Μία σειρά πρωτοποριακών ρομπότ, τα οποία είναι ρυθμισμένα ώστε να πραγματοποιούν κινήσεις με ακρίβεια χιλιοστού, χρησιμοποιεί στο εργοστάσιο της στην Κολωνία, η Ford.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα έξι cobots φέρουν την κωδική ονομασία UR10 και αποτελούν προϊόν της δανέζικης εταιρείας Universal Robots. Τοποθετήθηκαν στο βαφείο της μονάδας παραγωγής και εργάζονται παράλληλα με τους εξειδικευμένους μηχανικούς της μάρκας.

Εκτελώντας με απόλυτο συγχρονισμό και ακρίβεια τις κινήσεις τους, βάφουν ολόκληρη την επιφάνεια του αμαξώματος σε μόλις 35 δευτερόλεπτα. Το εύκαμπτο υπόστρωμα – προϊόν τρισδιάστατης εκτύπωσης – που υπάρχει μεταξύ του ρομποτικού βραχίονα και του γυαλόχαρτου, επιτρέπει στο cobot να εργάζεται με την επιδεξιότητα ενός ανθρώπινου χεριού.

Στο στάδιο της παραγωγής, κάθε Fiesta εμβαπτίζεται σε μία ειδική «μπανιέρα» περνώντας από μία διαδικασία που του διασφαλίζει πάνω από δέκα χρόνια προστασίας από φαινόμενα διάβρωσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, μικρές κηλίδες, μη ορατές με γυμνό μάτι αλλά αντιληπτές με την αφή, είναι πιθανόν να παραμείνουν στην επιφάνεια επηρεάζοντας την ποιότητα του τελικού φινιρίσματος του οχήματος. Τα έξι ρομπότ εξομαλύνουν αυτά τα σημάδια και αφαιρούν τα υπολείμματα σκόνης με τη μέθοδο της αναρρόφησης. Οι τελικοί έλεγχοι ολοκληρώνονται από δύο εργαζόμενους πριν το αμάξωμα προχωρήσει για αστάρωμα.

Όπως υπογραμμίζει η Ford, η παρουσία των ρομπότ δεν στοχεύει στην παραγκώνιση των εργαζομένων, αλλά στην καλύτερη αξιοποίηση του χρόνου τους και στην ενασχόλησή τους με πιο περίπλοκα καθήκοντα, αποτρέποντας παράλληλα την κόπωση που σχετίζεται με την εκτέλεση επαναλαμβανόμενων εργασιών.

Μάλιστα, η «μπλε οβάλ» φίρμα εξετάζει τη χρήση των cobots στις εγκαταστάσεις της στη Βαλένθια και στην Κραϊόβα (Ρουμανία). Η εταιρεία χρησιμοποιεί αντίστοιχα ρομπότ υποστήριξης του προσωπικού σε περίπλοκες διαδικασίες συναρμολόγησης, όπως στην τοποθέτηση αμορτισέρ στα αυτοκίνητα, καθώς και των μπουζί στους κινητήρες.

 

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης