Παράταση τριών ετών στην εφαρμογή της σύμβασης διαχείρισης θαλάσσιου έρματος, και την εγκατάσταση ανάλογων συστημάτων σε περίπου 60.000 πλοία σε όλο το κόσμο, που θα στοιχίσει στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία περίπου 150 δισ. δολάρια, ζητά από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS).

Όπως εξηγεί ο διευθυντής του ICS, Ντέιβιντ Τονγκ, οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν εκφράσει σοβαρούς προβληματισμούς σχετικά, τόσο με τη διαθεσιμότητα του κατάλληλου εξοπλισμού επεξεργασίας έρματος, όσο και για τις μεγάλες δυσκολίες που παρουσιάζονται στις μετασκευές που χρειάζεται να γίνουν σε χιλιάδες πλοία, εντός του χρονικού περιθωρίου των δύο ετών που δίνει σήμερα η σύμβαση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μάλιστα το ICS προτείνει στην προσεχή διάσκεψη της Επιτροπής Θαλασσίου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ που θα γίνει τον Οκτώβριο να τεθεί στο τραπέζι το θέμα της παράτασης ισχύος εφαρμογής της σύμβασης για την εγκατάσταση ενός ακριβού μηχανισμού σε περισσότερα από 60.000 πλοία σε όλο τον κόσμο. Το ICS πιστεύει ότι μια τέτοια συζήτηση σε επίπεδο ΙΜΟ είναι απαραίτητη πριν από την έναρξη ισχύος της σύμβασης σε δύο χρόνια από τώρα.

Το Επιμελητήριο θεωρεί ότι θα επικρατήσει συμφόρηση στα ναυπηγεία, αφού θα είναι πάρα πολλά τα πλοία που θα προχωρήσουν στην εγκατάσταση ενός τέτοιου μηχανισμού είτε πριν από το επόμενο special survey, είτε πριν από το ενδιάμεσο survey. Για το λόγο αυτό το ICS προτείνει να γίνει τροποποίηση της σύμβασης, ώστε τα υπάρχοντα πλοία να υποχρεώνονται σε εγκατάσταση του μηχανισμού κατά τη διάρκεια των επόμενων επισκευών – επιθεωρήσεων που θα κάνουν.

«Λαμβάνοντας υπόψη και την πίεση που θα δεχθούν τα ναυπηγεία, ώστε να αντεπεξέλθουν στη ζήτηση για ελεύθερες δεξαμενές, στις οποίες και θα γίνει η εγκατάσταση του συστήματος», το ICS «ζητά να ισχύσει πενταετής παράταση εφαρμογής της σύμβασης για τα υπάρχοντα πλοία, αντί της διετίας που προβλέπεται σήμερα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιπλέον, το ICS προτείνει, προκειμένου να καταστεί δυνατή η εγκατάσταση του συστήματος στα νέα πλοία εντός του απαιτούμενου χρονοδιαγράμματος, να εξαιρεθούν όσα πλησιάζουν στο τέταρτο special survey (δηλαδή κλείνουν τα 20 έτη).

Ο κ. Τονγκ σημείωσε: «Δεδομένου ότι το κόστος της τοποθέτησης του εξοπλισμού επεξεργασίας μπορεί να είναι της τάξης του 1 εκατ. δολαρίων με 5 εκατ. δολάρια ανά πλοίο, δεν έχει οικονομικό νόημα για τα μεγαλύτερα πλοία που πλησιάζουν στο τέλος της δραστηριοποίησής τους, να τοποθετήσουν το μηχανισμό. Επίσης οι επιπτώσεις στο περιβάλλον από την απαλλαγή τους θα είναι αμελητέες, καθώς για τα πλοία αυτά θα απαιτείται να τηρούν τις διαδικασίες ασφαλούς ανταλλαγής έρματος για τα δύο ή τρία χρόνια δραστηριότητας που θα τους απομένουν».

Το ICS θεωρεί ότι ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός δεν έχει κανένα λόγο να μην αποδεχθεί την πρόταση για παράταση ισχύος της σύμβασης. Ωστόσο στην περίπτωση που ο ΙΜΟ δεν την αποδεχτεί τελικά, το ICS εναλλακτικά ζητά να εξαιρεθούν από την ισχύ της όλα τα πλοία που είναι από 18 ετών και άνω.

Επίσης το ICS ζήτησε από τον ΙΜΟ την τροποποίηση του κανονισμού για την έγκριση τύπου του εξοπλισμού, καθώς και για τις διαδικασίες δειγματοληψίας και ανάλυσης του έρματος που θα χρησιμοποιείται από τις λιμενικές αρχές, και να γίνουν συμβατές με τις απαιτήσεις που έχουν υιοθετήσει οι ΗΠΑ.

Το θεσμικό πλαίσιο

Με τη σύμβαση διαχείρισης θαλασσέρματος και ιζημάτων τα εμπλεκόμενα μέρη αναλαμβάνουν να προλάβουν, ελαχιστοποιήσουν και τελικά εξαλείψουν τη μεταφορά επιβλαβών υδρόβιων οργανισμών και παθογόνων παραγόντων με τον έλεγχο και διαχείριση του θαλασσέρματος και ιζημάτων των πλοίων.

Τα πλοία πρέπει να εγκαταστήσουν συστήματα διαχείρισης θαλασσέρματος, να τηρούν Μητρώο (Ημερολόγιο) Θαλασσέρματος για να καταγράφουν πότε λαμβάνουν θαλάσσερμα, πότε το κυκλοφορούν ή το επεξεργάζονται για σκοπούς διαχείρισής του, και τελικά το απορρίπτουν στη θάλασσα.

pireas2day.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης