Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Μετά από αρκετά teasers και μετά από ατελείωτους γύρους στη Suzuka με βαρύ καμουφλάζ, η Honda προχώρησε στην επίσημη παρουσίαση του νέου Honda Civic Type-R. Το ισχυρότερο μοντέλο της εταιρίας βασίζεται φυσικά στην 11η γενιά του Civic που παρουσιάστηκε πριν ένα μήνα, έρχεται με λιγότερο ακραία εμφάνιση (σε σχέση με το προηγούμενο), παραμένει όμως πιστό στο χειροκίνητο κιβώτιο και στην αποκλειστική κίνηση των εμπρός τροχών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Περνώντας κατευθείαν στο ψητό και κάτω από το καπό του νέου μοντέλου, συναντάμε τον γνωστό 2λιτρο turbo κινητήρα που μας συστήθηκε στην προηγούμενη γενιά, ο οποίος έχει αναβαθμιστεί και πλέον αποδίδει σημαντικά περισσότερα άλογα. Μπορεί η εταιρία για την ώρα να μην έχει δώσει στη δημοσιότητα ακριβή νούμερα τεχνικών χαρακτηριστικών και επιδόσεων, όμως το αυτοκίνητο σίγουρα θα κάνει το 0-96χλμ./ώρα σε λιγότερο από τα 4.9 δευτ. που χρειαζόταν η προηγούμενη γενιά του. 

Σχεδιαστικά το νέο Type-R είναι πιο ήπιο υιοθετώντας πιο καθαρές γραμμές και όντας αρκετά κοντά (σχεδιαστικά τουλάχιστον) με την απλή έκδοση. Βέβαια το sport DNA αναλαμβάνουν ο πιο επιθετικός πρόβολος, ο αρκετά μεγαλύτερος αεραγωγός και φυσικά η τριπλή απόληξη της εξάτμισης που συνεχίζει να είναι το σήμα κατατεθέν. Παράλληλα οι ζάντες είναι 19 ιντσών ενώ η αεροτομή έχει τοποθετηθεί αρκετά ψηλότερα για καλύτερη αεροδυναμική. 

Στο εσωτερικό η εναλλαγή κόκκινης και μαύρης ταπετσαρίας στα καθίσματα, εκτινάσσουν την σπορ ατμόσφαιρα ενώ φυσικά το παρών δίνουν τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων όσο και η κεντρική οθόνη αφής. Μάλιστα υπάρχει πλέον ειδικό καταγραφικό στο σύστημα που παρέχει στον οδηγό δεδομένα σε real time σχετικά με το αυτοκίνητο και τις λειτουργίες του. Ο οδηγός επίσης έχει ανάμεσα σε άλλα και το νέο πρόγραμμα παραμετροποίησης της οδήγησης +R.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2023, με περισσότερα τεχνικά χαρακτηριστικά να αποκαλύπτονται όσο πλησιάζει το επόμενο έτος. Όλα τα φώτα στραμμένα λοιπόν στο νέο Type-R που κατέχει ήδη το ρεκόρ του γρηγορότερου προσθιοκίνητου στη πίστα της Suzuka ενώ επιμένει βενζινοκίνητα και χειροκίνητα, κόντρα στο ρεύμα.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης