δήμαρχος Αμαρουσίου και Πρόεδρος ΚΕΔΚΕ, Ιωάννα Τσούπρα, Εντεταλμένη Πολιτική Σύμβουλος Πολιτικής Προστασίας Περιφέρειας Αττικής, Φωκίων Ζαΐμης, Πρόεδρος iForce Επικοινωνίες Α.Ε., Αλέξανδρος Μοζ, Δημοσιογράφος, Ιωάννης Συριόπουλος, Αστυνομικός Υποδιευθυντής και Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Ιπταμένων Σωμάτων Ασφαλείας και Δημοσίων Υπηρεσιών (ΠΕΙΠΣΑΔΥ), Σπύρος Αλαφούζος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων (ΠΕΠ), Χειριστής Αεροσκαφών, Σμήναρχος (Ι) ε.α της Πολεμικής Αεροπορίας, Χρύσα Στάθη, Γενικός Ιατρός, Αεροϊατρικός Εξεταστής. Καλλιόπη Γαλανοπούλου, Καρδιολόγος – Αεροεξετάστρια Class 2., Θεμιστοκλής Ηλιόπουλος, Ταξίαρχος (ΥΙ), Διοικητής Κ.Α.Ι της Π.Α., Ιατρός Καρδιολόγος, Γιώργος Κωνσταντέλλος, Διευθυντής Καρδιολογικής Κλινικής Ναυτικού Νοσοκομείο Αθηνών, Καρδιολόγος, Πλοίαρχος (ΥΙ) ΛΣ ΑΜΕ-HCAA, Mαρία Χατζηαγγελίδου, Personal and Business Coach, Οδυσσέας Παπαευθυμίου, Ιατρός Υ.Π.Α., Επαμεινώνδας Αμωράτης, Αναπληρωτής Προϊστάμενος Τμήματος Γενικής Οργάνωσης και Αποτελεσματικής Εκμετάλλευσης Εναέριου Χώρου, Υ.Π.Α, Αναστασία Τσότρα, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη του Τμήματος Ιδιωτικής Αεροπορίας (Δ2/Δ), Υ.Π.Α., Ασπασία Καραμάνου, Ph.d, Προϊσταμένη Σχεδιασμού Αυτοτελούς Δ/νσης Πολιτικής Προστασίας, Περιφέρεια Αττικής, Ξένια Γεωργιάδου, εκπρόσωπος τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων και ειδικευμένη εθελόντρια Πολιτικής Προστασίας., Κωνσταντίνος Χουβαρδάς, Προϊστάμενος Δ/νσης Πολιτικής Προστασίας Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης, Δημήτρης Γκριτζάπης, Αστυνόμος Ά, Εκπαιδευτής μή επανδρωμένων οχημάτων, Ελληνική Αστυνομία, Αντώνης Αντζουλάτος, Μιχαήλ Χάλαρης, Δρ. Χημικός Αντιπύραρχος Π.Σ. και Σοφία Κάρμα Δρ. Χημικός Μηχανικός, ΕΔΙΠ ΕΜΠ Εκπρόσωποι Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων, Νίκος Πουλιέζος, Διερευνητής Ασφαλείας Πτήσεων, Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων «Διερεύνηση ατυχημάτων και drones» και Ρένος Παπάσχος, Πρόεδρος της Π.Ε.Χ.Μ.Ε.Α. 

Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η διερεύνηση από νομικής, επιστημονικής και οικονομικής πλευράς των δημοσίων και ιδιωτικών αερομεταφορών στο πλαίσιο των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της διεθνούς πρακτικής με σκοπό την ανάπτυξη της αγοράς προς όφελος τόσο του δημοσίου συμφέροντος όσο και της επιχειρηματικότητας.

Χορηγοί Συνεδρίου: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΡΠΙΝΗ, ΙΕΚ ΟΜΗΡΟΣ και ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
Χορηγοί Επικοινωνίας: ZOUGLA.GR, AIRNEWS.GR, AVIATION NEWS, GREEK AIR NEWS, GREEK TRAVEL PAGES, METAFORESPRESS.GR, TRAVELLING NEWS, TRAVEL DAILY NEWS, ESTIATV.

Διαβάστε ακόμα: 
Ιδρύθηκε η Πανελλήνια Ένωση Πιλότων – στόχος η «αλληλεγγύη με την Πολιτεία»

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης