Σάλος έχει ξεσπάσει στις ΗΠΑ με τη νέα τηλεοπτική διαφήμιση της Mercedes-Benz, στην οποία πρωταγωνιστεί η – μία και μοναδική – Kate Upton. Το θέμα έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις και ιδιαίτερα αρνητική δημοσιότητα στα social media και την μπλογκόσφαιρα. Τα περισσότερα σχόλια τη χαρακτηρίζουν φτηνή και κακόγουστη, παρότι είναι ξεκάθαρα – ίσως και υπερβολικά – sexy.

– «Φοβερό αμάξι, καυτό κορίτσι και κάπως έτσι νομίζω ότι έχουμε μπροστά μας μία από τις χειρότερες διαφημίσεις στην ιστορία της Mercedes».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

– «Δεν χωρά αμφιβολία ότι είναι φτηνή και χαζή. Όποιος σκέφτηκε και ενέκρινε αυτό το “πράγμα” μάλλον πρέπει να απολυθεί».

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα σχόλια που αναρτήθηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα της Mercedes-Benz στο Facebook.

Το εν λόγω – και ήδη περιβόητο – τηλεοπτικό σποτ είναι προγραμματισμένο να ντεμπουτάρει στον αέρα την Κυριακή 3 Φεβρουαρίου σε διάλειμμα του Super Bowl. H δράση αρχίζει με ένα αργό πλάνο που ξεκινά από τα γυμνά πόδια της Upton – που φορά το κλασικό, καυτό, κοντό, κολλητό τζιν σορτσάκι – και καταλήγει στο πρόσωπο του ξανθού super model δίνοντας άφθονο χρόνο να αφομοιώσει και ο πιο αδιάφορος τηλεθεατής τα ακαταμάχητα χαρακτηριστικά της. Η αργή blues μουσική υπόκρουση υποχωρεί και… τα υπόλοιπα επί της οθόνης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όταν η κάμερα επιστρέφει στη δράση, η Upton φυσά τον αφρό από το χέρι της και η κάμερα αμέσως μετά στρέφεται στο κανονικό αντικείμενο του πόθου – που μάλλον με όλα αυτά έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Γύρω του, νεαροί άνδρες το πλένουν – ή τέλος πάντων προσπαθούν να το πλύνουν – όσο η ξανθιά δεν τους μαγνητίζει τα βλέμματα.

«Είναι σίγουρα πολύ ριψοκίνδυνο» υποστηρίζει ο Ντιν Κράτσφιλντ, ειδικός branding και υπεύθυνος διαφήμισης του Forbes. «Προφανώς δουλεύουν πάνω σε μία εξ ολοκλήρου διαφορετική στρατηγική από τα συνηθισμένα, επιλέγοντας μία κατεύθυνση ανεξερεύνητη για μάρκα πολυτελείας. Ξεκινώντας με την επιλογή της Upton – ενός προσώπου που είναι μεν διάσημο αλλά όχι και τόσο υψηλού επιπέδου – προχωρούν σε δύσβατα μονοπάτια σεξουαλικότητας. Μιλάμε για ένα είδος επικοινωνίας που μέχρι σήμερα ο θεατής είχε συνηθίσει να “απολαμβάνει” σε προϊόντα ψυχαγωγίας, φαγητού, αναψυκτικών, ποτών ή έστω φτηνών αυτοκινήτων» προσθέτει ο Κράτσφιλντ.

Παρότι ο σεξισμός στη διαφήμιση έχει παρελθόν, θα μπορούσε να πει κανείς ότι «στην προκειμένη οι έντονα επικριτικές τάσεις μπορεί να πυροδοτήθηκαν από το old-school σέξι ύφος που παραπέμπει σε εισαγωγή ταινίας πορνό και είναι γεμάτη με προφανή σεξουαλικά υπονοούμενα», σημειώνει ο Γκάιλ Ντάινς, καθηγητής κοινωνιολογίας στο Κολέγιο Γουίλοκ.

«Το να καδράρεις και να σερβίρεις έτσι, εξόφθαλμα, ένα χυμώδες γυναικείο σώμα στο αδηφάγο κοινό μοιάζει με πρακτική περασμένων δεκαετιών. Δεν είναι αισχρό, αλλά ο χαβαλές που προσπαθεί να περάσει είναι μάλλον αταίριαστος με το περικείμενο. Η γυναίκα πλασάρεται ξεκάθαρα σαν αντικείμενο, αλλά ούτε καν του πόθου, καθώς οι νεαροί τη χαζεύουν αποσβολωμένοι με ένα ηλίθιο χαμόγελο» προσθέτει ο Ντάινς, ενώ κλείνει λέγοντας πως η διαφήμιση θα φανεί κάπως υπερβολική ακόμη και σε έναν εξοικειωμένο με το είδος άνδρα θεατή.

Διαβάστε επίσης: Η Mercedes-Benz και μια σέξι ξανθιά

Μάριος Μπουμπής

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης