Σε πραγματικό παράδεισο εξελίσσεται η αγορά των πλοίων για όσους εφοπλιστές έχουν χρήματα στη διάθεσή τους αλλά και σε εφιάλτη ταυτόχρονα για εκείνους που πρέπει να πωλήσουν προκειμένου να εξασφαλίσουν ρευστότητα καθώς οι τράπεζες κλείνουν τις στρόφιγγες.

Οι αξίες τους έχουν πέσει σε τέτοιο βαθμό, λόγω των συνεχών πιέσεων που δέχεται η ναυλαγορά, ώστε πλοία 15ετίας πωλούνται σχεδόν σε τιμές σκραπ και όπως φαίνεται έπεται συνέχεια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σήμερα ένα τέτοιο πλοίο, χωρητικότητας 150.000 τόνων περίπου, πωλείται γύρω στα 8 εκατομμύρια δολάρια όταν το 2007 θα αγοραζόταν στα 63,5 εκατ., δηλαδή η αξία του έχει πέσει κατά 55,5 εκατ. δολάρια μέσα σε μία εξαετία.

Διαφορές

Η Golden Destiny στο εβδομαδιαίο της σχόλιο για τη ναυτιλία, εντοπίζει αυτές τις διαφορές που καταγράφονται πλέον και οι οποίες είναι τρομακτικές σε σχέση με τα τελευταία χρόνια ή ακόμα κα σε σχέση με μόλις πριν από ένα χρόνο τόσο στα πλοία ξηρού φορτίου όσο στα υγρού φορτίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπολογίζεται ότι ένα Vlcc κατασκευασμένο πριν από πέντε χρόνια, σήμερα πωλείται έως και 20 εκατ. δολάρια κάτω από την αξία που είχε πριν από 12 μήνες, δηλαδή έχει πέσει από τα 75 εκατ. δολάρια στα 56 εκατ. δολάρια. Ένα aframax πενταετίας έχει χάσει μέσα σε ένα χρόνο από την αξία του περί τα 9 εκατ. δολάρια και σήμερα πωλείται γύρω στα 28,5 εκατ. δολάρια, ένα capesize έχει χάσει 7,5 εκατ. δολάρια, ένα MR έχει χάσει περισσότερα από 6 εκατ. δολάρια, ένα supramax επίσης περί τα 6 εκατ. δολάρια.

Στα πλοία 15ετίας οι αξίες προσεγγίζουν σιγά σιγά τα επίπεδα των τιμών που θα έδινε στον πλοιοκτήτη ένα διαλυτήριο της Ασίας. Όπως αναφέρει η Golden Destiny μόλις την προηγούμενη εβδομάδα πωλήθηκε capesize ( 150.000 τόνοι περίπου) κατασκευής 1994 σε ναυπηγεία της Κίνας, στην τιμή των 8 εκατ. δολαρίων. Το ίδιο πλοίο, κατασκευασμένο σε ναυπηγεία της Ιαπωνία, το 2011 θα είχε πωληθεί στην περιοχή των 15,5 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για μία διαφορά 7,5 εκατ. δολαρίων μέσα σε ένα χρόνο.

Έλληνες

Ήδη αρκετοί Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν αγοράσει πλοία σε αυτά τα επίπεδα ενώ τέτοιες συμφωνίες δημοσιοποιήθηκαν τις προηγούμενες μέρες και από εισηγμένες ελληνικές εταιρείες όπως η Costamare του ομίλου Κωνσταντακόπουλου και η GoldenPort του Π. Δράγνη.

Πηγή:Ημερησία

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης