Η Γερμανία στο «εδώλιο» για ατμοσφαιρική ρύπανση

Η Γερμανία στο «εδώλιο» για ατμοσφαιρική ρύπανση
Το πρόβλημα της υψηλής ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε πολλές γερμανικές πόλεις είναι γνωστό. Χθες η Κομισιόν αποφάσισε να αναλάβει δραστικότερα μέτρα, παραπέμποντας τη Γερμανία μαζί με άλλες πέντε ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία, Ουγγαρία, Ιταλία, Ρουμανία και Μ. Βρετανία) στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέπληξε εκ νέου τη Γερμανία κι άλλες χώρες για υπερβολικά διστακτική λήψη μέτρων σε συνάρτηση με το σκάνδαλο σε πετρελαιοκίνητα οχήματα της Volkswagen.

Η προσφυγή της Κομισιόν αφορά σε παραβίαση των ορίων εκπομπής οξειδίων του αζώτου που έχουν τεθεί από την Ε.Ε. και τα οποία είναι δεσμευτικά για όλα τα κράτη-μέλη από το 2010. Ωστόσο, ακόμη και το 2017 τα όρια αυτά παραβιάστηκαν σε 66 γερμανικές πόλεις -μάλιστα στις 20 εξ αυτών σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Υπεύθυνα για αυτές τις παραβιάσεις θεωρούνται κατά κύριο λόγο τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, ο αριθμός των οποίων σημείωνε διαρκή αύξηση τα τελευταία χρόνια. Μετά την αποκάλυψη του «dieselgate» διαπιστώθηκε ξεκάθαρα ότι τα πετρελαιοκίνητα εκπέμπουν κατά την κίνηση στους δρόμους πολύ περισσότερους βλαβερούς ρύπους από ό,τι κατά τη διάρκεια των τεστ.

Η Κομισιόν είχε ήδη ξεκινήσει το 2015 διαδικασία παραβίασης των ευρωπαϊκών συνθηκών εναντίον της Γερμανίας κι άλλων κρατών. Κατόπιν αυτού, προειδοποίησε επανειλημμένα τις κυβερνήσεις των χωρών. Η γερμανική κυβέρνηση επιχείρησε να προβεί σε διορθωτικές κινήσεις με το λεγόμενο «άμεσο πρόγραμμα για καθαρό αέρα». Στη γερμανική σύνοδο κορυφής για το ντίζελ το 2017 η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεσμεύθηκε να επικαιροποιήσει το λογισμικό των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, προκειμένου να μειώσει τις βλαβερές εκπομπές κατά 25%-30%. Παρ' όλα αυτά, δεν στάθηκε εφικτό να τηρηθούν τα όρια εκπομπών.

Σε μια δεύτερη διαδικασία που ενεργοποίησε η Κομισιόν κατά της Γερμανίας το 2016, επιρρίπτονται στη γερμανική κυβέρνηση μαζικές παραλείψεις στο θέμα του σκανδάλου ρύπων. Μεταξύ άλλων το Βερολίνο κατηγορείται ότι δεν επέβαλε κυρώσεις στη VW για την παραποίηση στις τιμές των εκπομπών ρύπων, αλλά και δεν διασφάλισε να υπάρχει επαρκής εποπτεία, προκειμένου να τηρούνται οι ισχύουσες προδιαγραφές από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Με πληροφορίες από DW

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 18 Μαΐου 2018, 08:10