Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Αμερική έχει «αλλεργία» σε πολλά ευρωπαϊκά στοιχεία. Από τις μονάδες μέτρησης μέχρι και… τους κυκλικούς κόμβους. Ναι, όσο και αν σας ακούγεται περίεργο οι Αμερικάνοι δεν είναι συνυφασμένοι με την ιδέα πως αντί για φανάρια και διασταύρωση, μπορεί να υπάρξει συνεχόμενη ροή οχημάτων με βάση την προτεραιότητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτό φαίνεται πως είναι έτοιμο να αλλάξει καθώς το Υπουργείο ενέκρινε κονδύλι ύψους 15 εκατ. δολαρίων για την κατασκευή ενός τεράστιου κυκλικού κόμβου (πολλών λωρίδων) ώστε να αντικατασταθεί η προβληματική (και συχνά θανατηφόρα) διασταύρωση του σημείου.

Turbo λόγω σχήματος και όχι λόγω ταχύτητας

Ο κυκλικός κόμβος τριών λωρίδων -που ονομάστηκε turbo για το σχήμα του και όχι για την ταχύτητά του- είναι μόλις το δεύτερο του είδους του στις ΗΠΑ και εισάγεται στην πολυσύχναστη διασταύρωση των αυτοκινητοδρόμων 25 και 156 κοντά στην πόλη Gilroy, στην κομητεία San Benito. Στο σημείο αυτό σημειώνονται διπλάσια τροχαία ατυχήματα σε σχέση με παρόμοιες διασταυρώσεις σε ολόκληρη την πολιτεία. Το 2022, σημειώθηκαν 45 συγκρούσεις, εκ των οποίων μία θανατηφόρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ακόμα και οι ίδιοι οι μηχανικοί που πιστεύουν πως ο κόμβος θα προσφέρει τη λύση για το συγκεκριμένο σημείο, πιστεύουν πως οι οδηγοί θα χρειαστούν αρκετό καιρό να τον συνηθίσουν.

Ειδικό βίντεο για… αποφυγή παρεξηγήσεων

Το Υπουργείο Μεταφορών της Καλιφόρνιας, CalTrans, συνεργάστηκε με τις Κυβερνήσεις της κομητείας San Benito για να κυκλοφορήσει ένα βίντεο με οδηγίες βήμα προς βήμα για τη χρήση του κυκλικού κόμβου.

Εξηγεί πώς η δομή θα διαθέτει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας που θα χωρίζονται από διαχωριστικά ύψους 7.6 εκατ., τα οποία θα καθοδηγούν τους οδηγούς μέσα στον κυκλικό κόμβο. Σκοπός των διαχωριστικών είναι να αποθαρρύνουν την αλλαγή λωρίδας μόλις ένα όχημα εισέλθει στον κυκλικό κόμβο. Αντ’ αυτού, οι οδηγοί θα πρέπει να επιλέγουν τη λωρίδα τους πριν από την είσοδο χρησιμοποιώντας τις εναέριες πινακίδες και να παραμένουν σε αυτήν μέχρι να φτάσουν στην επιθυμητή έξοδο.

Η αριστερή λωρίδα είναι σχεδιασμένη για τους οδηγούς που στρίβουν αριστερά ή βγαίνουν κατευθείαν από τον κυκλικό κόμβο. Η μεσαία λωρίδα είναι για τα οχήματα που συνεχίζουν ευθεία, ενώ η δεξιά λωρίδα είναι για τους οδηγούς που εξέρχονται δεξιά. Οι οδηγοί πρέπει να παραχωρούν προτεραιότητα στην κυκλοφορία που βρίσκεται ήδη στον κυκλικό κόμβο πριν από την ένταξή τους και πρέπει να παραμένουν εντός της λωρίδας τους μέχρι να φτάσουν στην έξοδό τους. Αυτό διαφέρει από έναν τυπικό κυκλικό κόμβο πολλαπλών λωρίδων στον οποίο οι οδηγοί μπορούν να μετακινούνται ελεύθερα μεταξύ των λωρίδων.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης