Νέο σχέδιο ανάπλασης της λεωφόρου Συγγρού με άξονα τη σύνδεσή της με την Αθήνα και τη δημιουργία του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» παρουσιάζεται στις 18 Ιουνίου στο Περιφερειακό Συμβούλιο από την επιστημονική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου πολυτεχνείου με υπεύθυνο τον καθηγητή Αρχιτεκτονικής Γιώργο Παρμενίδη και βασικούς συντελεστές τους καθηγητές ΕΜΠ Γιάννη Πολύζο και Παναγιώτη Τουρνικιώτη.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», η Συγγρού βάσει του νέου σχεδίου αποκτά πλέον χαρακτήρα αστικής λεωφόρου και όχι κλειστού αυτοκινητόδρομου. Για το σχέδιο που εκπόνησε η ομάδα του ΕΜΠ μιλά αναλυτικά στην «Κ» ο καθηγητής Παναγιώτης Τουρνικιώτης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η «νέα Συγγρού»

Στην αρχή της δεκαετίας του 1980 ένα τμήμα της Συγγρού, από τον Ιλισό ως το Δέλτα, υπενθυμίζει ο κ.Τουρνικιώτης, μετατράπηκε σε κλειστό αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας, για να εξυπηρετήσει μια πόλη των γρήγορων μετακινήσεων.Για τον ίδιο, ο αυτοκινητόδρομος «κατέστρεψε την αστική συνέχεια της πόλης και απέκλεισε κάθε περίπτωση βιώσιμης κινητικότητας».

Η Συγγρού, βάσει του νέου σχεδιασμού, δεν θα τροφοδοτεί με τον ίδιο φόρτο την Αθήνα, και άρα χάνει τη λειτουργική σημασία του κλειστού αυτοκινητόδρομου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στις δύο πλευρές του «ορύγματός» της, εξηγεί , «έχουν επιπλέον αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια ισχυρές δραστηριότητες πολιτισμού, που θα επεκταθούν δραστήρια στα επόμενα δύο χρόνια, και θα συνδυαστούν δυναμικά με το Πανεπιστήμιο, τους κινηματογράφους, τα ξενοδοχεία, τις επιχειρήσεις.

Από το Φιξ (μελλοντικό Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης) ως το νέο συγκρότημα πολιτισμού στο Δέλτα και το θαλάσσιο μέτωπο η Συγγρού καλείται να αναλάβει ένα νέο σημαντικό ρόλο σύνδεσης του κέντρου πόλης με τη θάλασσα και ταυτόχρονα ένα ρόλο “ειρήνευσης” των δύο πλευρών της. Επιβάλλεται η “επιβράδυνση” της Συγγρού και η μετατροπή της σε αστική λεωφόρο».

Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό μπορεί να επιτευχθεί «με περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος, με επιβράδυνση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων, οργάνωση διαμπερών συνδέσεων επιφανείας των συνοικιών που έχουν αναπτυχθεί στις δύο πλευρές της, ενίσχυση των παρόδιων χρήσεων πολιτισμού, υπηρεσιών και αναψυχής και κατασκευή ευρείας ζώνης με υψηλή φύτευση και στις δύο πλευρές για την κίνηση πεζών και ποδηλάτων.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης