Αποστολή στην Ολλανδία
Λουκάς Παπαλάμπρος

Μια ιδέα που έγινε πραγματικότητα. Ένα προϊόν που υλοποιήθηκε από μια κόλλα χαρτί, ένα αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Το νέο i3 φέρνει την επανάσταση στο χώρο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όντας ό,τι πιο πρωτοποριακό έχουμε δει ποτέ. Το οδηγήσαμε στην Ολλανδία, μια από τις πιο φιλικές χώρες προς το περιβάλλον και «βγάλαμε το καπέλο» στη βαυαρική φίρμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ξεκινά μια νέα εποχή

Όταν φθάσαμε στο Άμστερνταμ με τους υπόλοιπους Έλληνες συναδέλφους για να δούμε και να οδηγήσουμε το i3, προσωπικά ήμουν πολύ επιφυλακτικός. Τα στελέχη της BMW καμάρωναν για αυτό που έχουν φτιάξει, γελούσαν, ήταν πανευτυχείς και έδειχναν μια υπερβολική σιγουριά, που σε εμένα προσωπικά «γεννούσε» άλλες σκέψεις και αισθήσεις. Ναι, η γερμανική φίρμα έχει ορισμένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα, αλλά σκεφτόμουν ότι αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να κατασκευάσει ένα αντίστοιχο μοντέλο σε ένα σχετικά άγνωστο χώρο, όπως αυτός της ηλεκτροκίνησης. Από την πρώτη στιγμή, έκανα συνεχώς ερωτήσεις, προσπαθούσα να καταλάβω τι περιμένουν από αυτό το αυτοκίνητο, από πού πηγάζει αυτή η βεβαιότητα, πώς θα πετύχουν αυτά που λένε ή τουλάχιστον αυτά που άφηναν να εννοηθούν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έφθασε η ώρα!

Ξεχωρίζει από κάθε άλλοΚαι η απάντηση ήρθε μερικές ώρες αργότερα. Το i3 είναι ένα εκκεντρικό, διαφορετικό από τα συνηθισμένα, ολοκληρωμένο μικρό αυτοκίνητο πόλης. Έχει φουτουριστικό σχήμα, εκπληκτικό εσωτερικό, άνετη καμπίνα, οδική συμπεριφορά και επιδόσεις που σε αφήνουν με το «στόμα ανοικτό». Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από το μηδέν. Η BMW επένδυσε δισεκατομμύρια πάνω σε αυτό το project και έστησε νέα γραμμή παραγωγής από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το πλαίσιο του αμαξώματος είναι από πλαστικό ενισχυμένο από ανθρακόνηματα, το πάτωμα γύρω από τις μπαταρίες από αλουμίνιο και η καμπίνα επίσης από CFRP και ανακυκλώσιμα υλικά, ώστε να μην επηρεάζει στο ελάχιστο το περιβάλλον.

Οι πόρτες ανοίγουν με αντίθετη φορά και δεν έχουν πλαίσιο παραθύρων, τα ελαστικά είναι διαστάσεων Δεν υπάρχει κολόνα στις πόρτες155/70 με ζάντες 19 ιντσών(!) και το μόνο στοιχείο που θυμίζει τα άλλα μοντέλα της φίρμα είναι το σήμα. Η καμπίνα είναι high tech, περιλαμβάνοντας δύο μεγάλες οθόνες που θαρρείς και αιωρούνται, δεν έχει κεντρικό τούνελ, το κλασικό κιβώτιο ταχυτήτων έχει αντικατασταθεί από ένα καινοτόμο επιλογέα που βρίσκεται πίσω από τιμόνι. Έχει μια σχέση μετάδοσης και τρία κουμπιά όλα και όλα. Πατώντας το «D» πάει εμπρός, πατώντας το «R» πίσω και το «P» είναι για το πάρκινγκ. Τόσο απλά και εύκολα. Στα πίσω καθίσματα χωρούν άνετα δύο ενήλικες, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 260 λίτρων.

Γρήγορο και διασκεδαστικό  


Απίστευτη επιτάχυνση και ρεπρίζ

Όταν ήρθε η στιγμή να οδηγήσουμε το i3 δεν φανταζόμουν σε καμία περίπτωση ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι τόσο γρήγορο. Με 170 ίππους και 0-100 σε 7,2 δευτερόλεπτα, είναι ταχύτερο ακόμα και από βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Έχει άμεση απόκριση στο γκάζι, στις ευθείες προσπερνά τα υπόλοιπα αυτοκίνητα με απίστευτη ευκολία και όταν θελήσεις να σταματήσεις, απλά αφήνεις το πόδι από το γκάζι. Το τελευταίο χρειάζεται λίγο χρόνο να το συνηθίσεις, καθώς το δεξί πεντάλ λειτουργεί και όπως αυτός της πέδησης, χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Έπειτα από λίγα χιλιόμετρα όμως, το βρίσκεις Εντυπωσιακή η καμπίναδιασκεδαστικό και ουσιαστικά δεν πατάς σχεδόν ποτέ το φρένο. Η οδική του συμπεριφορά είναι υποδειγματική, με το γρήγορο τιμόνι, τη λειτουργία της ανάρτησης και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης να εκπλήσσουν, παρά τα πολύ λεπτά ελαστικά και τις μεγάλες ζάντες. Το μόνο που χρειάζεται προσοχή είναι η αθόρυβη λειτουργία του. Για να καταλάβετε τι εννοώ, θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Τη στιγμή της φωτογράφισης και ενώ είχα βγει από το αυτοκίνητο, ένας άλλος συνάδελφος έφθασε ακριβώς δίπλα μου. Επειδή ήμουν με πλάτη στον δρόμο, ούτε καν άκουσα ότι ήρθε, παρότι ήταν στο ένα μέτρο, οπότε απαιτείται η χρήση της κόρνας για να καταλαβαίνουν οι πεζοί και οι ποδηλάτες ότι πλησιάζετε.  

Η αυτονομία είναι το ζήτημα


Φορτίζει σε μισή ώρα

Η αυτονομία του i3 κυμαίνεται από 130 έως 160 χιλιόμετρα και έχει τρία προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Eco Pro και Eco Pro+). Όταν τελειώσει η ενέργεια των μπαταριών, μπορεί να φορτιστεί πλήρως από μια οικιακή πρίζα σε περίπου 8 ώρες ή από τον ταχυφορτιστή σε μόλις 30 λεπτά. Στη χώρα μας, η BMW Ελλάς, βρίσκεται σε συζητήσεις με ιδιωτικές εταιρείες, ώστε να τοποθετηθούν αρχικά σε κομβικά σημεία της Αθήνας – όπως κεντρικούς δρόμους και εμπορικά κέντρα – χώροι φόρτισης.

Προσωπικά, επειδή θεωρώ ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν είναι απλά ένα μικρό πόλης, αλλά ένα όχημα με το οποίο μπορείς να ταξιδέψεις άνετα για 3-4 ώρες, η αυτονομία είναι το μοναδικό ψεγάδι, ωστόσο στον χώρο των ηλεκτροκίνητων γνωρίζουμε ότι αυτό δεν αποτελεί πλεονέκτημα.

Μπλακ Τζακ


Λεπτά ελαστικά με ζάντες 19 ιντσών!

Φουτουριστικό, αντισυμβατικό, προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια, οικολογικό 100%, γρήγορο και με αρκετές δόσεις lifestyle. Το νέο i3 διαφέρει από κάθε άλλο τετράτροχο παραγωγής. Είναι αναμφισβήτητα το πιο ενδιαφέρον αυτοκίνητο που έχουμε δει εδώ και πολλά χρόνια και αυτό που μπορεί να φέρει την ηλεκτροκίνηση στη ζωή και των Ελλήνων.  Η τιμή των 36.150 ευρώ, για τους περισσότερους είναι απαγορευτική, αλλά για αυτούς που έχουν την οικονομική δυνατότητα να το αγοράσουν, διαβεβαιώνω ότι αξίζει κάθε δεκάρα.


Στην πόλη είναι ευέλικτο και σβέλτο


Στον ακοικτό δρόμο κινείται σαν GT


Κάναμε και test στην πίστα για δούμε τη συμπεριφορά του σε συνθήκες πίεσης


Δείτε πόσο λεπτά είναι τα καθίσματα


Ενιαίο πάτωμα που αυξάνει την ευρυχωρία


Στα πίσω καθίσματα χωρούν άνετα δύο ενήλικες


Ευρύχωρο το πορτμπαγκάζ


Αυτό είναι το κλειδί


Το κιβώτιο ταχυτήτων πίσω και δεξιά από το τιμόνι


Μέσω του smartphone μπορείς να ελέγξεις κάθε λειτουργία


Πολύ σύντομα τα πρώτα i3 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης