Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Πολλοί Ευρωπαϊκοί κατασκευαστές είχαν προειδοποιήσει και ζητήσει μέτρα προστασίας από την «Κινέζικη εισβολή» των ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη. Φαίνεται πως τα νούμερα τους επιβεβαιώνουν και σίγουρα εγείρουν ανησυχίες όμως υπάρχει και ένα μεγάλο αλλά…
Εξετάζοντας τα τελευταία στοιχεία των ευρωπαϊκών πωλήσεων, αποκαλύπτεται ότι τα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν ένα στα πέντε νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν τον Φεβρουάριο στην Ευρώπη.
Αυτό το ένα στα πέντε είναι αρκετά σοκαριστικό, αλλά η σύγκριση των φετινών αριθμών με τους περσινούς αποκαλύπτει μερικά ακόμη πιο ανησυχητικά στοιχεία. Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 45% φέτος τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2023.
Ενώ τα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα αύξησαν το μερίδιό τους κατά 45%, εκείνα από τη Γερμανία και την Ισπανία, τη δεύτερη και την τρίτη δημοφιλέστερη χώρα προέλευσης για καινούργια αυτοκίνητα, πήραν μόνο 6% μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των πωλήσεων από ό,τι τον περασμένο Φεβρουάριο.
Υπάρχει όμως ένα μεγάλο αλλά…
Αυτό είναι ότι το 44% του όγκου των αυτοκινήτων made in China καταγράφηκε από δυτικές μάρκες όπως η Tesla, η Volvo και η Dacia, και ένα επιπλέον 40% αφορά τις πωλήσεις της MG, η οποία, όπως και η Volvo, ανήκει στην Κίνα, αλλά εξακολουθεί να θεωρείται από πολλούς αγοραστές ως ευρωπαϊκή εταιρεία. Αν αφαιρεθούν αυτά από την εξίσωση, προκύπτει ένα μερίδιο 16% των κινεζικής κατασκευής αυτοκινήτων που πηγαίνει σε πραγματικές κινεζικές μάρκες.
“Οι κινεζικές μάρκες έχουν ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουν μέχρι να καταλάβουν ένα σημαντικό μέρος της ευρωπαϊκής αγοράς”, λέει ο αναλυτής. “Παρά τα βήματα που έχουν κάνει όσον αφορά τις επιδόσεις και την προσιτή τιμή, η αύξηση της ευαισθητοποίησης και η αλλαγή των μακροχρόνιων αντιλήψεων θα πάρει χρόνο” δήλωσε ο Felipe Munoz της Jato Dynamics.