Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Στα πρόσφατα εγκαίνια του BEV εργοστασίου της, η Toyota αποκάλυψε ότι τα επόμενης γενιάς αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα της (BEV) θα ξεκινήσουν να παράγονται το 2026. Αυτά όχι μόνο θα σχεδιάζονται και θα κατασκευάζονται προκειμένου να διαφοροποιούνται, αλλά θα τροφοδοτούνται επίσης με ενέργεια από μία σειρά νέων προηγμένων μπαταριών που θα αναπτυχθεί ειδικά για να υπερβαίνουν τις διαφορετικές ανάγκες και προσδοκίες των πελατών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κατά τη διάρκεια ενός πρόσφατου τεχνικού σεμιναρίου με θέμα «Ας Αλλάξουμε το Μέλλον των Αυτοκινήτων», η Toyota έδωσε μία πρώτη εικόνα από τις πρωτοποριακές τεχνολογίες των μοντέλων BEV επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων των βασικών σημείων του σχεδίου υλοποίησης της προηγμένης τεχνολογίας μπαταριών.

Ο Takero Kato, πρόεδρος του εργοστασίου BEV της Toyota, δήλωσε ότι τα επόμενης γενιάς BEV θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στην αγορά το 2026 και ότι από τα 3,5 εκατομμύρια BEV που η Toyota προβλέπει να πουλήσει μέχρι το 2030, τα 1,7 εκατομμύρια θα είναι οχήματα αυτής της νέας γενιάς. Τόνισε επίσης τη σημασία των διαφορετικών τεχνολογιών μπαταριών προκειμένου τα BEV να γίνουν ελκυστικά σε ένα ευρύτερο φάσμα πελατών και να ικανοποιούν τις ανάγκες τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Θα χρειαστούμε διάφορες επιλογές μπαταριών, όπως ακριβώς έχουμε διαφορετικές παραλλαγές κινητήρων. Είναι σημαντικό να προσφέρουμε λύσεις μπαταριών που θα ειναι συμβατές με μια ποικιλία μοντέλων και αναγκών των πελατών» δήλωσε ο Takero Kato.

Η Toyota παρουσίασε τέσσερις μπαταρίες επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων των πιο πρόσφατων τεχνολογικών εξελίξεων στις μπαταρίες υγρού και στερεού ηλεκτρολύτη, και προχώρησε στην αποκάλυψη δύο περαιτέρω βημάτων στην τεχνολογία μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη.

Βελτιωμένη απόδοση από μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη

Οι μπαταρίες με υγρούς ηλεκτρολύτες, οι οποίες αποτελούν σήμερα την κύρια τεχνολογία για τα BEV, αναπτύσσονται περαιτέρω από την Toyota ώστε να προσφέρουν βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα, ανταγωνιστικότητα στον τομέα του κόστους και ταχύτητα φόρτισης. Υπάρχουν τρεις κύριες τεχνολογίες υπό εξέλιξη για τις μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη, με τις ονομασίες

‘Performance’, ‘Popularisation” και ‘High Performance’.

  1. Performance [Ιόντων λιθίου]

Η μπαταρία Performance Li-Ion, η οποία προορίζεται να παρουσιαστεί με τα BEV επόμενης γενιάς που θα κυκλοφορήσουν το 2026, θα αυξήσει την αυτονομία τους σε πάνω από 800 χιλιόμετρα όταν συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένο βάρος οχήματος.

Επιπλέον, η μπαταρία Performance αναμένεται να προσφέρει:

  • Μείωση κόστους 20% (συγκριτικά με το τρέχον bZ4X BEV)
  • Ταχεία επαναφόρτιση σε 20 λεπτά ή λιγότερο (SOC* 1 = 10-80%)
  • Διαθεσιμότητα: αναμένεται το 2026
  1. Popularisation [Φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου]

Η Toyota εξελίσσει υψηλής ποιότητας και μικρότερου κόστους μπαταρίες για να ανταποκριθεί στην ευρύτερη απήχηση των BEV, προσφέροντας στους πελάτες ποικίλες επιλογές μπαταριών – όπως ακριβώς συμβαίνει με τη δυνατότητα που έχουν σήμερα να επιλέξουν διαφορετικά συστήματα κίνησης. Η μπαταρία Popularisation βασίζεται στη διπολική τεχνολογία στην οποία η Toyota πρωτοστάτησε και εφάρμοσε με τις μπαταρίες NiMh των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων της, σε συνδυασμό με το φθηνό φωσφορικό άλας σιδήρου λιθίου (LiFePO) ως βασικό συστατικό.

Η μπαταρία Popularisation αναμένεται να προσφέρει:

  • 20% αύξηση της αυτονομίας (συγκριτικά με το τρέχον bZ4X)
  • 40% μείωση κόστους (συγκριτικά με το τρέχον bZ4X)
  • Ταχεία επαναφόρτιση σε 30 λεπτά ή λιγότερο (SOC* 1 = 10-80%)
  • Διαθεσιμότητα: αναμένεται το 2026-27
  • Φωτογραφία: Μονοπολική έναντι Διπολικής Δομής

 

  1. High-Performance [Ιόντων λιθίου]

Η Toyota αναπτύσσει επίσης μια μπαταρία High-Performance που συνδυάζει τη διπολική δομή με τη χημεία ιόντων λιθίου και μια κάθοδο υψηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο προκειμένου να αυξήσει περαιτέρω την αυτονομία σε πάνω από 1.000 χιλιόμετρα όταν συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένο βάρος οχήματος.

Η μπαταρία High-Performance αναμένεται επίσης να προσφέρει:

  • Επιπλέον 10% μείωση κόστους συγκριτικά με τη μπαταρία Performance
  • Ταχεία επαναφόρτιση σε 20 λεπτά ή λιγότερο (SOC* 1 = 10-80%)
  • Διαθεσιμότητα: αναμένεται το 2027-28

Επανάσταση στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης [Ιόντων λιθίου]

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Toyota διαθέτουν στερεό ηλεκτρολύτη, επιτρέποντας την ταχύτερη κίνηση των ιόντων και μεγαλύτερη ανοχή σε υψηλές τάσεις και θερμοκρασίες. Αυτές οι ιδιότητες καθιστούν τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης κατάλληλες για ταχεία φόρτιση και εκφόρτιση και παροχή μεγαλύτερης ισχύος σε μικρότερο μέγεθος.

Το τίμημα, μέχρι τώρα, ήταν η αναμενόμενη μικρότερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Ωστόσο, οι πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις της Toyota ξεπέρασαν αυτή την πρόκληση και η εταιρεία έχει στέψει το ενδιαφέρον της στη διάθεση των μπαταριών στερεάς κατάστασης σε μαζική παραγωγή. Στόχος είναι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης να είναι έτοιμες για εμπορική χρήση έως το 2027-28.

Αν και η τεχνολογία στερεάς κατάστασης προοριζόταν αρχικά για χρήση στα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV), η Toyota εστιάζει τώρα κυρίως στα BEV επόμενης γενιάς.

 

Η πρώτη μπαταρία στερεάς κατάστασης της Toyota αναμένεται να προσφέρει:

  • 20% αύξηση στην αυτονομία έναντι της μπαταρίας Performance (περίπου 1000 km)
  • Ταχεία φόρτιση σε 10 λεπτά ή λιγότερο (SOC* 1 = 10-80%)

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης