Το capesize «Kanaris» της Safe Bulkers, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2010 σε κινεζικά ναυπηγεία.

Νέες ευκαιρίες ναυπήγησης σύγχρονων και αποδοτικών ενεργειακά πλοίων εξετάζει η διοίκηση της Safe Bulkers, χωρίς όμως να «βιάζεται», καθώς, όπως εκτιμά, το κόστος κατασκευής θα μειωθεί ακόμη 15% στη διάρκεια του έτους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Safe Bulkers, Πόλυς Χατζηιωάννου, εκτίμησε, μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη αναλυτών, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων πρώτου τριμήνου του 2012, ότι η αναμενόμενη προσφορά νέων παραδόσεων από τον προηγούμενο κύκλο παραγγελιών, η έλλειψη χρηματοδότησης και η χαμηλή πορεία των ναύλων κάνουν τους πλοιοκτήτες να μη βιάζονται για την τοποθέτηση νέων παραγγελιών.

Αντιθέτως, στην αγορά μεταχειρισμένων η κατάσταση είναι διαφορετική, καθώς εάν οι ναύλοι «χτυπήσουν πάτο» και εμφανιστούν κάποια σημάδια ανάκαμψης, τότε η πτώση στις τιμές των μεταχειρισμένων θα ανακοπεί και, όπως εκτίμησε ο κ. Χατζηιωάννου, η αγορά των second hand πλοίων έχει φθάσει στα κατώτερα σημεία της.

Αποτελέσματα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Safe Bulkers ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο καθαρά έσοδα αυξημένα κατά 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα στα 44,1 εκατ. δολ. από 42,3 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2011.

Αντιθέτως, τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 21%, στα 21,6 εκατ. δολ. από 27,3 εκατ. δολ την ίδια περίοδο το 2011.

Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ανακοίνωσε επίσης την καταβολή μερίσματος ύψους 0,15 δολαρίου ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2012.

Η Safe Bulkers ελέγχει ένα στόλο από 20 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, με μέσο όρο ηλικίας τα 4,2 έτη, ενώ έχει συμφωνίες με ναυπηγεία για την κατασκευή εννέα νεότευκτων με παράδοση μέχρι το τέλος του 2014.

Οι υποχρεώσεις της εταιρείας προς τα ναυπηγεία ανέρχονται σε 236,8 εκατ. δολ., εκ των οποίων 98,4 εκατ. δολ. αναμένεται να καταβληθούν το 2012, άλλα 59,6 εκατ. δολ. το 2013 και 78,8 εκατομμύρια δολάρια το 2014.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης