Του Λουκά Παπαλάμπρου
Μέχρι το 2015, οπότε και ξέσπασε ο σάλος με το σκάνδαλο «dieselgate», τα πετρελαιοκίνητα οχήματα κατείχαν ποσοστό πάνω από το 50% επί του συνόλου της αγοράς στην Ευρώπη.
Η Ε.Ε. θέσπισε τόσο αυστηρά κριτήρια όσον αφορά στις προδιαγραφές των κινητήρων, που ήταν απαγορευτικό για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εξελίξουν μηχανικά σύνολα πετρελαίου. Την ίδια στιγμή, οι δημοτικές αρχές ορισμένων χωρών απαγόρευσαν την κίνησή τους στο κέντρο των μεγάλων πόλεων. Μάλιστα, κάποιοι κολοσσοί όπως η Toyota, κατάργησαν τελείως τους πετρελαιοκινητήρες στη Γηραιά Ήπειρο, προωθώντας τα υβριδικά.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι ταξινομήσεις των αυτοκινήτων που εφοδιάζονταν με κινητήρες πετρελαίου το 2018 έφθασαν τις 5,59 εκατ. μονάδες, με το μερίδιο αγοράς να βρίσκεται στο 36%.
Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, το 2019 η πτώση θα συνεχιστεί, με τους οδηγούς να στρέφονται στα plug-in hybrid και τα ηλεκτρικά οχήματα. Φυσικά, τη μερίδια του λέοντος θα εξακολουθήσει να κατέχει η βενζίνη, τουλάχιστον έως ότου ωριμάσουν οι συνθήκες σε όλες τις αγορές σχετικά με την ηλεκτροκίνηση και βελτιωθούν οι υποδομές.
