Επιμέλεια: Π.Χαλάτσης

Οι ηγέτες του κόσμου προετοιμάζονται για την κλιματική σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών, COP28, στο Dubai. Θα προσπαθήσουν να βρουν την καλύτερη λύση και να επιβάλουν στις επιχειρήσεις να εντείνουν ακόμη περισσότερο τις προσπάθειές τους στο πεδίο της κλιματικής δράσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την ίδια ώρα η Volvo Cars ανακοίνωσε ότι θα ισχυροποιήσει το κλιματικό της σχέδιο– που ήδη είναι ένα από τα πλέον φιλόδοξα στην αυτοκινητοβιομηχανία – με σκοπό να ελαττώσει τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 75% έως το 2030, σε σύγκριση με το έτος αναφοράς, 2018.

Πρόκειται για μία προσθήκη στη φιλοδοξία της να γίνει μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040 και να μειώσει τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 40% από το 2018 έως το 2025. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, οι συνολικές εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο ήταν 19% χαμηλότερες σε σχέση με το ορόσημο του 2018.

Η επίτευξη ενός τόσο φιλόδοξου στόχου, για περιορισμό των εκπομπών κατά 75% έως το 2030, απαιτεί να συνεχίσει να εργάζεται για την υλοποίηση του υφιστάμενου στόχου της. Η πρόβλεψη είναι πώληση μόνο αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030, μηδενίζοντας έτσι τις εκπομπές στην εξάτμιση για το σύνολο της γκάμας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Volvo ανακοίνωσε ότι είναι μέλος της πρωτοβουλίας First Movers Coalition (FMC) που δημιουργήθηκε από το World Economic Forum, και θέτει την αγοραστική της δύναμη στην υπηρεσία αναδυόμενων καθαρών τεχνολογιών που θα ενισχύσουν τη μετάβαση στο αλουμίνιο σχεδόν μηδενικών εκπομπών. Επιπλέον, αναλαμβάνει δράση στον κλάδο του χάλυβα, μέσω της συνεργασίας με τη σουηδική εταιρεία παραγωγής χάλυβα, SSAB.

Είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που μαζί με τη SSAB, θα διερευνήσει τη δυνατότητα παραγωγής χάλυβα υψηλής ποιότητας σχεδόν μηδενικών εκπομπών για την αυτοκινητοβιομηχανία. Σήμερα, η Volvo Cars έχει εξασφαλίσει πρόσβαση σε πρωτογενή και ανακυκλωμένα χαλύβδινα ελάσματα σχεδόν μηδενικών εκπομπών από τη SSAB, τα οποία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει σε ένα από τα προγράμματα αυτοκινήτων της έως το 2026.

«Η COP28 αποτελεί μια ιστορική στιγμή λογοδοσίας για την κλιματική δράση», είπε ο Javier Varela (Χαβιέ Βαρέλα), Επικεφαλής Διευθυντής Λειτουργιών και Αναπληρωτής CEO της Volvo Cars. «Είναι επείγον να συνεργαστεί ο κόσμος και να δράσει, για να αποφευχθούν τα χειρότερα αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής. Δεσμευόμαστε για τη δράση που μας αναλογεί και καλούμε επιχειρήσεις και πολιτικούς ηγέτες σε όλο τον κόσμο να αναλάβουν το δικό τους μερίδιο.»

Λίγους μήνες πριν η Volvo Cars αποκάλυψε το αμιγώς ηλεκτρικό EX30, το μικρό SUV που σχεδιάστηκε για να έχει το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από κάθε άλλο μοντέλο Volvo ως σήμερα. Το EX30 είναι ένα από τα αρκετά, νέα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα Volvo που έχει ήδη παρουσιάσει και θα συνεχίσει να παρουσιάζει τα επόμενα χρόνια, στην πορεία της μετεξέλιξής της σε εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030.

Στους εννέα πρώτους μήνες του 2023, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 16% των συνολικών της πωλήσεων.

Συγχρόνως, απομακρύνεται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το τελευταίο αυτοκίνητο που θα βγει από τη γραμμή παραγωγής με κινητήρα diesel θα είναι στις αρχές του 2024. Ήδη έχει σταματήσει τις επενδύσεις σε έρευνα και εξέλιξη (R&D) νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Την ίδια στιγμή, η εκπλήρωση του πιο πρόσφατου στόχου της απαιτεί τον περιορισμό των εκπομπών CO2 σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα και τις δραστηριότητές μας (συμπεριλαμβανομένων των logistics), με στόχο να μειωθούν κατά 30% οι εκπομπές σε κάθε πτυχή της λειτουργίας της , σε σύγκριση με το έτος αναφοράς, 2018.

Το 2022, το 69% όλων των λειτουργιών της χρησιμοποιούσε κλιματικά ουδέτερη ενέργεια. Και από τότε μέχρι σήμερα, έχει φτάσει στη χρήση 100% κλιματικά ουδέτερης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλα τα εργοστάσιά της ανά τον κόσμο.

Αυτό το καλοκαίρι, η Volvo Cars έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που ανακοινώνει τη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στα βιοκαύσιμα, για το 86% των διηπειρωτικών θαλάσσιων μεταφορών . Αυτό μειώνει τις εκπομπές CO2 στις θαλάσσιες μεταφορές της κατά 84% και υποστηρίζει τον στόχο της για τον περιορισμό των εκπομπών στη λειτουργία.

«Στο παρελθόν, αξιοποιήσαμε τις συνόδους κορυφής, COP, για να πιέσουμε στην κατεύθυνση της συλλογικής δράσης για το κλίμα. Το ίδιο κάνουμε και στην COP28», λέει ο Jonas Otterheim (Γιόνας Ότερχαιμ), Επικεφαλής Κλιματικής Δράσης στη Volvo Cars. «Εκείνο που εμείς και άλλες εταιρείες με παρόμοια νοοτροπία προσπαθούμε να καταφέρουμε είναι να αναπτύξουμε και να κλιμακώσουμε τεχνολογίες μετασχηματισμού για την απο-ανθρακοποίηση ορισμένων απαρχαιωμένων βιομηχανικών διαδικασιών. Με την ένταξή μας στην FMC και με την επίδειξη πραγματικής προόδου στη συνεργασία μας με τη SSAB, ελπίζουμε να καταδείξουμε ότι αυτή η ζωτική αλλαγή είναι όχι μόνο δυνατή αλλά και ήδη δρομολογημένη.»

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης