Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ένας από τους χειρότερους εχθρούς των ηλεκτρικών μοντέλων, είναι οι χαμηλές θερμοκρασίες. Όσο πιο πολύ κρύο επικρατεί, τόσο μειώνεται η αυτονομία ενός EV, και η χώρα με τα περισσότερα ηλεκτρικά Ι.Χ. ανά κάτοικο στον κόσμο, η Νορβηγία, μέτρησε αυτή την απώλεια.
Πιο συγκεκριμένα, η Νορβηγική Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (NAF) και το τοπικό περιοδικό Motor, μέτρησαν πόση αυτονομία «έχασαν» 23 ηλεκτρικά μοντέλα, σε θερμοκρασίες μεταξύ -2 έως -10 βαθμών Κελσίου.
Σύμφωνα με αυτή την μέτρηση λοιπόν, πρωταθλητής με μικρότερη μείωση στην αυτονομία αναδείχθηκε το Human Horizons HiPhi Z της Κίνας. Όχι μόνο ελαχιστοποίησε τις απώλειες αυτονομίας λόγω κρύου σε μόλις 5,9%, αλλά ξεπέρασε και όλους τους ανταγωνιστές στην πραγματική χειμερινή αυτονομία. Μάλιστα ήταν το μοναδικό στην πρώτη 10άδα που έχασε λιγότερο από 10% της αυτονομίας του.
Μεταξύ των χειρότερων επιδόσεων (μεγαλύτερη μείωση στην αυτονομία) ήταν το ανανεωμένο Model 3 “Highland” της Tesla με μείωση 29,9% (από 629 χλμ. σε 441 χλμ.), το Long Range 2 της Polestar με μείωση 30% (από 614 χλμ. σε 430 χλμ.), ακολουθούμενο στενά από το C40 Recharge της Volvo, το οποίο σημείωσε μείωση 30,9% από 572 χλμ. σε 395 χλμ.
Δείτε τη λίστα με τα μοντέλα, την αυτονομία και τη μείωση σε χλμ.
Model | Range | Winter Range | Diff. (km) | Diff. % |
HiPhi Z | 555 km | 522 km | -33 km | -5.9% |
BMW i5 | 505 km | 443.6 km | -61.4 km | -12.2% |
Lotus Eletre | 530 km | 464.6 km | -65.4 km | -12.3% |
Kia EV9 | 505 km | 441.9 km | -63.1 km | -12.5% |
XPeng G9 | 520 km | 451.8 km | -68.2 km | -13.1% |
NIO EL6 | 529 km | 456 km | -73 km | -13.8% |
NIO ET5 Touring | 560 km | 481.4 km | -78.6 km | -14.0% |
Mercedes EQE 350 4MATIC |
491 km | 399 km | -92 km | -18.7% |
Audi Q8 e-tron Sportback |
515 km | 411.4 km | -103.6 km | -20.1% |
BYD Dolphin | 427 km | 339.2 km | -87.8 km | -20.6% |
Ford F-150 Lightning |
429 km | 337.5 km | -91.5 km | -21.3% |
MG4 Trophy ER | 520 km | 399.6 km | -120.4 km | -23.2% |
Hyundai IONIQ 6 | 614 km | 467.8 km | -146.2 km | -23.8% |
Hyundai Kona EV | 454 km | 341.3 km | -112.7 km | -24.8% |
Nissan Ariya 4wd | 498 km | 369.4 km | -128.6 km | -25.8% |
Peugeot e-308 | 409 km | 297 km | -112 km | -27.4% |
Jeep Avenger | 395 km | 286 km | -109 km | -27.6% |
Opel Astra ST | 413 km | 296 km | -117 km | -28.3% |
Tesla Model 3 | 629 km | 441 km | -188 km | -29.9% |
Polestar 2 LR | 614 km | 430 km | -184 km | -30.0% |
Volvo C40 | 572 km | 395 km | -177 km | -30.9% |
Toyota bZ4X | 460 km | 313.5 km | -146.5 km | -31.8% |
VW ID.7 | 608 km | 414 km | -194 km | -31.9% |
Πώς κατάφερε τόσο καλή επίδοση το κινέζικο ηλεκτρικό Human Horizons HiPhi Z;
Η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα τη Σαγκάη αποδίδει την αξιοσημείωτη αντοχή του HiPhi Z στο κρύο στο “Αποδοτικό σύστημα θερμικής διαχείρισης”. Το σύστημα που αναπτύχθηκε εσωτερικά, συνδυάζει μια αντλία θερμότητας HVAC με ένα έξυπνο σύστημα θερμικής διαχείρισης του E-Powertrain για να διατηρεί τη μπαταρία εντός του βέλτιστου παραθύρου λειτουργίας της για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Όλα αυτά, σύμφωνα με την έρευνα από τη Νορβηγία, καθώς έχουν πραγματοποιηθεί και άλλες έρευνες από διαφορετικούς οργανισμούς με διαφορετικά αποτελέσματα.