Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Μια νέα έκθεση υπογραμμίζει τους πολυάριθμους παράγοντες που κάνουν τις ΗΠΑ να υστερούν σε σχέση με τις περισσότερες άλλες ανεπτυγμένες χώρες όσον αφορά την οδική ασφάλεια. Μεταξύ πολλών παραγόντων, ο σχεδιασμός του δρόμου, ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου και η στάση των Αμερικανών απέναντι στην οδήγηση συμβάλλουν στο πρόβλημα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι New York Times αναφέρουν ότι από τις 31 ανεπτυγμένες χώρες, οι ΗΠΑ είναι μία από τις τρεις μόνο που έχουν αύξηση θανάτων το 2020, σε σύγκριση με τον μέσο όρο τους, μεταξύ 2017 και 2019. Μάλιστα, ενώ οι Η.Π.Α. είδαν μια αύξηση 5 τοις εκατό, τα περισσότερα έθνη είδαν μειώσεις 10 τοις εκατό ή περισσότερο κατά την ίδια χρονική περίοδο.

Ήταν αξιοσημείωτο όταν ο NHTSA ανέφερε μια εκτιμώμενη μείωση των συνολικών θανάτων ανά 100 εκατομμύρια μίλια από 1,3 το 2021 σε 1,27 φέτος.  Ο Yonah Freemark, ερευνητής στο Urban Institute έκανε μια σύγκριση για να τονίσει περαιτέρω το ζήτημα. «Άλλες χώρες άρχισαν να αντιμετωπίζουν πιο σοβαρά τα τροχαία με πεζούς και ποδηλάτες και άρχισαν να θέτουν την ασφάλεια προτεραιότητα τόσο στη σχεδίαση οχημάτων όσο και στη σχεδίαση δρόμων – με τρόπο που δεν είχε δεσμευτεί ποτέ στις Ηνωμένες Πολιτείες», είπε.

Με τόσο φαρδιούς και εστιασμένους στο αυτοκίνητο δρόμους, η ταχύτητα είναι πιο εύκολη και ασφαλής. Παράλληλα, τα αυτοκίνητα, αν και είναι πιο ασφαλή για τους επιβάτες, δεν είναι πάντα βελτιστοποιημένα για την ασφάλεια όσων βρίσκονται εκτός του οχήματος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Polly Trottenberg, πρώην επίτροπος μεταφορών της Νέας Υόρκης έθεσε τη λύση ως εξής: «Πρέπει να αλλάξουμε την κουλτούρα». Αυτή η αλλαγή κουλτούρας θα απαιτούσε διαφορετική σκέψη πίσω από το τιμόνι, διαφορετική υποδομή, καλύτερο σχεδιασμό οχημάτων και πολλά άλλα. Ένα πράγμα που δεν αναφέρεται στην έκθεση ήταν τα πολύ διαφορετικά επίπεδα εκπαίδευσης οδηγών που έχουν διαφορετικές χώρες. Αυτό σίγουρα παίζει ρόλο στην ασφάλεια.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης