Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Στον υπόλοιπο πλανήτη, οι οδηγοί χρησιμοποιούν την κόρνα για να προλάβουν ή για να αποτρέψουν κάποιο ατύχημα. Στην Ελλάδα πατάνε κόρνα για να χαιρετήσουν, να πουν ευχαριστώ, να κράξουν έναν άλλο οδηγό, ή επειδή απλά έχει κίνηση και τα αυτοκίνητα είναι σταματημένα.

Πόσες φορές σας έχει τύχει, να πατήσει κάποιος κόρνα, σε κλάσματα δευτερολέπτου από τη στιγμή που το φανάρι θα γίνει πράσινο;

Δείτε εδώ πόσο είναι το πρόστιμο για μη χρήση ζώνης ασφαλείας στους πίσω επιβάτες.

Η χρήση της κόρνας είναι ξεκάθαρη και τα περιθώρια εφαρμογής της είναι ξεκάθαρα στον Κ.Ο.Κ. σύμφωνα με το Άρθρο 37:

Η χρήση κόρνας επιτρέπεται μόνο:

  • Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης για την αποφυγή δυστυχήματος.
  • Εκτός κατοικημένων περιοχών, κατά το προσπέρασμα, για να ειδοποιηθεί ο οδηγός του προπορευόμενου οχήματος, αν αυτό είναι απαραίτητο.
  • Όταν μεταφέρονται με οχήματα άτομα, τα οποία κινδυνεύουν ή έχουν άμεση ανάγκη ιατρικής βοήθειας.
  • Η χρήση των ηχητικών οργάνων πρέπει να μην παρατείνεται πέραν του απολύτως αναγκαίου χρόνου.
  • Οι οδηγοί αυτοκινήτων οχημάτων, μπορούν τη νύχτα, αντί ηχητικών προειδοποιήσεων να δίνουν τις φωτεινές προειδοποιήσεις, του Άρθρου 36 παρ. 4 του παρόντος Κώδικα.

Εάν γίνει χρήση της κόρνας σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, τότε το πρόστιμο που βεβαιώνεται στον οδηγό είναι στα 20 ευρώ.