Στοχεύοντας τον ΕΟΤ και την ανυπαρξία του έργου του για τα «αποτελέσματα» που παρουσιάζει σήμερα ο τουρισμός, με έλλειψη οργάνωσης, στρατηγικής αλλά και κονδυλίων για διαφήμιση, ο Σύνδεσμος  Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) αναφέρει ότι η Ελλάδα αυτή τη στιγμή προβάλλεται γιατί αρκετοί επιχειρηματίες προσπαθούν από μόνοι τους να διαφημίσουν την Ελλάδα στο εξωτερικό, με στόχο να προσελκύσουν το τουριστικό κοινό.

Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Γιώργος Δρακόπουλος, σε δηλώσεις του υπογράμμισε ότι όλα αυτά τα χρόνια ο Οργανισμός λειτουργούσε χωρίς ξεκάθαρο στρατηγικό στόχο (Mission Statement) και πάντα υπήρχε ζήτημα αρμοδιοτήτων ανάμεσα στο υπουργείο και τον ΕΟΤ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ανορθολογισμού της λειτουργίας του είναι και το γεγονός της συνεχούς αλλαγής των στελεχών του οργανισμού τα τελευταία χρόνια, επισήμανε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 Αποτέλεσμα τούτου, σύμφωνα με εμπειρογνώμονες του κλάδου, οι καμπάνιες προβολής ανά τον κόσμο που πραγματοποιούσε ο ΕΟΤ, κάθε άλλο παρά αποτελεσματικές ήταν, καθώς ξοδεύονταν χρήματα χωρίς πρώτα να υπάρχει η κατάλληλη έρευνα. Σύμφωνα με τον κ. Δρακόπουλο είναι αποδοτικότερο η καμπάνια, για παράδειγμα στη Γερμανία, να γίνεται αποκλειστικά στις πόλεις όπου υπάρχουν αεροδρόμια που μπορούν να στείλουν κόσμο στην Ελλάδα, παρά με γενικότερη προβολή που να αφορά τη Γερμανία συνολικά.

Παραμένοντας στον άξονα της προβολής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος ο κ. Δρακόπουλος επισημαίνει ότι όταν υλοποιηθεί η κοινή εταιρία Μάρκετινγκ ΕΟΤ και ΣΕΤΕ, αυτή θα βάλει ένα τέλος σε ατέρμονες γραφειοκρατικές διαδικασίες που μπλόκαραν τη διαφημιστική προβολή της χώρας. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, ο δρόμος για την κοινή εταιρεία δημοσίου και ιδιωτικού φορέα είναι ακόμα μακρύς.

Σε ό,τι αφορά τις διαφημιστικές δράσεις των ιδιωτών στις αγορές του εξωτερικού, ήδη ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων έχει συνεργαστεί με την Ομοσπονδιακή Ένωση Τουρισμού της Γερμανίας, για την καμπάνια «Give Greece a chance» στην οποία συμμετείχαν ορισμένες από τις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις με σειρά καταχωρίσεων σε ξένα έντυπα στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου, με κόστος 2 εκατ. ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αντίστοιχου βεληνεκούς είναι και η καμπάνια της Folli Follie για το καλοκαίρι. Με φόντο τις Σπέτσες, το σύνθημα που κυριαρχεί είναι το «Crazy for Greece» και στόχος είναι η προώθηση της Ελλάδας στα πέρατα του κόσμου. Η διεθνής καμπάνια θα παρουσιαστεί μέσω του δικτύου της εταιρείας σε πάνω από 480 σημεία πώλησης σε 24 χώρες, σε έντυπα, στο Internet, σε τηλεοπτικές εκπομπές, αλλά και σε billboards σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική. Θερμή υπήρξε η υποδοχή της σε Κίνα, Ισπανία, Χονγκ Κονγκ, Ταϊβάν και Κορέα.

Μικρότερης δυναμικής αλλά όχι αμελητέα είναι η προσπάθεια τριών Ελλήνων που ανήρτησαν ηλεκτρονική αφίσα στην Times Square της Νέας Υόρκης. Η ανάρτηση ηλεκτρονικής γιγαντοαφίσας με εικόνες από την Ελλάδα για 30 ημέρες ήταν ο στόχος της «Up Greek Tourism» για την προώθηση της χώρας ως τουριστικού προορισμού.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης