…ΜΕ ΤΗ ΣΟΠΡΑΝΟ ΜΑΡΑ ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΙΔΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΑΕΣΤΡΟ/ΠΙΑΝΙΣΤΑ ΓΙΩΡΓΟ ΝΙΑΡΧΟ

ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΑ ΣΤΟ ΦΟΥΑΓΕ
ΘΕΑΤΡΟ ΟΛΥΜΠΙΑ, Ακαδημίας 59-61, Αθήνα

Συμμετέχει ο βαρύτονος Ηλίας Τηλιακός
Σκηνική επιμέλεια: Νανά Θρασυβουλίδου
Η ώρα έναρξης των εκδηλώσεων είναι 18.00 και η είσοδος για το κοινό ελεύθερη
Καλλιτεχνικός Υπεύθυνος : Βαγγέλης Χατζησίμος

Μέσα στις κακουχίες, πολέμους, δικτατορίες, κινήματα, εμφυλίους, ξεριζωμό, της Μ. Ασίας οικονομικά κραχ ,επέζησε και κυριάρχησε το καλό ελληνικό τραγούδι πιστοποιώντας το γνωστό: “Η ανέχεια μπορεί σ’ ένα βαθμό να γίνει μητέρα της δημιουργίας”! Άλλωστε τα μεγαλύτερα έργα μουσικής, ποίησης, θεάτρου λογοτεχνίας, γλυπτικής, ζωγραφικής έγιναν υπό το φως του κεριού και με γραφική ύλη το φτερό και το μελάνι! Έτσι και στο αστικό λεγόμενο τραγούδι, το γραμμόφωνο και το παλιό πιάνο, αν υπήρχε κι’ αυτό, γίνονταν το μέσον για γλέντι ,τραγούδι χορό σε εποχές πολύ δύσκολες έως δραματικές!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο στίχος έβγαινε απ’ την καρδιά και η μουσική απ’ την ψυχή! Η αλλαγή των μέσων(δίσκος γραμμοφώνου, βινύλιο, κασέτα, cd, κλπ.)δεν στάθηκαν εμπόδιο στη διάσωση του καλού τραγουδιού, γιατί απλώς αυτό το τραγούδι δεν ήταν εφήμερο. Τα σουξέ της εποχής τα άκουγες στα θέατρα και τα αναψυκτήρια και μετά τα τραγουδούσαν οι παρέες στα σπίτια και τις πλακιώτικες ταβέρνες. Έτσι από γειτονιά σε γειτονιά πέρναγαν στο ευρύ κοινό ταχύτατα !Η μάντρα του Αττίκ η φημισμένη μπουάτ του μεσοπολέμου έγινε αργότερα καλοκαιρινό σινεμά(οι Δελφοί) και μετά παρκινγκ! Ο Αττίκ όμως θα τραγουδιέται πάντοτε!..Πρέπει εδώ να υπογραμμίσουμε ότι οι επιρροές απ’ το ξένο ρεπερτόριο ήταν γεγονός αναμφισβήτητο. Το ελληνικό τραγούδι του μεσοπολέμου(1923-1940)επηρεάστηκε από διάφορα μουσικά ρεύματα και ρυθμούς. Οπερέτα ,καντσονέτα, τανγκό, βαλς, φοξ τροτ, πόλκα, τσάρλεστον χοροί διάσημοι και αγαπημένοι μέσα απ’ το γραμμόφωνο, το σινεμά, το θέατρο στάθηκαν αφορμή για πολύ ωραία τραγούδια από λαμπρούς έλληνες δημιουργούς.

Συνθέτες-στιχουργοί: Ν. Χατζηαποστόλου, Θ. Σακελλαρίδης, Σ. Ιατρίδου, Στ. Μάστορας, Ε. Κάλμαν, Κ. Γκαρντέλ, Κ. Βάϊλ, Αλ. Μποροντίν, Ρ. Ράϊτ, Γκ.Φόρεστ, Αλ. Σακελλάριος, Ε. Μπιάνκο, Αττίκ, Κ. Γιαννίδης, Μιχ. Σουγιούλ, Ο. Μπόργκμαν, Π. Μενεστρέλ, Σπυρόπουλος-Παπαδούκας, Γρ. Κωνσταντινίδης.

Επιμέλεια: Μίτση Σκέντζου

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης