Από την πλευρά του ο υπουργός απάντησε ότι το τελικό σχέδιο βρίσκεται υπό επεξεργασία, και προσέθεσε ότι πολύ σύντομα θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.

Η διοίκηση της ΔΝΕ, η οποία συνομίλησε για περισσότερο από μία ώρα με τον υπουργό, χρησιμοποίησε για παράδειγμα την Cosco στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά, η οποία μέσα σε δύο χρόνια από τότε που ανέλαβε, και παρόλο που υπάρχει κρίση, με τις επενδύσεις που έκανε και την αξιοπιστία που επέδειξε, θα κλείσει το 2012 με συνολικό αριθμό ρεκόρ όλων των εποχών για το λιμάνι του Πειραιά, στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αποκρατικοποίηση

Η διοίκηση της ΔΝΕ επιχειρηματολόγησε υπέρ της πλήρους αποκρατικοποίησης των λιμανιών, και επικεντρώθηκε και στο θέμα της ακτοπλοΐας, υποστηρίζοντας ότι εφόσον πουληθούν τα λιμάνια σε ιδιώτες, θα πρέπει να υπάρχουν στις συμβάσεις ειδικοί όροι υποστήριξης της ακτοπλοΐας.

Ο υπουργός, ο οποίος έδειξε ιδιαίτερα ενημερωμένος για τα θέματα των λιμανιών, υπογράμμισε ότι τα θέματα αυτά τα επεξεργάζονται ήδη στο υπουργείο. Μάλιστα, ρώτησε αν, σε περίπτωση που προχωρήσουν άμεσα, θα υπάρξει ανταπόκριση από τις ναυτιλιακές εταιρείες, τόσο για το container terminal όσο και για την κρουαζιέρα, και η διοίκηση της ΔΝΕ απάντησε καταφατικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τονίσθηκε επίσης η υπέρμετρη καθυστέρηση προώθησης των διαδικασιών της σιδηροδρομικής σύνδεσης των εμπορικών τμημάτων του λιμένος Πειραιώς, Container Terminal, Car Terminal, με το Θριάσιο Πεδίο, το οποίο αποτελεί κομβική επένδυση για τη χώρα.

«Τα έργα αυτά εκτιμούμε ότι είναι ζωτικής σημασίας και θα καταστήσουν τον Πειραιά μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο παγκοσμίου ενδιαφέροντος, που είναι και το ζητούμενο, και θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας πέραν των άλλων σε δεκάδες δορυφορικά επαγγέλματα που σχετίζονται με την ποντοπόρο ναυτιλία (πρακτορεία, τροφοδοσίες, ναυπηγοεπισκευαστική)», σημείωσε μεταξύ άλλων προς τον υπουργό η διοίκηση της ΔΝΕ. Ωστόσο αυτά τα θέματα δεν είναι στις αρμοδιότητες του υπουργείου Ναυτιλίας.

«Η χώρα μας ιδιαίτερα στις σημερινές οικονομικές συνθήκες έχει ανάγκη από ένα σοκ αναπτυξιακών έργων με εξωστρέφεια χωρίς τις προκαταλήψεις του παρελθόντος», υπογράμμισαν χαρακτηριστικά από τη Ενωση.

Δεν παρέλειψαν να αναφερθούν και στην πλοηγική υπηρεσία του λιμανιού του Πειραιά, η οποία, όπως σημείωσαν, θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί, στο πλαίσιο των όσων ισχύουν διεθνώς.

Η επιστολή

«Δυστυχώς, χάθηκε πολύτιμος χρόνος και πρέπει να προχωρήσουμε με γοργά βήματα πλέον», αναφέρει στην επιστολή της προς τον υπουργό Κωστή Μουσουρούλη η ΔΝΕ και προσθέτει: «Σαφής θέση της Ενωσης είναι ότι δεν πρέπει να μας φοβίζει η πλήρης ιδιωτικοποίηση των φορέων παροχής λιμενικών υπηρεσιών, αντίθετα, έπρεπε να την είχαμε προχωρήσει πιο έγκαιρα και χωρίς καθυστερήσεις, θέτοντας όμως η Πολιτεία τους κατάλληλους κανόνες και ρυθμιστικούς φορείς σε λειτουργία».

Σε ό,τι αφορά την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ στην Cosco, ανέφερε: «Επισημαίνεται η επιτυχία της σύμβασης παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ π2 Ικονίου. Η αποδοχή της από τους παράγοντες της αγοράς θα πρέπει να γίνει ο φάρος και άλλων αναπτυξιακών έργων».

 

Ο ΟΛΠ

 

Σε ό,τι αφορά τον ΟΛΠ, ήδη βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο για την τελική «πινελιά» ανάπτυξης υποδομών στο Car Terminal, το οποίο έχει ήδη προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων ναυτιλιακών ομίλων που διαχειρίζονται car carriers.

Επίσης, μόλις προχθές τέθηκαν οι βάσεις για τη δημιουργία νέας βάσης κρουαζιέρας, που θα έχει τη δυνατότητα μέχρι το 2016 να φιλοξενεί μέχρι και έξι πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 3.000 επιβατών το καθένα.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 220 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 187 εκατ. ευρώ θα αποτελέσουν κοινοτική συμμετοχή. Σε ένα τέτοιο project έχουν εκφράσει ενδιαφέρον να συμμετάσχουν επιχειρηματικά κολοσσοί της παγκόσμιας κρουαζιέρας, όπως η Royal Caribbean και η MSC, αλλά και επενδυτικές εταιρείες.

 

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης