Tο ηλιακό αεροσκάφος Solar Impulse 2 προσγειώθηκε σήμερα στη Σεβίλλη της νότιας Ισπανίας, τρεις ημέρες μετά την απογείωσή του από τη Νέα Υόρκη για τον 15ο σταθμό του περίπλου του γύρου του κόσμου έχοντας την ηλιακή ενέργεια μοναδικό καύσιμό του, σύμφωνα με φωτογράφο του AFP.

«Δεν μπορώ να το συνειδητοποιήσω, είναι τόσο φανταστικό» αναφώνησε ο Ελβετός πιλότος Μπερτράν Πικάρ, μιλώντας με το κέντρο ελέγχου του αεροσκάφους στο Μονακό απευθείας μέσω διαδικτύου. Το αεροπλάνο προσγειώθηκε ενώ ακούγονταν θερμά χειροκροτήματα στο αεροδρόμιο της Σεβίλλης έπειτα μια «περιήγηση» 6.272 χιλιομέτρων πάνω από τον ωκεανό, την πρώτη διατλαντική πτήση ενός αεροπλάνου που πετά χάρη σε μπαταρίες που αποθηκεύουν ηλιακή ενέργεια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μονοθέσιο Solar Impulse 2 προσγειώθηκε λίγο μετά τις 07.30 τοπική ώρα στη Σεβίλλη. Είχε απογειωθεί από το Διεθνές Αεροδρόμιο Τζον Φ. Κένεντι γύρω στις 02.30 τοπική ώρα της 20ής Ιουνίου. Η πτήση των 71 ωρών ήταν το 15ο σκέλος του ταξιδιού του γύρου του κόσμου με το μονοθέσιο αεροπλάνο που πιλοτάρουν εναλλάξ οι Ελβετοί αεροπόροι Μπερτράν Πικάρ και Αντρέ Μπόρσμπεργκ.

«Άψογα» είπε ο Πικάρ μετά την προσγείωση, ευχαριστώντας το πλήρωμα των μηχανικών του για τις προσπάθειές τους.

Οι χρήστες του διαδικτύου μπόρεσαν να παρακολουθήσουν απευθείας τη διαδρομή αυτή, χάρη σε κάμερες που είχαν τοποθετηθεί μέσα στην καμπίνα, πάνω στην ουρά και κάτω από τα φτερά του αεροπλάνου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο 58χρονος Μπερτράν Πικάρ κατάγεται από οικογένεια επιστημόνων και εφευρετών. Ο παππούς του, ο Ογκίστ, ενέπνευσε τον Ερζέ να δημιουργήσει το πρόσωπο του καθηγητή Τουρνεσόλ.

Ο 63χρονος Αντρέ Μπόρσμπεργκ είχε πιλοτάρει προηγουμένως το αεροπλάνο στο μεγαλύτερο ταξίδι του μεταξύ της Ναγκόγια (Ιαπωνία) και του αρχιπελάγους της Χαβάης στον Ειρηνικό: 6.437 χλμ. μέσα σε πέντε ημέρες και πέντε νύχτες.

Βάρους μόλις 1,5 τόνου αλλά μεγάλο όσο ένα Μπόινγκ 747, το αεροπλάνο πετά σε μέση ταχύτητα 50 -70 χλμ. την ώρα χάρη σε μπαταρίες που αποθηκεύουν την ηλιακή ενέργεια την οποία προσλαμβάνουν περίπου 17.000 φωτοβολταϊκά κύτταρα που είναι τοποθετημένα πάνω στα φτερά του.

Η καμπίνα των 3,8 κυβικών μέτρων είναι εξοπλισμένη με φιάλες οξυγόνου για να μπορούν οι πιλότοι να αναπνέουν.

Το ηλιακό αεροσκάφος ξεκίνησε τον περίπλου του στις 9 Μαρτίου 2015 στο Άμπου Ντάμπι (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα), έκανε σταθμό στο Μουσκάτ του Ομάν, στο Αχμενταμπάντ και στο Βαρανάσι της Ινδίας, στο Μανταλάι της Μιανμάρ, στο Τσονγκίνγκ και στο Ναντζίνγκ στην Κίνα και μετά στη Ναγκόγια της Ιαπωνίας.

Στη συνέχεια διέσχισε τον Ειρηνικό, κάνοντας έναν μη προγραμματισμένο σταθμό για τεχνικούς λόγους στη Χαβάη και μετά συνέχισε την πτήση του πάνω από τις ΗΠΑ.

«Είναι η πρώτη φορά που ηλιακό αεροσκάφος διέσχισε τον Ατλαντικό!» υπογράμμισε ο πιλότος πριν κατεβεί από το αεροπλάνο, εξαντλημένος μετά το μεγάλο ταξίδι.

«Μπράβο, ήταν υπέροχο αυτό που βλέπαμε» είπε από το Μονακό ο πρίγκιπας Αλβέρτος, ο οποίος πέρασε όλη τη νύχτα στο κέντρο ελέγχου. «Πρέπει να ήταν λίγο περίπλοκο με όλα τα μαχητικά αεροσκάφη γύρω (από εσένα) και την ισπανική περίπολο» (που είχε αναπτυχθεί για να συνοδεύσει το Solar Impulse 2 στο αεροδρόμιο της Σεβίλλης) ανέφερε ο Αλβέρτος του Μονακό συνομιλώντας με τον πιλότο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης