Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Στον υπόλοιπο πλανήτη, οι οδηγοί χρησιμοποιούν την κόρνα για να προλάβουν ή για να αποτρέψουν κάποιο ατύχημα. Στην Ελλάδα πατάνε κόρνα για να χαιρετήσουν, να πουν ευχαριστώ, να κράξουν έναν άλλο οδηγό, ή επειδή απλά έχει κίνηση και τα αυτοκίνητα είναι σταματημένα.
Πόσες φορές σας έχει τύχει, να πατήσει κάποιος κόρνα, σε κλάσματα δευτερολέπτου από τη στιγμή που το φανάρι θα γίνει πράσινο;
Δείτε εδώ πόσο είναι το πρόστιμο για μη χρήση ζώνης ασφαλείας στους πίσω επιβάτες.
Η χρήση της κόρνας είναι ξεκάθαρη και τα περιθώρια εφαρμογής της είναι ξεκάθαρα στον Κ.Ο.Κ. σύμφωνα με το Άρθρο 37:
Η χρήση κόρνας επιτρέπεται μόνο:
- Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης για την αποφυγή δυστυχήματος.
- Εκτός κατοικημένων περιοχών, κατά το προσπέρασμα, για να ειδοποιηθεί ο οδηγός του προπορευόμενου οχήματος, αν αυτό είναι απαραίτητο.
- Όταν μεταφέρονται με οχήματα άτομα, τα οποία κινδυνεύουν ή έχουν άμεση ανάγκη ιατρικής βοήθειας.
- Η χρήση των ηχητικών οργάνων πρέπει να μην παρατείνεται πέραν του απολύτως αναγκαίου χρόνου.
- Οι οδηγοί αυτοκινήτων οχημάτων, μπορούν τη νύχτα, αντί ηχητικών προειδοποιήσεων να δίνουν τις φωτεινές προειδοποιήσεις, του Άρθρου 36 παρ. 4 του παρόντος Κώδικα.
Εάν γίνει χρήση της κόρνας σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, τότε το πρόστιμο που βεβαιώνεται στον οδηγό είναι στα 20 ευρώ.