Καταργήθηκαν εδώ και μερικές ημέρες τα τέλη περιαγωγής για κλήσεις εντός της Ε.Ε. Τι πρέπει όμως να προσέχουμε σχετικά με τη νέα ευρωπαϊκή ρύθμιση; Οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά.

Τι ισχύει πλέον για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας; Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές; Eν όψει των καλοκαιρινών διακοπών είναι σημαντικές κάποιες διευκρινίσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παγίδες που κρύβονται στις λεπτομέρειες

Η Ισαβέλε Μπούσκε, εκπρόσωπος του Oμοσπονδιακού Κέντρου Καταναλωτών (vzbv) στις Βρυξέλλες, προειδοποιεί ότι «οι καταναλωτές πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά τα ψιλά γράμματα των συμβολαίων».

Σύμφωνα με τη νέα ευρωπαϊκή ρύθμιση για την κατάργηση των χρεώσεων περιαγωγής (roaming), οι ταξιδιώτες θα μπορούν να τηλεφωνούν και να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο κατά την παραμονή τους σε οποιαδήποτε χώρα της Ε.Ε. χωρίς να χρεώνονται περισσότερο από όσο στη χώρα προέλευσής τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το παράδοξο, ωστόσο, που προκύπτει από αυτήν την αλλαγή είναι ότι υπάρχουν ακόμη διαφοροποιήσεις από χώρα σε χώρα βάσει των εκάστοτε συμβολαίων με τις ιδιωτικές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.

Όταν κάποιος που έχει γερμανικό συμβόλαιο τηλεφωνήσει από τη Γερμανία στην Ισπανία ή στην Αθήνα, υπό τις νέες συνθήκες θα χρεωθεί περισσότερο από όσο εάν θα τηλεφωνούσε με τον ίδιο αριθμό από την Ισπανία ή την Αθήνα προς οποιαδήποτε χώρα της Ε.Ε.

Η νέα ευρωπαϊκή ρύθμιση περιέχει επίσης και εξαιρέσεις. Έτσι δεν αλλάζει κάτι σε ό,τι αφορά στις χρεώσεις περιαγωγής για κλήσεις που γίνονται από κρουαζιερόπλοια. Παραμένουν ακριβές.

Εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και προστασία καταναλωτών

Δεν είναι ακόμη σαφές εάν πράγματι όλοι οι πελάτες εταιρειών κινητής τηλεφωνίας έχουν πληροφορηθεί ήδη για τις αλλαγές στο σύστημα περιαγωγής κλήσεων ή εάν ειδικές ρήτρες συμβολαίου συνεχίζουν να θέτουν εμπόδια.

«Δεν κάνουμε καμία διάκριση» διαβεβαιώνει ο Άντρεας Μίντελ από τη γερμανική Telekom. Το ίδιο υπόσχεται και η Σάρα Ρότσερ από τη Vodafone: «Από τις 15 Ιουνίου όλοι οι πελάτες επωφελούνται από τις νέες ρυθμίσεις που θα τεθούν σε ισχύ στην Ε.Ε. και μάλιστα αυτομάτως και πλήρως, χωρίς να πληρώνουν πια τέλη περιαγωγής».

Από την άλλη όμως, ο Γιορν Μπορμ από την Telefonica δεν αναφέρει πόσο υψηλό θα είναι το ποσοστό συμμετοχής των πελατών στο νέο σύστημα περιαγωγής.

Τον Μάιο ο εν λόγω όμιλος επιχειρήσεων απέδωσε τη μείωση του τζίρου του μεταξύ άλλων και στη μείωση των τελών περιαγωγής. Λόγω της ρύθμισης στα ταμεία της επιχείρησης εισέρρευσαν περίπου 35 εκατομμύρια λιγότερα από ό,τι το 2015.

Προβλήματα επίσης θα μπορούσαν να δημιουργηθούν στους χρήστες που έχουν καρτοκινητά. Κι αυτό επειδή δεν διαθέτουν σταθερό όγκο δεδομένων για τα τηλεφωνήματα και την πρόσβαση στο διαδίκτυο, έτσι ώστε να μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν τον αντίστοιχο όγκο και στο εξωτερικό.

Εκτός από αυτό υπάρχουν όλο και περισσότερα γερμανικά πακέτα κινητής τηλεφωνίας, τα οποία πέραν των συνόρων δεν λειτουργούν «για τεχνικούς λόγους».

Τέλος, ο λεγόμενος κανόνας «fair-use» αποτρέπει τους καταναλωτές να βρουν τον πιο φτηνό πάροχο στην Ευρώπη και με την κάρτα sim που προσφέρει αυτός να τηλεφωνούν οικονομικά και απεριόριστα σε όλη την Ευρώπη.

Η Μπούσκε επιβεβαιώνει, επίσης, ότι θα γίνονται ακόμη και έλεγχοι για αθέμιτες πρακτικές, σημειώνοντας «ότι από ένα ορισμένο σημείο και μετά οι πάροχοι θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί».

Το Κέντρο Προστασίας των Καταναλωτών περιμένει, πάντως, ότι οι πάροχοι θα σκεφτούν πώς θα εφαρμόσουν τις νέες ρυθμίσεις στην πράξη.

Πληροφορίες από Deutsche Welle

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης