Γεμάτο συμβολισμούς και με εντυπωσιακή φωτογραφία, το εξωτικό «Obscuro Barroco» της Ευαγγελίας Κρανιώτη διακρίθηκε στα βραβεία Teddy του 68ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Βερολίνο.

Τα βραβεία απονέμονται παραδοσιακά εδώ και 31 χρόνια σε ταινίες που αφορούν στην queer κουλτούρα αλλά και ευρύτερα στον χώρο των ανθρώπινων δικαιωμάτων και της ταυτότητας. Το ντοκιμαντέρ της Ελληνίδας δημιουργού που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο τμήμα του Πανοράματος της 68ης διοργάνωσης απέσπασε το βραβείο της Επιτροπής των εφετινών Teddy Awards.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«H ταινία μάς μεταφέρει σε μία πόλη ζωντανή και σουρεαλιστική, σε ένα καρναβάλι γεμάτο όνειρα και εφιάλτες, που βλέπουμε μέσα από τα μάτια ενός queer συμβόλου.Το εντυπωσιακό και μοναδικό όραμα της δημιουργού του σε γοητεύει μέσω της αξιοσημείωτης φωτογραφίας και του ηχητικού σχεδιασμού, καθιστώντας το μοναδικά ποιητικό και οικείο, ένα εξαιρετικό καλλιτεχνικό επίτευγμα», σημείωσε η επιτροπή για την απόφασή της να βραβεύσει το «Obscuro Barroco».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο ντοκιμαντέρ της Ευαγγελίας Κρανιώτη, σκηνοθέτιδας του πολυταξιδεμένου και πολυβραβευμένου «Exotica, Erotica, Etc.», περιλαμβάνει στοιχεία μυθοπλασίας και έχει θέμα τη μεταμόρφωση σε μία πόλη των άκρων: το Ρίο ντε Τζανέιρο. Η Ελληνίδα δημιουργός επικεντρώνεται σε μια διάσημη τρανσέξουαλ της Βραζιλίας, τη Λουάνα Μουνίζ (1961-2017), μια εμβληματική προσωπικότητα της κουλτούρας του Ρίο, που βρίσκεται ανάμεσα στις πολιτικές συγκρούσεις, τη παραζάλη του καρναβαλιού και μιας μεταμόρφωσης που ξεπερνά τις κοινωνικές επιταγές του προσδιορισμού του φύλου.

Η πρωταγωνίστρια η οποία πέθανε λίγο μετά την ολοκλήρωση του ντοκιμαντέρ υπήρξε καθοριστική για το έργο, όπως αναφέρει η δημιουργός. «Τα γυρίσματα με την Λουάνα κατά το τελευταίο έτος της ζωής της ήταν μια μεγάλη τιμή και μια αξέχαστη εμπειρία. Ακόμη και αν δεν είναι πλέον μαζί μας, η κληρονομιά της παραμένει και θα συνεχίσει να μεγαλώνει. Ελπίζουμε ότι το Obscuro Barroco θα συμβάλει σε αυτό, μαζί με όλα τα άλλα καλλιτεχνικά και κοινωνικά έργα στα οποία εμπλέκεται η Luana», αναφέρει η Ευαγγελία Κρανιώτη.

Η ταινία αναζητά απαντήσεις για την ταυτότητά μας, θέτοντας ερωτήματα σχετικά με την επιθυμία μεταμόρφωσης του σώματος, τόσο σε προσωπικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Το Βραβείο Teddy Καλύτερης Ταινίας Μυθοπλασίας κέρδισε το «Tinta Bruta» των Μάρτσιο Ρεολόν και Φιλιπε Ματζεμπάχερ (Πανόραμα), ενώ βραβεία απονεμήθηκαν επίσης στα «Bixa Travesty» της Κλαούντια Πρισίλα (Πανόραμα), «Retablo» του Αλβάρο Ντελγκάδο Απαρίθιο (Generation) και στους «Κληρονόμους» του Μαρτσέλο Μαρτινέσι (Διαγωνιστικό).

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης