Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s έλαβε τέλος και η σπανιότατη Ferrari GTO σημείωσε ρεκόρ ως η ακριβότερη που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία. Το πανέμορφο και ιστορικό μοντέλο πουλήθηκε για 51.7 εκατ. δολάρια, ποσό που μπορεί να μην φτάνει τα 70 εκατ. των προβλέψεων, παραμένει όμως το μεγαλύτερο που έχει «πιάσει» μοντέλο της Ferrari σε ανοικτή δημοπρασία. Η δεύτερη ακριβότερη, επίσης GTO, πουλήθηκε το 2018 για 48.4 εκατ. ενώ υπάρχει και μία τρίτη που άλλαξε χέρια για 70 εκατ. αλλά μεταξύ συλλεκτών και όχι μέσω δημοπρασίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γιατί τόσα πολλά λεφτά;

Η Ferrari GTO είναι από τα καλύτερα, σπανιότερα και ακριβότερα αυτοκίνητα στην ιστορία. Ένα μοντέλο απαράμιλλης ομορφιάς το οποίο πέρασε τη γραμμή παραγωγής μόλις 36 φορές, από το 1962 μέχρι το 1964, διαθέτοντας V12 κινητήρα. Μάλιστα πριν μερικά χρόνια, δικαστής την αναγνώρισε και επίσημα ως έργο τέχνης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όταν ήταν καινούργια, η 250 GTO κόστιζε 18.000 δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες, με τους αγοραστές να εγκρίνονται προσωπικά από τον Enzo Ferrari. Το μοντέλο αυτό έχει γίνει έκτοτε ιδιαίτερα επιθυμητό από τους συλλέκτες αυτοκινήτων και οι πωλήσεις έχουν επανειλημμένα σημειώσει ρεκόρ τιμών.

Η Ferrari GTO κανονικά εξοπλίζεται με έναν 3λιτρο V12 κινητήρα απόδοσης 300 ίππων. Το βάρος της είναι στα 1.040 κιλά καο το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό.

Η συγκεκριμένη (βαμμένη σε κόκκινο Rosso Cina χρώμα) που βγαίνει σε δημοπρασία, είναι ένα από τα τρία αγωνιστικά τα οποία τροφοδοτούνται με 4λιτρο V12. Έκανε το αγωνιστικό του ντεμπούτο στον αγώνα 1.000χλμ. του Nurburgring το 1962, όπου κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία και τη δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη.

Η Ferrari την προετοίμασε για τις 24 Ώρες του Le Mans τοποθετώντας έναν ισχυρότερο κινητήρα που απέδιδε περίπου 390 ίππους και προσθέτοντας μικρά φώτα πορείας κάτω από τα φλας στα φτερά, τα οποία υπάρχουν ακόμα και σήμερα. Εκεί έλαβε την 4η θέση, ενώ στη συνέχεια, η Ferrari μετέτρεψε το όχημα στις τυπικές προδιαγραφές της 250 GTO και το πούλησε σε έναν ιδιώτη. Οι εργασίες περιλάμβαναν την αλλαγή του κινητήρα για μια μονάδα 3,0 λίτρων, η οποία βρίσκεται ακόμα κάτω από το καπό.

Αφού πέρασε από διάφορους ιδιοκτήτες και τελικά ήρθε στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένας ιδιοκτήτης στο Οχάιο απέκτησε το ειδικό αυτοκίνητο το 1985. Το χρησιμοποίησε για vintage αγώνες και συμμετοχές σε εκθέσεις, και τώρα αποφάσισε να βγάλει την ιδιαίτερη αυτή Ferrari σε δημοπρασία.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης