Του Γιώργου Παλληκάρη

Η Tesla έφερε την επανάσταση με την ηλεκτροκίνηση. Όταν πολλές εταιρίες ακόμα δούλευαν πάνω στα υβριδικά, ο Elon Musk και η εταιρία του είχε ήδη διαθέσιμα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα με εξαιρετικές επιδόσεις και απίθανα εύκολη χρήση. Ό,τι ακριβώς λατρεύουν οι Αμερικάνοι.Ταχύτητα απλότητα και καμία έγνοια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η συνταγή της Tesla έπιασε και αυτό το δείχνουν και τα νούμερα μιας και για πρώτη φορά στην ιστορία, ένα δικό της ηλεκτρικό μοντέλο το Model Y ήταν το παγκόσμιο best seller. Η αλήθεια όμως είναι πως η Tesla πέτυχε το σωστό timing και ήταν έτοιμη πάνω στην αλλαγή προς την ηλεκτροκίνηση.

Πλέον το 90% των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν αντίστοιχες γνώσεις και επενδύουν σε πολύ καλά ηλεκτρικά σύνολα τα οποία έχουν το καθένα το κάτι διαφορετικό. Μπορεί τα μοντέλα της Tesla να στηρίζονται στην απλότητα της χρήσης και τις επιδόσεις, όμως μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που είναι στο χώρο πολλές δεκαετίες έρχονται έτοιμες να προσφέρουν και απλότητα και επιδόσεις και ποιότητα και οδηγικό χαρακτήρα.

Μέσα σε όλα αυτά υπάρχει και το παιχνίδι της αυτονομίας με τη νέα οπτική των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών να αλλάζει. Πιο συγκεκριμένα οι ευρωπαίοι κατασκευαστές σκέφθηκαν να μειώσουν τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατασκευάζοντας σε κάθε μοντέλο δύο εκδόσεις όσον αφορά την αυτονομία. Δηλαδή να κατασκευάζουν αυτοκίνητα που να έχουν αυτονομία μέχρι 250-300 χιλιόμετρα και αντίστοιχα στο ίδιο μοντέλο να υπάρχει μια δεύτερη έκδοση πιο ακριβή όπου η αυτονομία θα φθάνει τα 500 χιλιόμετρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με αυτό τον τρόπο θα υπάρχουν οικονομικά ηλεκτρικά καθώς κακά τα ψέματα, δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο 40.000 ευρώ. Μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για την Ελλάδα την χώρα που έχει τον γηραιότερο στόλο Ι.Χ. στην Ευρώπη με ηλικία 17 έτη.

Γυρνώντας στη Tesla τώρα, ορισμένοι αναλυτές της Wall Street πιστεύουν ότι η Tesla θα μπορούσε σύντομα να ανακοινώσει την πρώτη τριμηνιαία μείωση των πωλήσεών της σε ετήσια βάση από το δεύτερο τρίμηνο του 2020, λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης για EVs καθώς και των υψηλών επιτοκίων.

Μια πρόσφατη έρευνα αναλυτών που διεξήχθη από το Bloomberg εκτιμά ότι η Tesla θα έχει παραδώσει περίπου 453.964 οχήματα το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Εάν ο αριθμός αυτός είναι ακριβής, θα είναι μειωμένος κατά περισσότερο από 6% από το τέταρτο τρίμηνο του 2023, όπου η μάρκα σημείωσε ρεκόρ και πούλησε 484.507 οχήματα. Ένα τέτοιο αποτέλεσμα θα ήταν ένα άλμα σε σχέση με τις 422.875 μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023, αλλά δεν θα ήταν σημαντική αύξηση. Ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν μάλιστα ότι οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου του 2024 θα μπορούσαν να υποχωρήσουν κάτω από το όριο του 2023.

Το συναίσθημα κατά του Μασκ θα μπορούσε επίσης να βλάψει τις πωλήσεις της Tesla. Μια πρόσφατη μελέτη αποκάλυψε ότι το 42% των Αμερικανών είχαν δυσμενή άποψη για τον Μασκ πέρυσι, μια αύξηση από το 34% το 2022. Η Tesla έλαβε επίσης βαθμολογία εκτίμησης 31% στη μελέτη, σημαντικά μειωμένη από το 70% το 2021.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης