Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Ανάμεσα στις ήδη καλές επιδόσεις που παρουσιάζει το BMW Group, όσον αφορά τα νέα μοντέλα, τα ανοδικά οικονομικά αποτελέσματα το πρώτο εξάμηνο του 2023 και όλα τα άλλα θετικά, οι Γερμανοί μας «σέρβιραν» πλάγια και την κακή είδηση. Το BMW Group δεδομένων των σταθερών λειτουργικών επιδόσεων -ανέφερε- ότι  αναμένει θετική δυναμική τους επόμενους μήνες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι παραγγελίες νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν. Το γερμανικό Group ανακοίνωσε ότι θα ανταποκριθεί και θα βελτιώσει τη διαθεσιμότητα κυρίως στα πολυτελή Ι.Χ. Οι παραδόσεις αυτοκινήτων σε πελάτες αναμένεται να παρουσιάσουν σταθερή αύξηση σε σχέση με το επίπεδο του προηγούμενου έτους που είχαν απλά μια μικρή άνοδο.

Στον τομέα αυτοκινήτου, το περιθώριο EBIT για το σύνολο του 2023 αναμένεται να είναι μεταξύ  9% και 10,5% (προηγουμένως: 8% έως 10%). Ταυτόχρονα  η απόδοση του απασχολούμενου κεφαλαίου (RoCE) αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 18% και 22% (προηγουμένως: 15% έως 20%).
Η απόδοση ιδίων κεφαλαίων (RoE) του τομέα Financial Services αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 16% και 19% (προηγουμένως: 14% έως 17%).

Οι ελεύθερες ταμειακές ροές στον τομέα αυτοκινήτου αναμένεται τώρα να ξεπεράσουν τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ για το σύνολο του 2023, λαμβάνοντας υπόψη τις υψηλότερες επενδύσεις για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, καθώς και τα αυξημένα αποθέματα για την εξασφάλιση του απαραίτητου εφοδιασμού των αγορών με οχήματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλα αυτά καλά είναι για την αυτοκινητοβιομηχανία. Υπάρχει όμως και ένα κακό και αυτό δυστυχώς αφορά τους καταναλωτές. Το BMW Group αναμένει υψηλότερες δαπάνες για τους προμηθευτές εξαιτίας του πληθωρισμού, με την εφοδιαστική αλυσίδα να συνεχίζει να δημιουργεί αντιξοότητες στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. Πιο απλά αναμένονται αυξήσεις στις τιμές των νέων μοντέλων.

Η νέα πρόβλεψη βασίζεται στα ακόλουθα προκαταρκτικά οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του 2023 και το δεύτερο τρίμηνο του 2023 αντίστοιχα:
Οι επιδόσεις του BMW Group απέδωσαν περιθώριο EBT 12,6% για τον Όμιλο το πρώτο εξάμηνο του έτους, 11,3% το δεύτερο τρίμηνο του 2023.Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων ανήλθαν σε 1,2 εκατ. μονάδες το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς – αύξηση 4,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Ο τομέας αυτοκινήτου πέτυχε περιθώριο EBIT 10,6% το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς και 9,2% το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Αυτό προκύπτει από τον βελτιωμένο όγκο πωλήσεων, το ισχυρό προϊοντικό μείγμα και την ευνοϊκή τιμολόγηση, παρά τις αρνητικές επιδράσεις από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες και τα υψηλότερα κόστη υλικών και εγγύησης.

Ο τομέας Financial Services δημιούργησε κέρδη προ φόρων ύψους 1,7 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2023 και 759 εκατ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο.
Η σταθερή κερδοφορία αποτέλεσε τη βάση για ελεύθερες ταμειακές ροές στον τομέα αυτοκινήτου  ύψους 3,1 δισεκατομμυρίων ευρώ το πρώτο εξάμηνο του έτους. Το δεύτερο τρίμηνο συνεισέφερε 1,2 δισ. ευρώ σε ελεύθερες ταμειακές ροές.

Οι αντίξοες συνθήκες προέκυψαν από την αύξηση των αποθεμάτων για τη δημιουργία μιας σταθερή ροής προμήθειας οχημάτων καθώς και από το υψηλότερο κόστος των υλικών και των πρώτων υλών. ΟΙ Γερμανοί αποδίδουν τις αυξήσεις στις τιμές των Ι.Χ σ αυτό το τελευταίο που αναφέρουν: «Υψηλότερο κόστος των υλικών και των πρώτων υλών».

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης