ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ποσοστό 56,1% έχει μειωθεί το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών πλοίων από το Σεπτέμβριο του 2008, όταν και είχε φτάσει στο ανώτερο σημείο του. Σήμερα η συνολική χωρητικότητα του παγκόσμιου orderbook φτάνει τα 94,3 εκατ. cgt και είναι μειωμένο κατά 24,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011.

Η κάθετη πτώση στις νέες παραγγελίες έχει σαν αποτέλεσμα πολλά ναυπηγεία σήμερα να αντιμετωπίζουν μεγάλες πιθανότητες να κλείσουν. Πιο συγκεκριμένα, το 2011 συνολικά 108 ναυπηγεία ολοκλήρωσαν όλες τις παραδόσεις που είχαν στο βιβλίο παραγγελιών τους. Ακόμα 117 ναυπηγεία αναμένεται να έχουν ολοκληρώσει όλο τον όγκο εργασιών τους μέχρι το τέλος του 2012, ενώ το 2013 θα ολοκληρώσουν τις παραδόσεις όλων των παραγγελιών που έχουν δεχτεί ακόμα 178 ναυπηγεία.

Οπως επισημαίνουν οι Clarksons, το 23,6% των ναυπηγείων παγκοσμίως δεν θα έχουν άλλα πλοία για κατασκευή από το τέλος της φετινής χρονιά. Επιπρόσθετα ένα 36% δεν θα έχει νέες παραγγελίες από το 2013 και μετά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το βιβλίο

Αναλυτικότερα, τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας σημειώνουν μια πτώση στο βιβλίο παραγγελιών τους της τάξης του 60,1% σε σχέση με το 2008, τα κορεάτικα ναυπηγεία έχουν πέσει κατά 48,7% και τα κινέζικα βρίσκονται κατά 56,6% κάτω από τα επίπεδα του 2008.

Η μείωση αυτή οφείλεται σε δύο βασικούς λόγους. Από τη μία είναι ο μεγάλος όγκος παραδόσεων που ξεκίνησε το 2010 και ολοκληρώνεται φέτος. Ειδικότερα οι παραδόσεις νέων πλοίων από τα ναυπηγεία το 2010 έφτασαν τα 52,1 εκατ. cgt και ήταν αυξημένες κατά 16,5% σε σχέση με το 2009. Το 2011 έφτασαν τα 50,2 εκατ. cgt και το 2012 αναμένεται σύμφωνα με τους Clarksons να κλείσουν οι παραδόσεις στα 50,2 εκατ. cgt.

Από την άλλη, φυσικά υπάρχει μεγάλη μείωση και στις νέες παραγγελίες οι οποίες έχουν παρουσιάσει κάθετη πτώση κατά 57% σε σχέση με το 2009.

Τη περίοδο αυτή τα ναυπηγεία της Κίνας έχουν το μεγαλύτερο orderbook με 34,2 εκατ. cgt, κατά 15,2% μεγαλύτερο από το αντίστοιχο της Κορέας που φτάνει τα 29 εκατ. cgt. Παρ’ όλα αυτά, τα κορεάτικα ναυπηγεία διαθέτουν περισσότερες παραγγελίες που είναι προγραμματισμένες για παράδοση από το 2014 και μετά. Ειδικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία των Clarksons για το 2014 οι κορεάτικες γιάρδες είναι προγραμματισμένο να παραδώσουν συνολικά 25% περισσότερη χωρητικότητα σε σχέση με τα κινέζικα ναυπηγεία, ενώ το ποσοστό της διαφοράς εκτοξεύεται στο 107% για τις παραδόσεις που είναι προγραμματισμένες για το 2015. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα κορεάτικα ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει την πλειονότητα νέων παραγγελιών για την κατασκευή πλοίων με ειδικές απαιτήσεις (LNG – drillships – μεγάλα containerhsips).

Οι 11 μήνες

Κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου, τα κορεάτικα ναυπηγεία εξασφάλισαν νέες παραγγελίες συνολικής χωρητικότητας 432.000 cgt για 13 πλοία, ενώ τα αντίστοιχα κινέζικα μόλις 238.000 dwt που αφορούν 12 πλοία. Η αξία των παραγγελιών στα κορεάτικα ναυπηγεία έφτασε τα 2,2 δισ. δολάρια, ενώ στα αντίστοιχα κινέζικα τα 539 εκατ. δολάρια.

Για τους 11 μήνες του 2012 η αξία του συνόλου των παραγγελιών που δέχθηκαν τα κορεάτικα ναυπηγεία έφτασαν τα 26,07 δισ. δολάρια (για 193 πλοία συνολικής χωρητικότητας 6,05 εκατ. cgt), έναντι 13,98 δισ. δολαρίων τα κινέζικα για 384 πλοία συνολικής χωρητικότητας 6,52 εκατ. cgt.

Στην Ευρώπη

Στην Ευρώπη, που τα ναυπηγεία εξειδικεύονται περισσότερο στα κρουαζιερόπλοια η Viking Ocean Cruises ανακοίνωσε ότι συμφώνησε με τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri για την κατασκευή δύο κρουαζιερόπλοιων με option για άλλο ένα. Η συμφωνία περιλαμβάνει και την έρευνα για τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καύσιμο για την πρόωση των πλοίων.

Σημειώνεται ότι τα δύο πλοία είναι αδελφά με τα δύο κρουαζιερόπλοια που είχε παραγγείλει η εταιρεία τον προηγούμενο Ιούλιο.

naftemporiki

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης