Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Θέλετε ιαπωνικό μοντέλο αλλά V12 κινητήρα; Μην αγχώνεστε καθώς υπάρχει μία και μόνο μία επιλογή, καθώς το Toyota Century, ήταν το μοναδικό αυτοκίνητο παραγωγής από την Ιαπωνία με κινητήρα V12 και κίνηση στους πίσω τροχούς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το συγκεκριμένο μοντέλο χρησιμοποιείται συχνά από τον Πρωθυπουργό της Ιαπωνίας, ανώτερους Ιάπωνες κυβερνητικούς ηγέτες και υψηλόβαθμους επιχειρηματίες.

Η πρώτη γενιά του Century ήταν διαθέσιμη μόνο με κινητήρα V8, κατά την παρουσίασή του το 1967 μέχρι τον πλήρη επανασχεδιασμό της πλατφόρμας το 1997. Η δεύτερη γενιά ήταν εφοδιασμένη με V12 μοτέρ που σχεδίασε και κατασκεύασε η Toyota, μέχρι το 2018,  όταν το σύστημα κίνησης επέστρεψε σε V8 με την προσθήκη της υβριδικής τεχνολογίας της Toyota.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εξωτερική σχεδίαση του Century παρέμεινε, με ορισμένες τροποποιήσεις, αμετάβλητη από την εισαγωγή του, κυρίως λόγω της αντίληψής του ότι υποδηλώνει συντηρητική επιτυχία. Η εμφάνισή του είναι εμβληματική στις ασιατικές χώρες και είναι συνήθως βαμμένο μαύρο.

Η έκδοση με τον V12 κινητήρα

Τον Απρίλιο του 1997 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του, η οποία εξοπλιζόταν με τον V12 κινητήρα 5λτ. απόδοσης 280 ίππων για την ιαπωνική αγορά και 299 άλογα για τις αγορές του εξωτερικού. Η ροπή ήταν στα 460 Nm και εξοπλιζόταν με ένα αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων μέχρι που αργότερα αναβαθμίστηκε με ένα 6άρι αυτόματο το 2005.

Διαθέτει εξαιρετικό εξοπλισμό με όλες τις ανέσεις, μέχρι και αερανάρτηση. Το Century παραμένει το πρώτο και μοναδικό ιαπωνικό αυτοκίνητο παραγωγής με μπροστινό κινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς που εξοπλίζεται με V12.

Η δεύτερη γενιά Century διακόπηκε στις 4 Φεβρουαρίου 2017, μετά από σχεδόν 20 χρόνια παραγωγής. 9.573 οχήματα κατασκευάστηκαν από το 1996 (το έτος κυκλοφορίας ήταν το 1997) μέχρι τον τελικό αριθμό των 100 αυτοκινήτων το 2016.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης