Η ζημιογόνος αεροπορική εταιρεία SAS θα προχωρήσει με την πώληση περιουσιακών στοιχείων της και με απολύσεις ως 6.000 μελών από το προσωπικό της -εκ των οποίων άμεσα πρόκειται να γίνουν 800-, σε μία προσπάθεια εξασφάλισης χαμηλότοκου δανεισμού, με κρατική εγγύηση, προκειμένου να παραμείνει σε λειτουργία. 

Όλα αυτά, ύστερα από σειρά οικονομικών χρήσεων, κατά τα οποίες βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα υψηλό γι’ αυτήν κόστος λειτουργίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μιλώντας στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς αναλυτές της ευρωπαϊκής αεροπορικής αγοράς θέτουν όμως εν αμφιβόλω το εάν το σχέδιο αυτό θα επιτύχει η SAS –που είχε ιδρυθεί το 1951– να διατηρήσει την αυτοτέλειά της.

Οι ίδιοι εστιάζουν πολύ στο ότι πρόκειται για μια εταιρεία που περισσότερο κι από την κερδοφορία εξασφάλιζε, με τη δομή που είχε, εξασφαλισμένες θέσεις εργασίας και συγχρόνως την υλοποίηση μιας σκανδιναβικής αλληλεγγύης.

Τα υψηλό το τελευταίο χρονικό διάστημα κόστος των καυσίμων έπληξε ακόμα περισσότερο τη θέση της εταιρείας φέρνοντάς τη σε μειονεκτική θέση έναντι ανταγωνιστών της, ειδικά των εταιρειών χαμηλού κόστους που προσφέρουν ελκυστικούς ναύλους τόσο σε περιφερειακό όσο και σε διεθνές επίπεδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Αυτό κυριολεκτικά είναι το τελευταίο μας κάλεσμα ώστε να μπορούμε να μιλάμε και στο μέλλον για την SAS», δήλωσε στο Ρόιτερς ο εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας, Ρίκαρντ Γκούσταφσον, ο αρχιτέκτονας ενός διετούς πλάνου για τη διάσωση της σκανδιναβικής αεροπορικής εταιρείας.

Το πλάνο αυτό μέσω της περικοπής λειτουργικών δαπανών προβλέπει την εξοικονόμηση πόρων ύψους τριών δισεκατ. σουηδικών κορωνών. Η εταιρεία μετά από το 2007 δεν είχε ουδεμία κερδοφόρα οικονομική χρήση.

Επιμέλεια: Μπάμπης Παπαφιλιππάκης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης