Με θετικό πρόσημο αναμένει να κλείσει το 2012 η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών στο κόσμο, η Maersk Line. Η εταιρεία, θυγατρική του δανέζικου κολοσσού Moller Maersk, έκλεισε το δεύτερο τρίμηνο του 2012 με κέρδη ύψους 277 εκατ. δολαρίων, σε σχέση με τις ζημιές ύψους 95 εκατ. δολαρίων που είχε το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Σημειώνεται ότι, στο πρώτο τρίμηνο του 2012, η εταιρεία κατέγραψε ζημιές 599 εκατ. δολαρίων, ενώ είχε κλείσει το 2011 με ζημιές 600 εκατ. δολαρίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Καταγραφή ζημιών

Οι ζημιές που κατέγραψε το πρώτο τρίμηνο του έτους η εταιρεία είναι αποτέλεσμα του «πολέμου τιμών και μεριδίων», που κλιμακώθηκε στα τέλη του 2011.

Η κερδοφορία της Maersk, για το δεύτερο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τους αναλυτές θα αντικατοπτρίσει τα αποτελέσματα όλου του κλάδου, αφού αναμένεται να είναι συνολικά καλύτερα σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημειώνεται ότι η εταιρεία υπολογίζει πως θα κλείσει το 2012 με κέρδη, λόγω των καλύτερων ναύλων που θα έχει το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Οπως σημειώνει χαρακτηριστικά, το 2012 η ζήτηση για containers θα αυξηθεί κατά 4% σε σχέση με το 2011, παρά το γεγονός ότι στην Ευρώπη αναμένεται μείωση της ζήτησης.

Παρ’ όλα αυτά, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Nils Andersen, παραμένει επιφυλακτικός, αφού, όπως τονίζει, το σύνολο του κλάδου αναμένει να δει αν οι προβλέψεις για καλυτέρευση της αγοράς το β’ εξάμηνο θα «βγουν». Σε περίπτωση που οι προβλέψεις πέσουν έξω, τότε μια περαιτέρω μείωση στις ταχύτητες των πλοίων, είναι σύμφωνα με τον κ. Andresen το καταλληλότερο εργαλείο για την εξισορρόπηση της προσφοράς και ζήτησης στο κλάδο. «Η πάρα πολύ αργή ταχύτητα στα πλοία είναι περισσότερο κερδοφόρα από το «δέσιμο» των πλοίων», αναφέρει χαρακτηριστικά. Ωστόσο, σπεύδει να σημειώσει ότι, σε περίπτωση που το παγκόσμιο εμπόριο επιδεινωθεί τραγικά, ο όμιλος θα εξετάσει και άλλες ενέργειες, όπως είναι το δέσιμο των πλοίων».

Η αγορά

Η επιστροφή στα κέρδη για την εταιρεία το β’ τρίμηνο του έτους αντικατοπτρίζεται στην αύξηση των ναύλων ανά feu (Forty foot Equivalent Unit). Ειδικότερα, ο ναύλος ανά feu διαμορφώθηκε στα 3.014 δολάρια το β’ τρίμηνο του έτους από 2.646 δολάρια το α’ τρίμηνο του έτους. Παρ’ όλα αυτά, οι τιμές είναι ακόμα κάτω από τα δεδομένα του 2010.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος, ο οποίος δραστηριοποιείται και στα δεξαμενόπλοια, τα lng, τα drill ships και τα λιμάνια, έχει αποφασίσει να μειώσει τις επενδύσεις του στον τομέα των containerships. Αυτή τη στιγμή, η Maersk Line απορροφά το 38% του επενδυμένου κεφαλαίου του ομίλου. Ομως το ποσοστό αυτό θα μειωθεί τα επόμενα χρόνια, αφού θα ικανοποιηθούν μόνο «οι ελάχιστες ανάγκες για νέες χωρητικότητες» τα επόμενα χρόνια.

Στη σωστή κατεύθυνση

Οπως σημείωσε ο κ. Andersen σε δηλώσεις του, η κερδοφορία της Maersk Line, το δεύτερο τρίμηνο του έτους, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά η απόδοση επί του επενδυμένου κεφαλαίου ήταν στο 4,6%, περίπου στο μισό από όσο έπρεπε να είναι.

Κατέστησε επίσης σαφές ότι, έχοντας η Maersk ανακτήσει τα μερίδια αγοράς που ήθελε, τώρα έχει στόχο να τα αυξήσει. Η εταιρεία μετέφερε το δεύτερο τρίμηνο του έτους 4,4 εκατ. teu, έναντι 4 εκατ. teu το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο το ομίλου, καταλυτικό ρόλο για τη συνέχεια αναμένεται να παίξουν τα triple-e, τα χωρητικότητας 18.000 teu (τα μοναδικά στο κόσμο), τα οποία θα ξεκινήσει να παραλαμβάνει η εταιρεία από το επόμενο έτος και αναμένεται να δραστηριοποιήσει στις γραμμές Ασίας – Ευρώπης.

Επενδύσεις στα drillships

Αντίθετα με τα containerships, στη θυγατρική Maersk Drilling, η οποία σημείωσε κέρδη ύψους 101 εκατ. δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, ο όμιλος σκοπεύει να επενδύσει τα επόμενα πέντε χρόνια το ποσό των 5 δισ. δολαρίων για την απόκτηση οκτώ νέων oil rigs. Η επένδυση αυτή αναμένεται, σύμφωνα με την εταιρεία, να προσθέσει κερδοφορία ύψους 1 δισ. δολαρίων στον όμιλο.

Η εταιρεία «τρέχει», αυτή την περίοδο, ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για τέσσερα drill ships σε γιάρδες της Ασίας.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης