Σε καθεστώς πλήρους διάλυσης βρίσκεται η αγορά των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, την στιγμή που θα έπρεπε να… απολαμβάνει τα οφέλη της απελευθέρωσης, όπως αυτά είχαν περιγραφεί το 2010.

Δύσκολα θα ξεχαστούν οι απεργίες διαρκείας των φορτηγών το καλοκαιριού του 2010, οπότε η Ελλάδα είχε «κοπεί στη μέση», με την τότε κυβέρνηση να είχε θέση στην αιχμή του δόρατος των μεταρρυθμίσεων το «άνοιγμα» των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, σήμερα ο συγκεκριμένος κλάδος περνάει τις πιο δύσκολες στιγμές στην ιστορία του. «Έχουμε διαλυθεί. Όσοι παραμένουν ακόμη στον κλάδο είναι επειδή δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά. Η ασυδοσία και ο αθέμιτος ανταγωνισμός που υπάρχει μας έχουν γονατίσει και βέβαια κρατούν μακριά από την αγορά νέους επενδυτές» σημειώνει στο zougla.gr, ο κ. Απόστολος Κενανίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια που το επάγγελμα του φορτηγού αυτοκινητιστή έχει απελευθερωθεί μόλις 50 νέες άδειες έχουν αγοραστεί και αυτές από επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται ήδη στο χώρο.

Ο κ. Κενανίδης, σε συνάντηση με την Τρόικα, που διήρκεσε δυόμιση ώρες, παρέθεσε τα προβλήματα του κλάδου, όπως για παράδειγμα η πολύ χαμηλή ανταγωνιστικότητα της παικτών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η μεταφορά, μέσω και ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας, από την Αθήνα στην Ιταλία κοστίζει στον Έλληνα περισσότερα από 600 ευρώ, την ώρα που οι Βούλγαροι και οι Ιταλοί πληρώνουν μόλις 360 ευρώ. Οι ακτοπλοϊκές υποστηρίζουν ότι πρέπει να διαθέτουν περισσότερο ανταγωνιστικούς ναύλους στους ξένους, ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, αυτή η διαφορά στο κόστος λειτουργεί προβληματικά για εμάς» αναφέρει.

Αντιμέτωποι με φυλάκιση

Μία από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις που ανέφερε, σε χθεσινή συνάντηση με δημοσιογράφους, ο κ. Κενανίδης, θέλοντας να καταδείξει την διάλυση του κλάδου, αφορά την περίπτωση τεσσάρων Ελλήνων οδηγών που θεωρούνται από την σκοπιανή κυβέρνηση ως… λαθρέμποροι.

«Οι Έλληνες οδηγοί είναι «όμηροι» των ξένων εταιρειών διαμεταφορών. Πρόσφατα στα Σκόπια κατασχέθηκαν τέσσερα φορτηγά, επειδή στο φορτίο τους εντοπίστηκαν τρεις παλέτες που δεν είχαν καταγραφεί στην επίσημη λίστα εμπορευμάτων.

Αν και πρόκειται για παράλειψη της ξένης εταιρείας διαμεταφορών στην οποία είναι υπάλληλοι, θεωρούνται υπεύθυνοι οι ίδιοι. Αυτή τη στιγμή, κρατούνται και θα δικαστούν από τη σκοπιανή δικαιοσύνη με την κατηγορία του λαθρεμπορίου. Αντιμετωπίζουν ποινή είτε τριετούς είτε πενταετούς φυλάκισης. Προσβλέπουμε ότι οι δικηγόροι που τους υπερασπίζονται θα καταφέρουν να ελαχιστοποιήσουν την ποινή» εξηγεί.

Κραχ στις οδικές μεταφορές

Όλα αυτά, όταν ο κλάδος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, προβλεπόταν να αναπτύσσεται σήμερα με γεωμετρική πρόοδο. Μελέτη του ΙΟΒΕ που είχε παρουσιαστεί το 2010, προέβλεπε ότι οι νέες επιχειρήσεις του κλάδου θα αυξάνονται σε ποσοστό 1% και 2%, ετησίως! Ωστόσο, έγινε το αντίθετο…

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, το 60% των αυτοκινητιστών έχουν «παροπλίσει» τα φορτηγά τους, ενώ σημαντικός αριθμός απ έχει «μετακομίσει» στη Γερμανία και τη Βουλγαρία, όπου υπάρχουν σήμερα περισσότερες από 400 ελληνικές εταιρείες μεταφορών.

Η ομοσπονδία φορτηγών αυτοκινητιστών μετράει τις απώλειες στο 1% του ΑΕΠ, λόγω και των παράνομων μεταφορών που εκτελούν ξένοι αυτοκινητιστές χωρίς να διαθέτουν τα απαραίτητα έγγραφα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης