Η επιλογή του Σάκη Ρουβά να ερμηνεύσει αποσπάσματα από το «Άξιον Εστί» του Μίκη Θεοδωράκη ξενίζει και έχει προκαλέσει ποικίλα σχόλια, αν και δεν είναι η πρώτη φορά που αναπάντεχοι ερμηνευτές θεοδωρακικών έργων προκάλεσαν τους κύκλους της μουσικής ορθότητας (θυμηθείτε τι είχε γίνει όταν ο Ρέμος τραγούδησε Θεοδωράκη στο Ηρώδειο).

Το «Αξιον Εστί», που ο ίδιος ο Ελύτης έστειλε ένα πρωί του 1961 στο σπίτι του συνθέτη στο Παρίσι, ο Μίκης το συνέθεσε στη γαλλική πρωτεύουσα τη διετία 1961-1963 και το ηχογράφησε στην Αθήνα. Στην πρώτη, κλασική ηχογράφηση (κυκλοφόρησε το 1964) είχε ερμηνευτή τον μέγα Γρηγόρη Μπιθικώτση και τον Θεόδωρο Δημήτριεφ κι αφηγητή τον Μάνο Κατράκη. Δεν θα μπορούσε λοιπόν να μη σχολιάσει αυτήν την «εκτέλεση» και ο γιος του Γρηγόρη Μπιθικώτση, Γρηγόρης, μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ανέβασε λοιπόν στο facebook την παρακάτω ανάρτηση:

«Μου ζητάνε συνεχώς από χθες να πω τη γνώμη μου, δλδ να δηλώσω αν είμαι υπέρ ή κατά της εκτέλεσης του “Άξιον εστί” των Μίκη Θεοδωράκη και Οδυσσέα Ελύτη, από τον Σάκη Ρουβά… Σήμερα ο ίδιος ο δημιουργός, ο πολυαγαπημένος μας Μίκης Θεοδωράκης δήλωσε ότι: “θεωρώ τη χειρότερη εκτέλεση καλύτερη από μία απαγόρευση»…

Διαβάστε περισσότερα στο govastileto…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης