Αλυσιδωτές αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της ΑΝΕΚ να ναυλώσει πλοίο με Ιταλική σημαία, στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Βενετία.
Ήδη οι ναυτεργατικές οργανώσεις εξέδωσαν σκληρές ανακοινώσεις, που ουσιαστικά αναγγέλλουν κινητοποιήσεις.
Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, αφού πριν την ΑΝΕΚ ο όμιλος Grimaldi, έχει προχωρήσει στην δρομολόγηση δύο πλοίων με ιταλική σημαία στη συγκεκριμένη γραμμή.
Όμως τα στοιχεία της οικονομίας δείχνουν ότι όπως πάνε τα πράγματα, όλο και περισσότερες ελληνικές ακτοπλοϊκές θα ναυλώνουν πλοία με ιταλική σημαία.
Κι αυτό γιατί στα πλοία αυτά, οι ασφαλιστικές εισφορές που επιδοτούνται αποτελούν το 33% του μισθού και ο φόρος το 15%, τα οποία έλαβε η ΠΝΟ από τα ιταλικά ναυτεργατικά σωματεία επομένως προκύπτει μία ωφέλεια της τάξης του 50% για τις επιχειρήσεις.

Τι λέει η ΠΕΝΕΝ
Η ναύλωση και η δρομολόγηση πλοίων από Έλληνες πλοιοκτήτες στην γραμμή της Αδριατικής με Ιταλική σημαία και μικτό πλήρωμα (Έλληνες και Ιταλούς) συνιστά μια σοβαρή εξέλιξη που εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τους Έλληνες Ναυτεργάτες, τις θέσεις εργασίας και τα θεσπισμένα και συγκροτημένα δικαιώματά τους. Την αρχή έκανε η ΑΝΕΚ.
Η ανωτέρω εταιρεία δεν έχει ως τώρα (20/11/2012) κανενός είδους διαπραγμάτευση με την ΠΝΟ και τα κλαδικά Ναυτεργατικά Σωματεία, επίσης, όπως προκύπτει από την αρμόδια υπηρεσία του ΝΑΤ, δεν έχει καταθέσει αίτηση στο ΝΑΤ για την ασφάλιση των Ελλήνων Ναυτικών που εργάζονται στο πλοίο «Coraggio»
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί συνέχεια της κίνησης Grimaldi ο οποίος έχει ήδη δρομολογήσει στην ίδια γραμμή 2 πλοία Ιταλικής σημαίας (Ε/Γ – Ο/Γ «Sorrento» και «Florencia») τα οποία έχουν πολύ μικρότερο αριθμό στην οργανική τους σύνθεση σε σύγκριση με τα αντίστοιχα Ελληνικά και μικρότερο κόστος σε ότι αφορά τους μισθούς των απασχολούμενων Ναυτικών.
Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ και η πλειοψηφία της ΠΝΟ έχουν μεγάλες ευθύνες αφού όλο αυτό το διάστημα αδράνησαν κατά τρόπο ανεπίτρεπτο να αναπτύξουν την αναγκαία συνδικαλιστική δράση στην οποία έπρεπε να είχε προβεί στα πλαίσια της πολιτικής Αθηνών (ΔΟΜ) αφού ήταν προφανές ότι με την είσοδο των πλοίων του Grimaldi αναπτύχθηκε αθέμιτος ανταγωνισμός έναντι των Ελληνικών πλοίων (κυρίως σε ότι αφορά τον αριθμό του πληρώματος και τους καταβαλλόμενους μισθούς).
Η προσπάθεια να διαμορφωθούν αρνητικά τετελεσμένα με την πρωτοβουλία της ΑΝΕΚ που θα υποβαθμίσουν τις συνθήκες δουλειάς, την απασχόληση των Ελλήνων Ναυτικών κατά παράβαση της κείμενης ελληνικής νομοθεσίας έστω και τώρα πρέπει να αντιμετωπισθεί σαν ενέργεια που υπονομεύει το παρόν και το μέλλον των Ελλήνων Ναυτεργατών συνολικά στην γραμμή της Αδριατικής.
Είναι βέβαιο ότι το παράδειγμα της ανωτέρω εταιρείας θα το ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες Ελληνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική.
Η ΠΕΝΕΝ καλεί τους Ναυτεργάτες σε αγωνιστική ετοιμότητα για να ματαιωθούν σχεδιασμοί και πολιτικές επιλογές που με βεβαιότητα οδηγούν στον αφελληνισμό της επιβατηγού Ναυτιλίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μ.Σακέλης

«Το γεγονός ότι στην Αδριατική φτάσαμε στο σημείο να είναι προτιμότερο για μία εταιρεία να ναυλώνει πλοίο με ιταλική σημαία αντί να λειτουργεί το δικό της ελληνικό πλοίο, πρέπει να μας προβληματίσει όλους ιδιαίτερα», δηλώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλλης.
Τούτο οφείλεται αφενός στις υποχρεώσεις που επιβάλλονται στα ελληνικά πλοία από την ελληνική νομοθεσία και αφετέρου -και ίσως κυρίως- στο γεγονός ότι το ιταλικό κράτος ενισχύει τη ναυτιλία του επιδοτώντας τις εργοδοτικές εισφορές και λαμβάνοντας μέτρα ενίσχυσης της ρευστότητας των εταιρειών, γεγονός που καθιστά το ιταλικό πλοίο ανταγωνιστικότερο, προσθέτει ο κ. Σακέλλης.
Στη συνέχεια παραθέτει ορισμένα στοιχεία που αποδεικνύουν το πόσο έχει υποχωρήσει η ελληνική σημαία στις συγκεκριμένες γραμμές. Σήμερα, αναφέρει, στην Αδριατική είναι δρομολογημένα μόνο έξι πλοία με ελληνική σημαία, σε αντίθεση με 27 που ήταν πριν από 10 χρόνια. Δηλαδή παρατηρούμε να συμβαίνει σήμερα στην Αδριατική ό,τι ακριβώς συνέβη και στην κρουαζιέρα, δηλαδή να εξαφανίζονται τα ελληνικά πλοία.
Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και θα υπάρξουν αρνητικές εξελίξεις και στην ακτοπλοΐα μας, εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού πλοίου και εάν η ελληνική κυβέρνηση δεν δείξει το ανάλογο ενδιαφέρον, εφαρμόζοντας ανάμεσα σε άλλα και μέτρα ενίσχυσης των ελληνικών πλοίων παρόμοια με αυτά που ισχύουν και εφαρμόζονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης