Η ψυχολογία των χρωμάτων που σχετίζεται με την πειθώ είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες -και πιο αμφιλεγόμενες- πτυχές του μάρκετινγκ. Παρακάτω παρατίθενται μερικές από τις πιο αξιόπιστες έρευνες, που έχουν γίνει γύρω από τη θεωρία των χρωμάτων και την πειθώ, όπως παρουσιάστηκαν στην ιστοσελίδα entrepreneur.com.

Η σημασία των χρωμάτων στο μάρκετινγκ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έχουν γίνει πολλές προσπάθειες για να μετρηθεί η επίδραση διαφόρων χρωμάτων στους καταναλωτές, όμως η αλήθεια είναι πως η επίδραση του χρώματος στον καθένα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις προσωπικές εμπειρίες του και δε μπορεί να «μεταφραστεί» σε κάποιο συγκεκριμένο συναίσθημα καθολικής ισχύος.

Βέβαια, τα χρώματα παίζουν πολύ ουσιαστικό ρόλο στο μάρκετινγκ, ενώ οι ειδικοί «βλέπουν» διάφορα νοήματα πίσω από αυτά.

Ερευνητές υποστηρίζουν σε μια έκθεση με τίτλο “Impact of Color in Marketing”, ότι το 90% των γρήγορων αποφάσεων που γίνονται για καταναλωτικά προϊόντα βασίζονται στο χρώμα και μόνο (ανάλογα με το προϊόν).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αγοραστική πρόθεση επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τα χρώματα, λόγω της επίδρασης που έχουν στο πώς γίνεται αντιληπτό ένα εμπορικό σήμα. Αυτό σημαίνει ότι τα χρώματα επηρεάζουν το πώς οι καταναλωτές βλέπουν την “προσωπικότητα” της κάθε μάρκας.

Άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι ο εγκέφαλός μας προτιμά αναγνωρίσιμες μάρκες προϊόντων, με αποτέλεσμα το χρώμα να παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη δημιουργία ενός εμπορικού σήματος.

Προτιμήσεις χρωμάτων ανάλογα με το φύλο

Είναι πολύ σημαντικό να σημειωθεί ότι το περιβάλλον κάθε ατόμου -και ιδίως οι πολιτιστικές του αντιλήψεις- παίζει ισχυρό ρόλο στην υπαγόρευση της καταλληλότητας του χρώματος για κάθε φύλο, το οποίο με τη σειρά του μπορεί να επηρεάσει τις ατομικές επιλογές.

Διαβάστε περισσότερα στο govastileto.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης