Υπόμνημα κατέθεσε στη Βουλή την Τετάρτη ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, το όνομα του οποίου αναφέρεται στις καταθέσεις των μαρτύρων για το σκάνδαλο της Novartis.

Σ’ αυτό ο Ευρωπαίος επίτροπος θέτει ερωτήματα για την αξιοπιστία των μαρτύρων και τον όλο χειρισμό της υπόθεσης Novartis.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Πρέπει επίσης να συζητήσουμε εάν η όποια ενδεχόμενη παράνομη δραστηριότητα της εταιρείας αυτής στην Ελλάδα άρχισε απότομα το 2006, όταν ανέλαβα Υπουργός Υγείας, και διεκόπη ομοίως απότομα την 26η Ιανουαρίου 2015 και έκτοτε, ”εξαφανίσθηκε” για πάντα, όπως προσπαθούν να μας πείσουν οι προστατευόμενοι μάρτυρες με τις καταθέσεις τους» αναφέρει στο υπόμνημά του ο επίτροπος.

Επίσης, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος εστιάζει στο αίτημα που κατέθεσε την Παρασκευή στον εποπτεύοντα την Εισαγγελία Διαφθοράς αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ζητώντας να εφαρμόσει τον νόμο ως αποκλειστικά αρμόδιος και να ανακαλέσει άμεσα τον χαρακτηρισμό των μαρτύρων ως προστατευόμενων, προκειμένου αυτοί και οι συνεργοί τους αποκαλυπτόμενοι να προσαχθούν ενώπιον της Δικαιοσύνης και να απολογηθούν για τα εναντίον του εγκλήματά τους, όπως χαρακτηριστικά γράφει.

Στη συνέχεια, αφήνει αιχμές για τον χρόνο κατά τον οποίο αποφάσισαν οι προστατευόμενοι μάρτυρες να καταθέσουν. «Μόνον έτσι πρέπει, προκειμένου να εξηγήσουν οι «μάρτυρες» αυτοί με ποιον τρόπο αποφάσισαν, όλως αιφνιδίως τον Νοέμβριο του 2017 και τον Ιανουάριο του 2018 να προσέλθουν κατ’ επανάληψη, ”αυθορμήτως”, υποθέτω, ενώπιον της κα Εισαγγελέως Διαφθοράς, για να καταθέσουν επί γεγονότων και πολιτικών του έτους 2006 μέχρι και του έτους 2009. Και μάλιστα θα πρέπει να εξηγήσουν γιατί δεν το έπραξαν προηγουμένως, αφού υποτίθεται γνώριζαν τα όσα κατέθεσαν, κάποια εκ των οποίων θεμάτων είχαν ήδη εξετασθεί ενδελεχώς πριν από τέσσερα χρόνια από την ίδια Εισαγγελία Διαφθοράς, από δύο εξεταστικές επιτροπές της Βουλής, η δεύτερη από τις οποίες βρίσκεται για καιρό σε λειτουργία και από κάθε άλλης μορφής αρχή και υπηρεσία. Και όχι μόνον αυτό. Δεν αναφέρονται στο ότι η δικογραφία για τη γρίπη Η1Ν1 είχε ήδη διερευνηθεί από την ίδια Εισαγγελία και είχε τεθεί στο αρχείο, διότι δεν προέκυψε κανένα επιβαρυντικό στοιχείο» επισημαίνει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, ο κ. Αβραμόπουλος ζητεί να διευκρινισθεί εάν υπάρχουν πρόσωπα εκτός της κας εισαγγελέως διαφθοράς και των επικούρων εισαγγελέων, οι οποίοι γνωρίζουν την ταυτότητα των προστατευόμενων μαρτύρων, πώς το γνωρίζουν και εάν με αυτόν τον τρόπο η προστασία των ψευδομαρτύρων είναι αποκλειστικά προστασία για τους ίδιους τους ψευδομάρτυρες από τις εγκληματικές τους πράξεις.

Επίσης, σημειώνει: «Ο έλεγχος της φαρμακευτικής δαπάνης ως μέρος της συνολικής δαπάνης υγείας ευρίσκετο την εποχή όπου ήμουν Υπουργός Υγείας στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Εργασίας. Με άλλα λόγια, το Υπουργείο Ανάπτυξης είχε την αρμοδιότητα της τιμολόγησης και των διαδικασιών προμηθειών των φαρμάκων. Το δε Υπουργείο Οικονομικών είχε την αρμοδιότητα του ελέγχου των προϋπολογισμών των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, των νοσοκομειακών δηλαδή ιδρυμάτων της χώρας, και το Υπουργείο Εργασίας τον έλεγχο των ασφαλιστικών ταμείων ως προς το σκέλος των δαπανών νοσοκομειακής και υγειονομικής περίθαλψης των ασφαλισμένων».

Ο κ. Αβραμόπουλος εστιάζει στην αντιμετώπιση του ιού Α/Η1Ν1 και τονίζει πως αυτή έγινε «με τρόπο πιο αποτελεσματικό αλλά και με καλύτερους οικονομικούς όρους από τις περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες» καθώς και στην εγκατάσταση του μοριακού ελέγχου του αίματος «χωρίς τον οποίο μέχρι τότε θρηνούσαμε θύματα μεταγγιζόμενων» ως «ιστορικές τομές που έλαβαν χώρα τότε στον τομέα της υγείας στη χώρα μας, για την αντιμετώπιση και διαχείριση των οποίων αισθάνομαι υπερήφανος».

Αναφέρεται στο μεγάλης σημασίας έργο του μοριακού ελέγχου του αίματος λέγοντας «λάβαμε παράλληλα κάθε μέτρο για να διασφαλίσουμε το δημόσιο χρήμα. Με πρωτοβουλία μου συνεστήθη Διακομματική Επιτροπή της Βουλής, με τη συμμετοχή εκπροσώπων όλων των κομμάτων, του Ελεγκτικού Συνεδρίου, του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, των Εκπροσώπων των Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Υγείας, τους ανώτατους παράγοντες όλων αυτών των συναρμοδίων Υπουργείων, της Επιστημονικής Επιτροπής αλλά και Επιτροπής Αξιολόγησης με εξειδικευμένες προσωπικότητες κύρους».

«Αναθέσαμε στη συλλογική αυτή εκπροσώπηση την κεντρική αρμοδιότητα για το οικονομικό μέρος του διαγωνισμού και σε Επιτροπές αναμφισβήτητου κύρους το επιστημονικό έργο των προδιαγραφών και επίσης σ’ αυτή τη Διακομματική Επιτροπή ανατέθηκε η λήψη των τελικών αποφάσεων και αναθέσεων» τονίζει και καταλήγει:

«Σήμερα η Ελλάδα, χάρη σε αυτές τις ενέργειες, συγκαταλέγεται στις σύγχρονες ευρωπαϊκές χώρες στο πολύ αυτό ευαίσθητο θέμα του αίματος και των μεταγγίσεων, με πλήρη εξάλειψη των κρουσμάτων μόλυνσης, ενώ μέχρι τότε δυστυχώς η χώρα ανήκε στον τρίτο κόσμο».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης