ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εναλλακτικές αγορές στο εξωτερικό εξετάζουν, σύμφωνα με πληροφορίες, ορισμένες από τις μεγαλύτερες και πλέον παραδοσιακές ναυλομεσιτικές εταιρείες της Ακτής Μιαούλη, ύστερα από την απόφαση της κυβέρνησης να τους επιβάλλει έκτακτη εισφορά για τα έτη 2012 – 2015 με βάση τις εισαγωγές συναλλάγματος. Τάσεις φυγής διαγράφονται, επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, σε ξένες εταιρείες διαχείρισης πλοίων, οι οποίες διατηρούν γραφεία στην Ελλάδα, μετά την ένταξη στο σύστημα του tonnage tax πλοίων με ξένη σημαία για πρώτη φορά.

ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΑΓΟΡΑ

Η ναυτιλιακή αγορά έχει αναστατωθεί από τις τελευταίες κινήσεις της κυβέρνησης, τις οποίες ναυλομεσίτης με παρουσία δεκαετιών στην αγορά τις χαρακτήρισε, χθες, μιλώντας στην «Η», σπασμωδικές από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν ναυτιλία και δεν συνειδητοποιούν ότι η οικονομία από τις πράξεις τους θα χάσει περισσότερα από όσα υπολογίζει να κερδίσει. Σήμερα, οι ναυλομεσίτες πραγματοποιούν έκτακτη γενική συνέλευση του κλάδου προκειμένου να αποφασίσουν τις ενέργειες στις οποίες θα πρέπει να προχωρήσουν προκειμένου να πείσουν τον υπουργό Οικονομικών, Γ. Στουρνάρα, ότι κινείται αντίθετα προς τις επιδιώξεις του να αναπτυχθεί η ναυτιλιακή οικονομία.
Σύμφωνα με μέλη της διοίκησής τους, δεν αντιτίθενται στη φορολόγησή τους, αλλά αυτή θα μπορούσε να γίνεται στη βάση των κερδών τους και όχι των εισαγωγών τους σε συνάλλαγμα. Οι ναυλομεσίτες θεωρούν ότι η κυβέρνηση αντιμετώπισε τη ναυτιλία μόνο μέσα από το πρίσμα της πλοιοκτησίας και όχι του ναυτιλιακού cluster που επιχειρεί από την Ελλάδα. Υπάρχει από προχθές ένα κλίμα «διχασμού» και δυσπιστίας μεταξύ των διαφόρων πόλων της Ακτής Μιαούλη.
Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας σχολίαζαν ότι από τη στιγμή που αυξάνεται η φορολογία των ναυτικών, από την ώρα που εντάσσονται στο tonnage tax πλοία με ξένη σημαία, δεν θα ήταν δυνατό να απέχει η συγκεκριμένη κατηγορία από τις επιβαρύνσεις. Οι ίδιες πηγές αναγνώριζαν, πάντως, ότι όντως η έκτακτη φορολόγηση έρχεται σε μία δύσκολη στιγμή για τις ναυλομεσιτικές εταιρείες λόγω της κρίσης που περνάει η ναυτιλία.
Σήμερα λειτουργούν στην Ελλάδα 350 ναυλομεσιτικές εταιρείες, οι οποίες απασχολούν 1.500 με 2.000 άτομα. Οι επιχειρηματίες του κλάδου υποστηρίζουν ότι λόγω της κρίσης, που ουσιαστικά διαρκεί από το 2008 στη ναυτιλία, ένας μεγάλος αριθμός έχει εξαντλήσει τα αποθέματά του, δεν βρίσκει τραπεζικό δανεισμό και προσπαθεί να διατηρήσει το προσωπικό του. Πριν από την κρίση αρκούσαν οι ναυλώσεις δύο πλοίων για να πληρωθούν τα λειτουργικά έξοδα ενός μήνα, ενώ σήμερα υπάρχει η ανάγκη για πέντε με έξι ναυλώσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

imerisia

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης