Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Το 1972 ιδρύθηκε η BMW M GmbH που είναι  η θυγατρική εταιρεία του BMW Group. Για να γιορτάσει την επέτειο των 50 ετών στο μηχανοκίνητο αθλητισμό θα κατασκευάσει μια ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής.Η BMW 3.0 CSL δεν είναι γνωστή στο ευρύ κοινό. Και αυτοί που τη γνωρίζουν την έχουν βαφτίσει με το όνομα «Batmobile». Τα 50 κομμάτια που θα κατασκευαστούν θα έχουν δυο διακριτικά. Με ειδικά χρώματα η πίσω αεροτομή να αναγράφει το σήμα “M Power” ενώ ο αριθμός «50» θα είναι γραμμένος πάνω στην οροφή της BMW 3.0 CSL.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή η περιορισμένης παραγωγής σειρά οχημάτων υιοθετεί εξειδικευμένη τεχνογνωσία βαφής από το εργοστάσιο του BMW Group στο Landshut. Περίπου 20 εξωτερικά εξαρτήματα που προορίζονται για τη δημιουργία της ακαταμάχητης εξωτερικής σχεδίασης του ειδικού μοντέλου θα βελτιστοποιηθούν από τους εξειδικευμένους τεχνίτες του βαφείου του Landshut. Αρκετά από τα εξαρτήματα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) κατασκευάζονται επίσης στο Landshut.

Το εργοστάσιο του Landshut είναι πολύ εξοικειωμένο με ειδικές τεχνικές βαφής όπως αυτή. Εκτός από τη δημιουργία custom βαφών καθώς και αντίστοιχων για μοντέλα περιορισμένης παραγωγής, περισσότερα από 1.200 βαμμένα πλαστικά τμήματα εξωτερικών πάνελ βγαίνουν από το εργοστάσιο σε 40 τυποποιημένα και 200 ειδικά χρώματα κάθε εργάσιμη ημέρα. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 273.000 εξαρτήματα ετησίως.

Η τεχνογνωσία του Landshut στις custom βαφές αναδεικνύεται επίσης στις 50 BMW 3.0 CSL και σε σημεία του αμαξώματος όπως τα εμπρός και πίσω πλευρικά πάνελ, η πίσω αεροτομή, οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, τα μαρσπιέ, το καπό, η carbon οροφή και η πίσω πόρτα.
Ακόμη και αυτές οι λεπτομέρειες, που είναι τόσο καθοριστικές για την εμφάνιση του ειδικού μοντέλου, καλύπτονται με το χέρι. Σε αντίθεση με τις λωρίδες του livery, οι ειδικοί του Landshut δεν εκθέτουν σε κοινή θέα κανένα στρώμα βαφής, αλλά, αντίθετα, αποκαλύπτουν το γυμνό ανθρακόνημα. Αυτό δημιουργεί μικρές εσοχές στην επιφάνεια – έτσι ώστε το υψηλής τεχνολογίας υλικό των εξαρτημάτων να μπορεί να γίνει αισθητό και απτικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το καπό και η οροφή – και τα δύο από CFRP – κατασκευάζονται με μια περίτεχνη, εξαιρετικά εξειδικευμένη χειροποίητη διαδικασία στο εργοστάσιο του BMW Group στο Landshut. Χάρη στο υψηλό ποσοστό χρήσης carbon, η BMW CSL 3.0 διαθέτει αναλογία ισχύος/βάρους μόλις 2,9 kg/hp – ένα εξαιρετικό παράδειγμα έξυπνης ελαφριάς κατασκευής σε ένα μοντέλο BMW M που αποτελεί μια κατηγορία από μόνο του.

Από την εξωτερική της εμφάνιση γίνεται σαφές ότι η BMW 3.0 CSL συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία πέντε δεκαετιών τεχνογνωσίας στους αγώνες αυτοκινήτου. Η βαφή της, στο στυλ των κλασικών αγωνιστικών αυτοκινήτων, φέρει τις χαρακτηριστικές για τη μάρκα λωρίδες M, γνωστές ως livery, σε μπλε, σκούρο μπλε και κόκκινο, πάνω στο βασικό χρώμα Alpine White. Οι έντονες λωρίδες κατά μήκος του αμαξώματος διαγράφουν την καμπυλότητα των επιφανειών του με εξαιρετικό αποτέλεσμα, ενισχύοντας τη δυναμική αισθητική του Coupé. Για κάθε εξάρτημα απαιτούνται έως και οκτώ προσαρμοσμένες περιμετρικές ταινίες (φιλμ) και έως και επτά στρώσεις βαφής.

Τέλος τα επιμέρους εξωτερικά εξαρτήματα της BMW 3.0 CSL συναρμολογούνται σε ένα προηγμένο εργαστήριο στο Moosthenning, μια εξωτερική εγκατάσταση την οποία διαχειρίζεται το εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αφού ολοκληρωθούν οι εκτεταμένοι τελικοί έλεγχοι, κάθε ένα από τα 50 οχήματα BMW M θα «ταξιδέψει» τελικά στο BMW Welt στο Μόναχο για να παραδοθεί στον πελάτη.
Η BMW 3.0 CSL καταναλώνει σε συνδυασμένο κύκλο 11 λίτρα στα 100 km ενώ οι εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο είναι  249 g/km WLTP (δεδομένα NEDC).

Η λογική ερώτηση είναι πόσο θα κοστίζει κάθε ένα από τα 50 αυτοκίνητα που θα είναι περιορισμένης παραγωγής. Δυστυχώς απάντηση δεν υπάρχει. Τουλάχιστον προς το παρόν. Ωστόσο αυτοί που έσπευσαν να την παραγγείλουν πριν εξαντληθούν τα 50 «κομμάτια», περιέργως δεν ρώτησαν πόσο θα τους κοστίσει το…τόλμημα.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης