Αυξάνοντας κατά 95,9% τα φορτία που διακίνησε μέσω του Πειραιά το τελευταίο δεκάμηνο, η Cosco ξεπέρασε τον Σεπτέμβριο τον συμβατικό της στόχο να έχει διακινήσει μέχρι το τέλος του 2012 περί το 1,4 εκατ. κοντέινερ από τον Εμπορευματικό του Σταθμό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσιοποίησε η Cosco Pacific, μέχρι και τον Σεπτέμβριο είχε διακινήσει από την προβλήτα ΙΙ του Πειραιά περί το 1,6 εκατ. κοντέινερ, ενώ μόνο τον Σεπτέμβριο διακίνησε 171.000 κοντέινερ, αυξάνοντας κατά 77,4% την κίνηση σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011.

Ο Πειραιάς συνεχίζει να παραμένει το πιο δυναμικό υπερπόντιο κοντέινερ τέρμιναλ για τους Κινέζους, καθώς στο δεκάμηνο η διακίνηση φορτίων μέσω του σταθμού τους στο Σουέζ μειώθηκε κατά 9,5%, μέσω του σταθμού τους στη Νάπολη αυξήθηκε κατά 19,1%, ενώ κατά 11,6% μειώθηκε η διακίνηση των κοντέινερ στο σταθμό τους στο λιμάνι της Αμβέρσας.

Είναι προφανές ότι η Cosco στρέφει όλο και περισσότερα φορτία της προς τον Πειραιά και συγκεκριμένα προς την προβλήτα ΙΙ, την οποία ελέγχει κατά 100%, ενώ στα υπόλοιπα υπερπόντια κοντέινερ τέρμιναλ ελέγχει ποσοστά έως και 40%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

3,7 εκατ. κοντέινερ
Με βάση τη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί με τον ΟΛΠ μέσα στην επόμενη τετραετία οι Κινέζοι θα πρέπει να αυξήσουν τα φορτία τους στα 3,7 εκατ. κοντέινερ με την επένδυση για την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ.

Ο επικεφαλής της Cosco στην Ελλάδα, μιλώντας πριν από λίγες εβδομάδες σε ένα εκτενές άρθρο των New York Times για την παρουσία των Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά, επιβεβαίωσε ότι ο όμιλος θα επιθυμούσε να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο του εμπορευματικού του σταθμού, αναλαμβάνοντας και την προβλήτα Ι, η οποία μέχρι τώρα έχει διατηρηθεί υπό τον έλεγχο του ΟΛΠ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης