Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Είναι δύσκολο να είσαι ένα hothatch στην αθόρυβη ηλεκτρική εποχή, αλλά η Abarth βρήκε έναν τρόπο να συνεχίσει την ηχητική κληρονομιά της στο νέο 500e, παρά το γεγονός ότι δεν διαθέτει εξάτμιση. Το, μάλλον αμφιλεγόμενο, Sound Generator του EV χρειάστηκε περισσότερες από 6.000 ώρες εργασίας ανάπτυξης και τελικά το αποτέλεσμα αξίζει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Abarth 500e διαθέτει ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που παράγει 136 ίππους και 220 Nm ροπής. Παρόλα αυτά, οι μηχανικοί το έκαναν να ακούγεται σαν όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, χρησιμοποιώντας τον ήχο του προκατόχου του. Η γεννήτρια ήχου μιμείται τον ήχο του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα της σειράς 595 / 695, τόσο στο ρελαντί όσο και κατά την οδήγηση. Το σύστημα μπορεί να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό, οπότε όσοι προτιμούν ένα αθόρυβο EV δεν θα χρειαστεί να ψάξουν αλλού.

 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τούτου λεχθέντος, θα πρέπει να υπάρχουν κάποιοι νεαροί οπαδοί της Abarth που θα απολαμβάνουν τους ψεύτικους ήχους του κινητήρα, αλλιώς η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα έμπαινε στον κόπο να προσπαθήσει τόσο πολύ για τη δημιουργία τους.

Το σύστημα αναπτύχθηκε από μια “ειδική ομάδα ηχητικού σχεδιασμού” σε συνεργασία με το Sound Design Studios. Μέσα σε δύο χρόνια δαπανήθηκαν περισσότερες από 6.000 ώρες ανάπτυξης, που αντιστοιχούν σε περίπου 6 μήνες συνεχούς εργασίας. Η ανάπτυξη και οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στο ιταλικό τμήμα NVH της Stellantis, όπου τα Abarth 595 και 695 με κινητήρα ICE επικύρωσαν τον ήχο της εξάτμισης Record Monza. 

Όλα ξεκίνησαν με την καταγραφή των ήχων του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 1,4 λίτρων σε όλες τις διαφορετικές καταστάσεις οδήγησης (επιτάχυνση, επιβράδυνση, φρενάρισμα, γρήγορες στροφές και άλλα). Το σύστημα κίνησης θα καταργηθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους μαζί με την κατάργηση της γκάμας των 595 και 695, δίνοντας τη θέση του στο μέλλον της μάρκας μόνο με ηλεκτρικά σύνολα.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης